"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"
Aspecten die verreweg de meeste Nederlanders belangrijk vinden bij hun bank zijn een gebruiksvriendelijke website (93 procent) en een app (81 procent) waarop zij alles zelf gemakkelijk kunnen regelen en bereikbaarheid buiten kantooruren per telefoon of chat (67 procent). Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van TJIP.
Ongebruiksvriendelijk internetbankieren is voor meer dan driekwart van de Nederlanders een reden om over te stappen naar een andere bank. Ook mobiel bankieren via de app wordt door klanten erg belangrijk gevonden; ruim zeven op de tien zegt te wisselen als dit niet in orde is. Als Nederlanders het idee hebben dat hun bank achterloopt als het gaat om nieuwe betaalmethoden, kan dit bij 51 procent leiden tot het maken van een overstap.
“Het onderzoek wijst uit dat innovatie in digitale dienstverlening zich op termijn stevig uitbetaalt. Internetbankieren en mobiel bankieren zijn cruciaal geworden voor de beleving van bankklant. De verwachting is dat dit ook gaat gelden voor innovatieve manieren van betalen, zoals de virtuele creditcard en andere vormen van vernieuwende digitale dienstverlening, zodra de mensen eraan gewend zijn”, aldus Dingeman Leijdens, CEO en oprichter van TJIP.
Reactie toevoegen
Kees Haverkamp: "Hoogste tijd voor radicale vernieuwing"
"Met open mond kijken we binnen onze branche naar serieus indrukwekkende nieuwkomers als Revolut, Monzo en N26 die op een hoop vlakken de traditionele...
"Europese banken blind voor impact Fintechs"
Blockchain maakt banken binnen de komende vijf tot tien jaar waarschijnlijk overbodig. Dat stelt een rapport van het Future of Workcentrum van Cognizant. "Fintechs...
FinTech en duurzaamheid nog te weinig gecombineerd
FinTech moet nadrukkelijk ook worden gebruikt om invulling te geven aan sociale en ecologische waardes. Dat stelt het Sustainable Finance Lab. Het Lab: "FinTech...
Tjip: Nederlander weet zich geen raad met spraaktechnologie
Nederlandse werknemers lijken vooralsnog niet goed te kunnen bedenken hoe ze spraaktechnologie (systemen te vergelijken met Siri, Alexa of Google Assistent) op de...
Startup Monefy boet voor insolvabiliteit
Consumentenleenplatform Monefy was volgens De Nederlandsche Bank in 2017 niet voldoende solvabel. Het fintechbedrijf dat werd opgericht door Peter Verhaar -onder...
Reaal zet sinds kort een chatbot in op haar website. Start-up Embot heeft voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande...
Ohpen Nederland versterkt zich met topvrouw
Niet geheel toevallig brengt insur- en fintech-bedrijf Ohpen op Internationale Vrouwendag naar buiten, dat Angelique Schouten is aangesteld als chief commercial...
Dutch FinTech Infographic 4.0 gepubliceerd
Holland FinTech heeft editie 4.0 gepubliceerd van haar Infographic met Fintech-bedrijven op de Nederlandse markt. Inmiddels telt de graphic 430 bedrijven, ruim 100...
Alleen al in Nederland zijn honderden fintechs actief. Of u hier ‘last’ van krijgt valt nog te bezien. Wel gaan deze fintechs nieuwe standaarden neerzetten...
Veel belangstelling voor InsurTech
KPMG constateert veel belangstelling voor InsurTech. In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden bedrijven wereldwijd voor een bedrag van 2,6 miljard...