Vakbonden content over nieuwe cao ABN Amro-medewerkers

Gerard van Hees FNV portret 2014

De vakbonden FNV Finance, CNV en De Unie hebben een onderhandelingsresultaat bereikt voor een nieuwe cao voor de 14.500 medewerkers van de ABN Amro

In de cao zijn onder andere afspraken gemaakt over: een structurele loonsverhoging van 5,5% tijdens de looptijd van de tweejarige cao, vijf extra vakantiedagen die een loonwaarde van 2% vertegenwoordigen en het verhogen van het doorbetaalde partnerverlof van twee naar zes weken. Ook hebben vakbonden afgesproken dat de medewerkers meer ruimte krijgen voor hun persoonlijke ontwikkeling en hun bijdrage aan maatschappelijke doelen. Daarom wordt het bestaande studie- en vrijwilligersverlof omgezet naar een vijfdaags verlof dat medewerkers naar eigen inzicht mogen inzetten

Gerard van Hees, bestuurder FNV Finance: "In de financiële sector is de werkdruk hoog en een groot deel van onze leden hecht erg aan meer vrije tijd. Dat medewerkers naast die vijf extra vrije dagen ook meer ruimte en tijd krijgen voor hun persoonlijke ontwikkeling en er extra partnerschapsverlof komt, stemt ons tot tevredenheid."

Wel is FNV Finance teleurgesteld over de onwrikbare houding van de bank ten aanzien van de vele flexmedewerkers in hun callcenters. Van Hees: ‘De bank gaf niet thuis op dit onderwerp. Daardoor konden wij geen afspraken maken over het terugdringen van de vele onzekere contracten op de callcenters. En helaas is daarmee de toekomst voor een groot deel van medewerkers van deze belangrijke afdelingen nog steeds onzeker."

Reactie toevoegen

 
ABN Amro: “Woningmarkt op kookpunt”

ABN Amro: “Woningmarkt op kookpunt”

ABN Amro past haar woningmarktramingen opnieuw aan. De aanhoudende prijsstijging zorgt er volgens de bank voor dat het gemiddelde van dit jaar hoger zal uitkomen...

ABN Amro: hogere welvaart door digitaal geld

ABN Amro: hogere welvaart door digitaal geld

Digitale valuta kunnen, vooral in ontwikkelingslanden, leiden tot een hoger welvaartsniveau, zo stelt ABN Amro in het derde deel van het drieluik over cryptocurrencies....

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Geldbelangen eist opschorting compensatieregeling ABN Amro

Geldbelangen eist opschorting compensatieregeling ABN Amro

Stichting Geldbelangen eist dat ABN Amro de compensatieregeling opschort, die de bank – in samenwerking met Consumentenbond Claimservice - voor teveel betaalde...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...

Drempels wegnemen

Drempels wegnemen

(Rondetafelgesprek met partners ABN Amro, AnsvarIdéa, Centraal Beheer, Financieel Zeker, Lot Hypotheken en Scildon in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021)...

“Compensatieregeling ABN Amro voor teveel betaalde rente volstrekt onvoldoende”

“Compensatieregeling ABN Amro voor teveel betaalde rente volstrekt onvoldoende”

De Stichting Geldbelangen roept gedupeerden op niet akkoord te gaan met de compensatieregeling van ABN Amro voor te veel betaalde rente. Voorzitter Rob Goedhart:...

Akkoord compensatieregeling om te hoge rentes ABN Amro

Akkoord compensatieregeling om te hoge rentes ABN Amro

De Consumentenbond en ABN Amro zijn het eens geworden over een compensatieregeling voor klanten van de bank die in het verleden te veel rente betaalden over hun...