SNS: Nederlander wil bankfiliaal terug

Angela Eijlander 2022

Acht op de tien Nederlanders wil met een financiële vraag bij een bank terecht kunnen, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van SNS, waarbij 1.051 Nederlanders tussen de 18 en 80 werden ondervraagd.   

Maar liefst zes op de tien jongvolwassenen maakt zich zorgen over de financiële toekomst. Bij volwassenen is dit 44 procent.  Er is behoefte aan meer uitleg; Nederlandse jongvolwassenen vinden dat banken proactief financiële termen moeten uitleggen (80%) en dat banken hen helpen met het maken van financiële beslissingen voor de toekomst (76%).

Hoewel 78% van de Nederlanders aangeeft tevreden te zijn met zijn bank, overweegt toch ook 31% over te stappen naar een andere bank. Het grootste verbeterpunt volgens Nederlanders is dat banken moeten zorgen dat er een bankfiliaal in de buurt is. Maar liefst 84% wil graag zonder afspraak bij een bank binnen kunnen lopen. Ook wil 9 op de 10 Nederlanders direct een persoon aan de lijn krijgen als ze de bank bellen.

Angela Eijlander, directeur SNS: “De cijfers liegen er niet om. Het sluiten van bankkantoren in combinatie met digitalisering vergroot de afstand tot klanten. Mensen hebben vaak geen vertrouwde, menselijke adviseur, terwijl de cijfers aantonen dat een bank juist een rol te vervullen heeft als financieel baken. Financiële beslissingen hebben vaak nog maanden, jaren of zelfs decennia invloed op je leven. Daarom kiezen wij heel bewust voor persoonlijk contact en fysieke winkels waar iedereen welkom is, naast alle digitale mogelijkheden.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
SNS geeft combinatiekorting

SNS geeft combinatiekorting

SNS geeft klanten, vanaf 1 april, extra voordeel als zij hun betaalrekening combineren met een spaarrekening, inboedelverzekering of SNS Hypotheek. Het combinatievoordeel...

Nieuwe onheilstijding voor personeel SNS

Nieuwe onheilstijding voor personeel SNS

Eén dag na het bericht dat Achmea de komende jaren verder snijdt in haar personeelsbestand, bevestigt ook SNS - het moederbedrijf van SNS Bank en ASN - dat...

SNS laat klanten inloggen met vingerafdruk

SNS laat klanten inloggen met vingerafdruk

Vanaf nu kunnen klanten door middel van hun vingerafdruk inloggen op de SNS Mobiel Bankieren app. Begin 2017 kunnen klanten met hun vingerafdruk ook betaalopdrachten...

Sns: online overstappen van betaalrekening

Sns: online overstappen van betaalrekening

SNS maakt het mogelijk om volledig online van betaalrekening over te stappen. De bank geeft hiermee, volgens eigen zeggen als eerste in Nederland, gevolg aan de...

Zestig procent acht oversluiten hypotheek niet voordelig

Zestig procent acht oversluiten hypotheek niet voordelig

Uit onderzoek van Panelwizard in opdracht van SNS komt naar voren dat 60 procent van de Nederlanders niet gelooft dat oversluiten van de hypotheek voordelig kan...

Jeroen Dijst cro SNS Bank

Jeroen Dijst cro SNS Bank

Jeroen Dijst is benoemd tot Chief Risk Officer van SNS Bank.   Dijst volgt Martijn Wessels op, wiens benoemingstermijn op 1 november 2016 afloopt. Vanwege...

Effectenhouders SNS vangen opnieuw bot

Effectenhouders SNS vangen opnieuw bot

Effectenhouders van SNS kunnen niet bij de bestuursrechter procederen over de door DNB voorgeschreven kapitaalversterking. Dat stelt het College van Beroep voor...

"Maak SNS echt alternatief voor drie grote banken"

"Maak SNS echt alternatief voor drie grote banken"

De Consumentenbond ondersteunt het initiatief van Tweede-Kamerleden om SNS Bank in handen van de staat te houden. De minister van Financiën beslist binnenkort...

Sns: huiseigenaren betalen te veel hypotheekrente

Sns: huiseigenaren betalen te veel hypotheekrente

SNS zegt zich te verbazen dat veel huiseigenaren niet in actie komen om hun woonlasten te verlagen. Tweeederde van de hypotheekeigenaren betaalt namelijk een hogere...

Adviseur: "sns belt mijn klant"

Adviseur: "sns belt mijn klant"

Een financieel adviseur keek raar op toen hij werd gebeld door “een medewerker van het callcenter van SNS Bank. Zij vroeg doodleuk de gegevens van onze klant...