"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"
Aspecten die verreweg de meeste Nederlanders belangrijk vinden bij hun bank zijn een gebruiksvriendelijke website (93 procent) en een app (81 procent) waarop zij alles zelf gemakkelijk kunnen regelen en bereikbaarheid buiten kantooruren per telefoon of chat (67 procent). Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van TJIP.
Ongebruiksvriendelijk internetbankieren is voor meer dan driekwart van de Nederlanders een reden om over te stappen naar een andere bank. Ook mobiel bankieren via de app wordt door klanten erg belangrijk gevonden; ruim zeven op de tien zegt te wisselen als dit niet in orde is. Als Nederlanders het idee hebben dat hun bank achterloopt als het gaat om nieuwe betaalmethoden, kan dit bij 51 procent leiden tot het maken van een overstap.
“Het onderzoek wijst uit dat innovatie in digitale dienstverlening zich op termijn stevig uitbetaalt. Internetbankieren en mobiel bankieren zijn cruciaal geworden voor de beleving van bankklant. De verwachting is dat dit ook gaat gelden voor innovatieve manieren van betalen, zoals de virtuele creditcard en andere vormen van vernieuwende digitale dienstverlening, zodra de mensen eraan gewend zijn”, aldus Dingeman Leijdens, CEO en oprichter van TJIP.
Reactie toevoegen
Robo advies? Productverkoop zult u bedoelen, meent financieel adviseur Paul van Brederode in reactie op de aanbevelingen van FinTech-afgezant Willem Vermeend. Als...
Verbond ondersteunt fintech-rapport Vermeend
Het Verbond zegt de aanbevelingen te delen die FinTech-gezant Willem Vermeend aan het kabinet doet. Hoogleraar Vermeend komt tot tien aanbevelingen voor een...
"Toezicht is grootste rem op innovatie"
Grootste rem op innovatie is de toezichthouder, met name de regelgeving op het gebied van dataopslag en privacy en digitale identiteitsverificatie, zo blijkt uit...
Van Lanschot zet betalingsverkeer buiten de deur
Van Lanschot is de eerste bank die zijn betalingsverkeer volledig uitbesteedt aan een fintech-bedrijf. Volgens een bericht in het FD gaat de Bossche bank hiervoor...
Holland FinTech publiceert sinds een jaar regelmatig de Dutch FinTech Landscape 3.0, een graphic met FinTech-bedrijven in verschillende segmenten van de Nederlandse...
Verbond omarmt Europees fintech-rapport
Het Verbond van Verzekeraars is blij met het rapport over de Europese fintech-sector van Cora van Nieuwenhuizen. In haar rapport voor het Europees Parlement doet...
Stichting Contactgroep automatisering wil adviseurs bewuster maken
De in 2016 opgerichte Contactgroep Automatisering, een initiatief van zestien leveranciers van software applicaties voor financieel adviseurs, is een stichting geworden....
Verzekeraars gebaat hij Artificial Intelligence
Artificial Intelligence (AI) is in opkomst. Meest in het oog springend zijn de ontwikkelingen met de zelfrijdende auto. Maar ook in de verzekeringsbranche zal...
Vier Nederlandse bedrijven in FinTech top 100
Vier Nederlandse bedrijven staan in de nieuwe FinTech 100 ranking van KPMG en H2 Ventures. Het hoogst (plaats vijftien, vorige keer plaats negentien) staat Adyen...
“Fintech is in mijn ogen niet anders dan de eerste dotcom hype uit de jaren negentig. Uiteindelijk was er maar één winnaar: de consument. De...