"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"
Aspecten die verreweg de meeste Nederlanders belangrijk vinden bij hun bank zijn een gebruiksvriendelijke website (93 procent) en een app (81 procent) waarop zij alles zelf gemakkelijk kunnen regelen en bereikbaarheid buiten kantooruren per telefoon of chat (67 procent). Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van TJIP.
Ongebruiksvriendelijk internetbankieren is voor meer dan driekwart van de Nederlanders een reden om over te stappen naar een andere bank. Ook mobiel bankieren via de app wordt door klanten erg belangrijk gevonden; ruim zeven op de tien zegt te wisselen als dit niet in orde is. Als Nederlanders het idee hebben dat hun bank achterloopt als het gaat om nieuwe betaalmethoden, kan dit bij 51 procent leiden tot het maken van een overstap.
“Het onderzoek wijst uit dat innovatie in digitale dienstverlening zich op termijn stevig uitbetaalt. Internetbankieren en mobiel bankieren zijn cruciaal geworden voor de beleving van bankklant. De verwachting is dat dit ook gaat gelden voor innovatieve manieren van betalen, zoals de virtuele creditcard en andere vormen van vernieuwende digitale dienstverlening, zodra de mensen eraan gewend zijn”, aldus Dingeman Leijdens, CEO en oprichter van TJIP.
Reactie toevoegen
Eén op tien Nederlanders raadpleegt adviseur voor informatie over financiële situatie
Meer dan tweederde van de Nederlanders (68 procent) denkt voldoende inzicht te hebben in zowel hun huidige als (verre) toekomstige financiële situatie. Driekwart...
Alicia breidt internationaal uit door samenwerking met Roamler
Een samenwerking tussen Alicia en Roamler brengt de op maat gemaakte verzekeringen van Alicia naar zes landen in Europa. Vanaf 7 september zijn freelancers die werkzaam...
Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 5)
Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...
TJIP: consument wil één financieel overzichtsloket
Bijna de helft van de consumenten is van mening dat financieel dienstverleners zich meer bezig zouden moeten houden met de gehele persoonlijke financiële situatie...
TJIP Smart Platform uitgebreid met module Optimale Hypotheek
TJIP heeft de module Optimale Hypotheek toegevoegd aan haar Smart Platform. De module rekent geautomatiseerd alle mogelijke hypotheekvormen, rentevaste perioden...
Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners
Consumenten worden door financiële dienstverleners graag regelmatig en met een persoonlijk aanbod benaderd. 72 procent van de ondervraagden vindt dit cruciaal,...
Tjip introduceert webapplicatie voor gebruik PSD2-data
Tjip heeft een nieuwe module binnen Tjip Smart Platform gelanceerd. Het betreft een webapplicatie waarmee financieel dienstverleners PSD2-data kunnen gebruiken binnen...
FinTech startup Moss geschat op 500 miljoen
FinTech startup Moss, sinds kort ook actief in Nederland, wordt geschat op 500 miljoen euro na een succesvolle Series B-financieringsronde van 75 miljoen. Het Duitse...
Big Data en kunstmatige intelligentie blijven belangrijkste FinTech-trends in financiële sector
De afgelopen vier jaar zijn Big Data en kunstmatige intelligentie jaarlijks de trends met de grootste invloed op de financiële sector gebleken. Dat wordt geconcludeerd...
(Door Kees Haverkamp, Tjip) In maart 2014 schreef ik in een VVP-artikel enthousiast over bitcoins, het juiste gebruik van klantdata, privacy en het feit dat als...