Visa lanceert AI-adviespraktijk voor klanten en partners
Visa gaat banken en andere partners adviseren over het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). De nieuw opgerichte AI Advisory Practice van het in-house adviesbureau Visa Consulting & Analytics (VCA) ondersteunt Visa-klanten om kansen te benutten op het gebied van AI en generatieve AI.
"In de wereldwijde revolutie die kunstmatige intelligentie veroorzaakt en hele sectoren transformeert, neemt de betalingsindustrie een leidende rol”, zegt Jos van de Kerkhof, Country Manager bij Visa Nederland. "Visa benut AI niet alleen om betalingen veiliger te maken, maar ook om onze klanten te ondersteunen bij groei en de herdefiniëring van hun klantenservice."
VCA biedt diensten over de hele waardeketen: van planning en strategie tot implementatie. Deze gezamenlijke aanpak is bedoeld om klanten te helpen bij het bepalen van hun eigen strategie voor een verantwoord gebruik van AI en AI effectiever in te zetten om hun bedrijfsdoelen te behalen. Het gaat dan om doelen zoals marktuitbreiding, productontwerp, klantenwerving en verbetering van klantbetrokkenheid, autorisatie en fraudepreventie.
Reactie toevoegen
Meer over
Enno Wiertsema (Adfiz): "Start vandaag nog met ChatGPT"
"Mijn wens voor 2024 is dat we als sector met z’n allen aan de slag gaan met ChatGPT." Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn. "Want", schrijft...
(Kees van Montfort en Gert de Jong, Hogeschool van Amsterdam, in Katern Risicobeheer en Preventie, VVP 5-2023) AI is een uitstekende tool om financiële fraudedetectie...
(Arno Groot Koerkamp, Finly, in VVP-special Digitale Innovatie 2023) De opkomst van denkende machines ter ondersteuning van adviseurs is momenteel een onderwerp...
Marisa Lodewijks (Ingage): 'Het zal mijn tijd wel duren' funest bij AI
“AI vervangt geen mensen, maar hindert hen die niet met AI kunnen omgaan.” Aldus Marisa Lodewijks, directeur bij Ingage Franchise, in een blog op de...
ABN Amro: proef met kunstmatige intelligentie bij klantvragen
ABN Amro draait een pilot met kunstmatige intelligentie, die haar adviseurs in staat stelt meer tijd aan de klant te besteden. Aldus de bank bij de presentatie van...
Intelligente chatbots en gebrekkig inzicht belangrijkste algoritmerisico’s
Innovaties zoals intelligente chatbots en gebrekkig inzicht in bestaande algoritmes zijn op dit moment de belangrijkste algoritmerisico’s. Dit blijkt uit de...
Jack Vos in Adviescommissie Kwaliteit Onbemenste Toepassingen
Jack Vos (Onesurance) is André van Nieuwenhuijzen opgevolgd als lid van de Adviescommissie Kwaliteit Onbemenste Toepassingen namens de Contactgroep Automatisering....
Generatieve AI vergroot beroepsaansprakelijkheidsrisico
In een nieuw rapport wijst Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) op het beroepsaansprakelijkheidsrisico dat ontstaat door generatieve AI. De verzekeraar:...
AI: zorg of zegen voor het intermediair?
(Dennie van den Biggelaar, OneSurance, in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Door de razendsnelle opkomst van AI staat de verzekeringssector op het punt een...
(Uit katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) “Innovatie is een duidelijk waarneembare sprong van vernieuwing. Het bestaande wordt dus opgeschud. Daarvan...