Zwitserleven zet merk breder in
Zwitserleven gaat haar merk breder inzetten dan alleen voor pensioen. Onder de naam Zwitserleven komen ook reis- en autoverzekeringen op de markt.
Dat vertelt ceo Ron van Oijen van Vivat in een interview met Chrs Zegers in Straks Magazine van Zwitserleven. Volgens Van Oijen is het Zwitserleven-gevoel ook prima geschikt om in te zetten bij andere producten dan pensioen waarbij de verzekeraar ontzorgt.
Van Oijen: "Het merk is zo sterk. We hebben ons afgevraagd: wat kunnen we er nog meer mee doen?" Belangrijk is wel dat de consument het merk duidelijk beleeft, hij moet zich echt ontzorgd weten, aldus de Vivat-topbestuurder.
Van Oijen vertelt dat Vivat volop mee wil in de digitale revolutie. "Eind 2017 willen wij de meest innovatieve verzekeraar van Nederland zijn." Belangrijk daarbij wel het behoud van het sterke merk.
Volgens Van Oijen staat de digitale revolutie overigens pas aan het begin.
Reactie toevoegen
Meer over
Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!
(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...
(Kifid-uitspraak GC 2023-0980) Diefstal waardevolle bagage uit auto tijdens een korte stop. De consument heeft een beroep gedaan op de reisverzekering en de verzekeraar...
Duur taxiritje voor verzekeraar
(Kifid-uitspraak GC 2023-0988) De consument vordert dekking voor schade door diefstal van zijn bagage. De bagage is tijdens een bezoek aan Düsseldorf in de...
Verbond ondertekent ADAS-convenant
Minister Mark Harbers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft maandag het ADAS-convenant ondertekend samen met ANWB, BOVAG, Verbond van Verzekeraars,...
Verbond: solidariteit onder jongere en oudere automobilisten gegroeid
Ten opzichte van 2017 is de verzekerbaarheid van jongeren en ouderen sterk toegenomen (meer aanbieders doen een aanbod). Dit blijkt uit de zesde Solidariteitsmonitor...
Auto kwijt, maar geen verzekeringsdekking
(Kifid-uitspraak GC 2023-0840) De consument doet een beroep op zijn autoverzekering wegens schade door diefstal of verduistering van de verzekerde auto. De consument...
Zwitserleven: Hoitsma in MT Commerce
Jan Willem Hoitsma is Ria Blok-Leenheer opgevolgd als Director Employer Solutions bij Zwitserleven. Met zijn brede en ruime achtergrond in de pensioenwereld op het...
Klant kon weten dat hij toestemming verzekeraar nodig had voor operatie
(Kifid-uitspraak GC 2023-0740) De consument vordert dat de verzekeraar de schade die hij opliep als gevolg van een skiongeval volledig vergoedt. De verzekeraar stelt...
Autopremie jongeren stijgt drie keer zo hard als die van ouderen
Jongeren tussen de achttien en 24 jaar worden van alle leeftijdsgroepen het hardst getroffen door de premieverhogingen van autoverzekeringen. Zeker in vergelijking...
MoneyView: "Regelmatig autoverzekeringen vergelijken is lonend"
Verzekeraars geven niet allemaal dezelfde korting voor de opgebouwde schadevrije jaren, waardoor de meest voordelige autoverzekering na een paar jaar helemaal niet...