SharePeople komt met collectieve AOV in combinatie met crowdsurance

Cosmas Blaauw 2022

SharePeople voegt een verzekeringselement toe aan haar vangnet voor arbeidsongeschiktheid voor zelfstandigen. Met de huidige politieke ontwikkelingen groeit de kans op een verplichte AOV voor zzp’ers aanzienlijk. Door een verzekeringselement toe te voegen wordt het zogenaamde staartrisico afgedekt en kunnen deelnemers van SharePeople gebruik gaan maken van de opt-out regeling die deel uitmaakt van de plannen in politiek Den Haag. De collectieve SharePeople AOV is ontwikkeld en wordt uitgevoerd door Acture Verzekeringen. Onderdeel van de samenwerking tussen SharePeople en Acture is tevens de overgang van Tulpenfonds-deelnemers (Acture Freelance Solutions) naar SharePeople.

De AOV met de naam SharePeople Lang heeft ongeveer dezelfde dekking als de verplichte overheids-AOV. Die zal zo’n 2.000 euro bruto per maand gaan bedragen. Daarbovenop biedt SharePeople de mogelijkheid om via crowdsurance extra dekking te regelen. 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz: lessen uit Kifid-uitspraak over zorgplicht bij AOV met provisie

Adfiz: lessen uit Kifid-uitspraak over zorgplicht bij AOV met provisie

De hoogte van de provisie is medebepalend voor je doorlopende zorgplicht. Zorg dat de frequentie van onderhoudsgesprekken met je klanten dus in lijn is met de aard...

AFM: "Kennis- en ervaringstoets AOV verdient verbetering"

AFM: "Kennis- en ervaringstoets AOV verdient verbetering"

De kennis- en ervaringstoetsen bij het zelfstandig afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering moeten beter. De kwaliteit wisselt sterk, blijkt uit AFM-onderzoek...

"Zwangerschap na eerste dag ingangsdatum AOV toch niet gedekt"

"Zwangerschap na eerste dag ingangsdatum AOV toch niet gedekt"

Volgens AOVergelijken.nl (een initiatief van financieel adviseur Geijsel Kroon) maakt De Amersfoortse haar bewering dat haar AOV zwangerschap na de eerste dag van...

Eigen deelnemers in campagne SharePeople

Eigen deelnemers in campagne SharePeople

SharePeople is een reclamecampagne gestart met deelnemers in de hoofdrol. In de campagne te zien zijn Boaz Engelo (ondernemer verzuimmanagement), Morena Abbatangelo,...

Tulpenfonds houdt AOV-premie gelijk

Tulpenfonds houdt AOV-premie gelijk

Het Tulpenfonds heeft besloten tegen de lijn in van andere aanbieders, de premie van haar arbeidsongeschiktheidsverzekering niet te verhogen. Maudie Derks, CEO van...

SharePeople vergroot vangnet

SharePeople vergroot vangnet

SharePeople gaat het voor ZZP’ers met een (tijdelijk) lager inkomen van gemiddeld 1.000 euro netto per maand ook mogelijk maken zich te voorzien van een vangnet...

Temper voegt AOV toe aan aanbod voor freeflexers

Temper voegt AOV toe aan aanbod voor freeflexers

In samenwerking met Tulpenfonds en insurtech Alicia is Temper gestart met het aanbieden van een AOV voor freeflexers. Niels Arntz, mede-oprichter van Temper: "Sociale...

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV lanceert verbeterde offertetool

Reaal AOV heeft een vernieuwde offertetool gelanceerd. Zo is het nu mogelijk om premiegevolgen van keuzes binnen een Reaal AOV te vergelijken, een offerte te sturen...

Landelijk dataregister arbeidsongeschiktheidsverzekeringen

Landelijk dataregister arbeidsongeschiktheidsverzekeringen

Verzekeraars en wetenschappers starten het landelijk dataregister arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (LDAO). Het gaat om het Verbond van Verzekeraars, de Nederlandse...

SharePeople: grote corona-solidariteit onder zzp'ers

SharePeople: grote corona-solidariteit onder zzp'ers

SharePeople ziet een grote solidariteit onder de deelnemers tijdens de corona-crisis. Het naar beneden bijstellen van het inkomensniveau en het opschorten van de...