Yarden ziet klanttevredenheid toenemen

Ron Bavelaar 2016

Yarden zag haar ledenaantal, netto resultaat en solvabiliteit vorig jaar toenemen ten opzichte van 2014. Ook de overall klanttevredenheid steeg van 7,8 (2014) naar 8,0 (2015). Leden en klanten van Yarden waardeerden de dienstverlening van de uitvaartzorg zelfs met een 9+.

In 2015 keerde Yarden een ledenvoordeel van 8,1 miljoen euro uit. Dit geeft nabestaanden recht op een extra vrij besteedbaar bedrag van minimaal 10 procent bovenop de verzekerde som, te besteden aan de uitvaart van de verzekerde. Yarden is het eigendom van een vereniging en zorgt ervoor dat het resultaat ten goede komt aan haar leden. De omzet daalde licht van 200,8 miljoen euro (2014) naar 200,3 miljoen euro. Het netto resultaat nam toe van 8,2 miljoen euro (2014) naar 10,2 miljoen euro. De Solvency II-ratio had een bandbreedte tussen de 180 en 220 procent (2014: 164 procent).

In 2015 verzorgde Yarden Uitvaartzorg 12.655 uitvaarten (2014: 12.262). Yarden Uitvaartfaciliteiten verzorgde in 2015 28.080 crematies (2014: 26.433). De premieomzet van Yarden Uitvaartverzekeringen daalde van 67,6 miljoen euro (2014) naar 64,0 miljoen euro. Met 947.413 leden (2014: 903.498) is Yarden de op één na grootste vereniging van Nederland (na de ANWB).
 

Reactie toevoegen

 
MultiSafe reikt Klantverslag uit aan Yarden

MultiSafe reikt Klantverslag uit aan Yarden

In navolging van Yarden heeft MultiSafe een Klantjaarverslag uitgebracht. Michael Mackaaij (MultiSafe) overhandigde woensdag 16 december het eerste Klantverslag...

Uitvaartverzekeringen Nivo naar Ardanta

Uitvaartverzekeringen Nivo naar Ardanta

Nivo Uitvaartverzekeringen en ASR hebben overeenstemming bereikt over de overdracht van de verzekeringsportefeuille van Nivo naar Ardanta. De portefeuille bestaat...

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...

Yarden maakt dood bespreekbaar in samenleving

Yarden maakt dood bespreekbaar in samenleving

Met een nieuwe campagne met Adelheid Roosen in de hoofdrol wil Yarden de dood in de samenleving bespreekbaar maken. "Een van de meest ingrijpende gebeurtenissen...

Yarden neemt NorthWest over

Yarden neemt NorthWest over

Yarden Uitvaartverzekeringen neemt op 1 januari 2016 de portefeuille met uitvaartpolissen over van NorthWest Verzekeringen. In totaal gaat het om een totaal van...

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. Dit zijn: de introductie van het klantjaarverlag...

Yarden presenteert als eerste klantjaarverslag

Yarden presenteert als eerste klantjaarverslag

Yarden heeft als eerste financiële dienstverlener een Klantverslag ontwikkeld. Directievoorzitter Ron Bavelaar presenteerde het Klantverslag over 2014 gisterenavond...

Independer stopt noodgedwongen met uitvaartverzekeringen

Independer stopt noodgedwongen met uitvaartverzekeringen

Mensen kunnen binnenkort geen uitvaartverzekeringen meer vergelijken of afsluiten bij Independer. Door veranderingen in de regelgeving over vergoedingen, is de dienst...

Yarden: Uitvaart op Maat Verzekering

Yarden: Uitvaart op Maat Verzekering

 Yarden heeft de Uitvaart op Maat Verzekering gelanceerd, waardoor "verzekerden niet langer met handen en voeten gebonden zijn aan een statisch product"....

Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Yarden heeft uit eigen beweging het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ingeleverd. "Yarden is per 1 augustus geen keurmerkhouder meer. De verzekeraar heeft zelf...