101-120 van 202 resultaten


Eerlijk Verzekerd trots op nominatie Advies Award 2020

Eerlijk Verzekerd trots op nominatie Advies Award 2020

Jantiena Ritskes van het advieskantoor Eerlijk Verzekerd uit Drachten is trots op de nominatie voor de VVP Advies Award 2020. Ritskes is één van de...

VVP-special Business Support

VVP-special Business Support

Van de hand van VVP in samenwerking met een groot aantal kennispartners: de special Business Support. De special, aldus hoofdredacteur Willem Vreeswijk, biedt adviseurs...

Bijna 300.000 huizenbezitters met restschuld

Bijna 300.000 huizenbezitters met restschuld

In de huidige koopwoningmarkt blijven toch nog 282.100 huizenbezitters achter met een restschuld als ze hun huis nu verkopen. Dat is een van de uitkomsten in het...

Geldverstrekkers kunnen in het faciliteren van nazorg nog veel verbeteren

Geldverstrekkers kunnen in het faciliteren van nazorg nog veel verbeteren

“Geldverstrekkers kunnen in het faciliteren van nazorg nog veel verbeteren in samenwerking met adviseurs." Aldus Jeroen Oversteegen, directeur bij De...

NVHP: voorzichtigheid geboden met PSD2

NVHP: voorzichtigheid geboden met PSD2

De Payment Service Directive 2 (PSD2) biedt nieuwe mogelijkheden voor het hypotheekdomein maar voorzichtigheid is geboden. Dit was de conclusie op de NVHP-informatiebijeenkomst...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Eerstestap.nl maakt Serviceabonnement inzichtelijk

Eerstestap.nl maakt Serviceabonnement inzichtelijk

Eerstestap.nl en de Nationale Hypotheekbond hebben een video ontwikkeld die aan consumenten duidelijk maakt hoe het Hypotheek Serviceabonnement werkt. Het Hypotheek...

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

"Met 8 miljoen huizen zijn we er nóg niet, geef de recreatiewoningen vrij aan de babyboomers!", aldus betoogt Jeroen Oversteegen van de De Nationale Hypotheekbond...

Provisiebetaling Inbiznis liep twee weken achter

Provisiebetaling Inbiznis liep twee weken achter

Inbiznis betaalde op 18 juni voor het laatst provisiegelden uit aan het bij haar aangesloten intermediair, dat is gebleken uit gesprekken tussen de nieuwe eigenaar...

Nieuwe stichting komt met sectorbrede initiatieven voor actief klantbeheer

Nieuwe stichting komt met sectorbrede initiatieven voor actief klantbeheer

Het in 2021 opgestarte branche-initiatief rond ‘actief klantbeheer’ krijgt steeds meer vorm. Onlangs is een speciale stichting opgericht, de Stichting...

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

"Aan de start van weer een nieuw jaar breek ik graag een lans voor het onafhankelijk intermediair. Energiek en volhardend zetten deze mannen en vrouwen zich in voor...

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Van 107.191 onderzochte dossiers levert oversluiten voor één op de vier een netto besparing op. In bijna 40 procent van de gevallen realiseert de consument...

Zomerserie, deel 4: Jeroen Oversteegen

Zomerserie, deel 4: Jeroen Oversteegen

Op welke ontwikkelingen is het absoluut noodzakelijk dat financieel adviseurs inspelen? En hoever zal de invloed van AI reiken bij financiële dienstverlening?...

Nazorg zit in ons DNA (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 2)

Nazorg zit in ons DNA (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 2)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

Advies 3.0: Plug and Play

Advies 3.0: Plug and Play

(Kennisartikel Nationale Hypotheekbond) De Nationale Hypotheekbond houdt de branche graag scherp. ‘De bond’ maakt topafslag inzichtelijk en hamert op...

Looptijdrente: we kunnen er niet meer omheen

Looptijdrente: we kunnen er niet meer omheen

(Partner in kennis, uit VVP 5 - 2018) Er wordt over geschreven, televisieprogramma’s besteden er aandacht aan. Het fenomeen looptijdrente komt steeds meer...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 4)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 4)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

VVP-event Communicatie: wandelen met de klant

VVP-event Communicatie: wandelen met de klant

Nazorg is hot item in financieel adviesland, zeker na de inmiddels beruchte Kifid-uitspraak over het vergoeden van te veel betaalde ORV-premie aan een klant. Sommige...