Verzekeren.com vervangt provisie door vaste servicevergoeding

Remlicht via Pixabay

Verzekeren.com, intermediair voor allrisk autoverzekeringen, verruilt de provisie voor een vaste servicevergoeding die voor alle klanten gelijk is, onafhankelijk van de hoogte van de premie: 80 euro per jaar.
 
De vergelijkingssite wil met de vaste servicevergoeding "voorkomen dat consumenten zich door onredelijk hoge provisies gedwongen voelen om over te stappen naar een direct writer terwijl ze wel behoefte hebben aan persoonlijk advies. Uit het feit dat zo’n 40 procent van de allrisk verzekeringen in Nederland overbodig is, en een groot deel van de autobezitters dus oververzekerd is, blijkt dat niet iedereen in staat is zijn autoverzekering kloppend en actueel te houden".
 
Jeroen Dietvorst, directeur van Verzekeren.com: "De toegevoegde waarde van een tussenpersoon voor verzekeringen zit hem in persoonlijk advies en bijstand. Dat zie je niet alleen terug in individuele adviezen, maar ook in bijstand bij schade en conflicten met de verzekeraar. Wij willen mensen met een hoog verzekerd risico niet wegjagen met hoge provisies, want juist bij die mensen kan een verkeerde keuze grote financiële gevolgen hebben en is advies op maat van grote waarde. Daarom kiezen we ervoor om met vaste kosten te werken. Bijvoorbeeld: met een maandpremie van 150 euro betaal je bij de gemiddelde intermediair 360 euro per jaar aan servicekosten. En het verschilt per intermediair wat je daar aan dienstverlening voor terugkrijgt. Door onze administratie efficiënt in te richten en ons volledige te richten op service kunnen wij een compleet dienstverleningspakket aanbieden voor slechts 80 euro per jaar. In bovenstaand voorbeeld levert dit dus een voordeel voor de klant van 280 euro per jaar, elk jaar weer. Daarvoor leveren we niet in op kwaliteit. We nemen periodiek contact op met onze klanten om de verzekering te controleren en te kijken of er iets moet worden aangepast of dat we misschien een beter aanbod hebben. Dat houdt de premies laag en voorkomt over- en onderverzekering. Daarbij vinden we het belangrijk dat mensen snel en laagdrempelig om advies kunnen vragen. Daarom hebben we ruime openingstijden en zijn we zowel telefonisch als online goed bereikbaar. Objectief, persoonlijk advies voor een eerlijke prijs, dat is de kern van onze filosofie."
 
 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Ohra Kilometerverzekering vervangt Bundelz

Ohra Kilometerverzekering vervangt Bundelz

Ohra heeft de prepaid Kilometerverzekering gelanceerd, die Bundelz vervangt. Bundelz, ontwikkeld in het innovatielab van Nationale-Nederlanden, stopt. De Ohra Kilometerverzekering...

Eén deur verder wonen kan 200 euro schelen aan autopremie

Eén deur verder wonen kan 200 euro schelen aan autopremie

Er kan een premieverschil van ruim 200 euro zitten als men met exacte dezelfde leeftijd, geslacht en autogegevens één deur verder woont in hetzelfde...

"Verlagen kilometrage kan premietechnisch interessant zijn"

"Verlagen kilometrage kan premietechnisch interessant zijn"

Verlagen van het kilometrage kan voor motorrijtuigverzekerden die door het vele thuiswerken minder rijden een eenvoudige besparingsoptie zijn. Aldus MoneyView in...

Ferrari-zaak tegen tussenpersoon crasht bij rechtbank

Ferrari-zaak tegen tussenpersoon crasht bij rechtbank

De tussenpersoon valt volgens de Rechtbank Gelderland niks te verwijten in een zaak rond een in de prak gereden Ferrari GTC4 Lusso Novitec van circa drie ton. De...

a.s.r. vernieuwt autoverzekering

a.s.r. vernieuwt autoverzekering

De Personenautoverzekering in het Vernieuwd Voordeelpakket van a.s.r. is vernieuwd. Het tarief is herijkt. “Hierdoor”, aldus a.s.r., “is het gemiddelde...

Nieuwe generatie autoverzekeringen Turien & Co.

Nieuwe generatie autoverzekeringen Turien & Co.

Turien & Co. heeft een volledig nieuwe autoverzekeringslijn gelanceerd, met als doel voor elk risico een op maat gemaakte premie te bieden. De nieuwe autoverzekeringen...

Verbond: "Consumentenbond te kort door de bocht"

Verbond: "Consumentenbond te kort door de bocht"

Het Verbond van Verzekeraars bestrijdt de conclusie van de Consumentenbond dat de autoverzekeringspremies onnodig blijven stijgen. Het Verbond: "Volgens de Consumentenbond...

Consumentenbond: "Kloof tussen autopremie en schadelast groeit"

Consumentenbond: "Kloof tussen autopremie en schadelast groeit"

De kloof tussen wat autoverzekeraars opstrijken aan premies en wat zij uitkeren aan schadevergoeding aan klanten wordt steeds groter. Dat concludeert de Consumentenbond...

Voertuigschade claimen of niet?

Voertuigschade claimen of niet?

De klant kan sinds 12 juli in Mijn a.s.r. schadeverzekeringen berekenen of het interessanter is om voertuigschade te claimen of zelf te betalen. Dit aan de hand...

Onderzoek Verbond: gebruik rijhulpsystemen vergroot verkeersveiligheid

Onderzoek Verbond: gebruik rijhulpsystemen vergroot verkeersveiligheid

Uit donderdag gepubliceerd onderzoek, uitgevoerd door het Data Analytics Centre (DAC) van het Verbond van Verzekeraars, blijkt dat de meeste rijhulpsystemen, ook...