Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Smileys DvhT 2019

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze vijfde topdag voor het intermediair op 11 juni op Landgoed De Horst in Driebergen Zeist. Ondermeer ondernemer en schrijver Egbert Jan van Bel ('Kloteklanten 3.0') laat u zien hoe u uw onderneming succesvol klantgericht kunt maken. Deze vakdag wordt mede mogelijk gemaakt door DELA, Lindenhaeghe, Nationale Hypotheekbond, Nationale-Nederlanden en Scildon. Voor inschrijven en meer informatie, klik HIER.

Onderzoeker Fred de Jong presenteert nieuw onderzoek naar wat consumenten daadwerkelijk verwachten van hun financieel adviseur, hoe adviseurs hierop kunnen inspelen en welke stappen adviseurs op de korte termijn kunnen zetten om hun klantkennis en klantgerichtheid te verzilveren.

Uitkomsten van het Trendonderzoek Klantgerichtheid Intermediair 2018 waren: het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van custormer intimacy. Toch is er voor het intermediair veel ruimte om de klant nog beter te leren kennen en daarmee de propositie te benutten en de eigen toegevoegde waarde ook in financieel rendement om te zetten. Ook bleek dat veel adviseurs hun klantkennis lang niet optimaal benutten. Hoogste tijd om een cruciale vraag te beantwoorden: wat kan een adviseur concreet doen om zijn klantgerichtheid te verzilveren! Dit tweede onderzoek gaat antwoord geven op deze vragen!

Uw collega-adviseur George Hoogkamer, eigenaar van Hoogkamer Assurantiën uit Lisse, geeft diep inzicht hoe je als adviseur het rendement van klantgerichtheid kan vergroten. Tips, tools en boerenverstand van een succesvol intermediair.

Verder zijn er praktijkgerichte sessies in samenwerking met de kennispartners van de Dag van het Topadvies 2019:

  • Meer rendement uit klantgerichtheid (door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy);
  • Meer rendement uit CRM (door Lorenzo Sendar, Teamleader en Suzan Visser, Zeker Susan);
  • Meer rendement uit medewerkers (door Astrid van de Bovekamp, AVDB Advies);
  • Meer rendement uit profilering (door Natasja Naron, Gabriël Financiële Bescherming).
  • Meer rendement uit gastvrijheid (door hospitality-expert Esther Reinders)

Klik HIER voor de speciale eventsite of om u aan te melden. Korting voor VVP-abonnees en Adfiz-leden!

Last but not least vindt de uitreiking plaats van de Advies Awards 2019. Een vakjury, bestaande uit Robin van Beem (Polis Advocaten), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 Entropy) is op zoek gegaan naar advieskantoren met de A(dvies)-Factor, die de meerwaarde van het adviesvak uitstralen en hun meerwaarde weten te verzilveren. De juryleden zijn tevens verbonden aan het VVP Ondernemerspanel, dé vraagbaak voor het intermediair. De experts weten alles van personeelsbeleid, overnames, verzekeringsrecht, samenwerking met verzekeraars, compliance en organisatieverandering. Zij schrijven regelmatig artikelen voor VVP en VVP-abonnees kunnen aan het panel gratis vragen stellen.

Reactie toevoegen

 
Meer over
"Verzakelijking van relatie intermediair-verzekeraar is een goede zaak"

"Verzakelijking van relatie intermediair-verzekeraar is een goede zaak"

"De verzakelijking van de relatie tussen verzekeraars en intermediairs is een goede zaak", aldus onderzoeker Fred de Jong in een blog op zijn website, "omdat het...

Gevalletje waterschade, zoek het verder zelf maar uit

Gevalletje waterschade, zoek het verder zelf maar uit

"U heeft geen dekking voor deze schade, zoek het verder zelf maar uit. Dat was de ‘dienstverlening’ van mijn verzekeraar na een gevalletje waterschade...

VVP 5: MoneyView pleit voor Onafhankelijk Financieel Spreekuur

VVP 5: MoneyView pleit voor Onafhankelijk Financieel Spreekuur

In de dinsdag verschenen nieuwe VVP, nummer 5-2019, pleit MoneyView voor een Onafhankelijk Financieel Spreekuur. Dit in de reeks De Adviescampagne, waarin VVP zoekt...

Beroepseer: trots op je vak

Beroepseer: trots op je vak

(door Fred de Jong, onderzoeker) Om een goede campagne rond financieel advies te kunnen voeren, zullen financieel adviseurs eerst zelf overtuigd moeten zijn van...

Van de regen in de drup

Van de regen in de drup

(door Björn Bierhaalder. MCH Consultancy) U heeft geen dekking voor deze schade, zoek het verder zelf maar uit. Dat was de ‘dienstverlening’ van...

Gabriël introduceert verzekering die meebouwt aan de gemeenschap

Gabriël introduceert verzekering die meebouwt aan de gemeenschap

Gabriël Financiële Bescherming heeft de Gabriël Samen Verzekerd ontwikkeld, een verzekering die teruggrijpt naar de oorsprong van verzekeren: met...

Verdieping

Verdieping

VVP staat voor Verhelderend, Verdiepend en Praktisch. Onder 'Verdieping' vindt u wisselende recente of relevante kennisartikelen van de redactie, externe deskundigen...

Symposium over De Waarde van financieel advies

Symposium over De Waarde van financieel advies

Op 13 december organiseert het Amsterdam Centre for Insurance Studies bij de Universiteit van Amsterdam een symposium over 'De waarde van financieel advies'. Dagvoorzitter...

In de brand, uit de brand!

In de brand, uit de brand!

VVP-redacteur Toon Berendsen maakte het zelf mee: brand! Samen met July Schrama van Achmea kijkt hij terug op de afhandeling van de schade. Een praktijkverhaal...

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...