Yarden ziet klanttevredenheid toenemen

Ron Bavelaar 2016

Yarden zag haar ledenaantal, netto resultaat en solvabiliteit vorig jaar toenemen ten opzichte van 2014. Ook de overall klanttevredenheid steeg van 7,8 (2014) naar 8,0 (2015). Leden en klanten van Yarden waardeerden de dienstverlening van de uitvaartzorg zelfs met een 9+.

In 2015 keerde Yarden een ledenvoordeel van 8,1 miljoen euro uit. Dit geeft nabestaanden recht op een extra vrij besteedbaar bedrag van minimaal 10 procent bovenop de verzekerde som, te besteden aan de uitvaart van de verzekerde. Yarden is het eigendom van een vereniging en zorgt ervoor dat het resultaat ten goede komt aan haar leden. De omzet daalde licht van 200,8 miljoen euro (2014) naar 200,3 miljoen euro. Het netto resultaat nam toe van 8,2 miljoen euro (2014) naar 10,2 miljoen euro. De Solvency II-ratio had een bandbreedte tussen de 180 en 220 procent (2014: 164 procent).

In 2015 verzorgde Yarden Uitvaartzorg 12.655 uitvaarten (2014: 12.262). Yarden Uitvaartfaciliteiten verzorgde in 2015 28.080 crematies (2014: 26.433). De premieomzet van Yarden Uitvaartverzekeringen daalde van 67,6 miljoen euro (2014) naar 64,0 miljoen euro. Met 947.413 leden (2014: 903.498) is Yarden de op één na grootste vereniging van Nederland (na de ANWB).
 

Reactie toevoegen

 
Serge Evers verlaat Yarden

Serge Evers verlaat Yarden

Serge Evers, directeur Uitvaartverzekeringen bij Yarden, vertrekt na een dienstverband van ruim 12 jaar bij Yarden en oriënteert zich op nieuwe carrièrekansen...

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers...

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden behaalde over 2017 een nettowinst van bijna 23 miljoen euro. Hiervan is 8 miljoen euro uitgekeerd aan ledenvoordeel. Klanten die bij Yarden verzekerd zijn...

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Tjerk de Vries, voorheen manager Commerciële Zaken bij Yarden Uitvaartverzekeringen, is benoemd tot adjunct-directeur Innovatie & Business Development bij...

Yarden biedt Levenstestament

Yarden biedt Levenstestament

Een nieuwe samenwerking tussen Yarden en NuNotariaat.nl maakt het voor iedereen mogelijk om eenvoudig en voordelig online een levenstestament af te sluiten. Serge...

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden heeft YardenPro/Advies gelanceerd, een app die adviseurs ondersteunt bij administratieve handelingen, nieuwe aanvragen en het geven van advies rondom uitvaartkosten...

De plicht om van betekenis te zijn

De plicht om van betekenis te zijn

“Leiding geven aan een bedrijf kan eenvoudig zijn, zolang je missie volstrekt duidelijk en makkelijk te onthouden is. Eén zin volstaat. Alles wat niet...