Alleen ben je sneller, samen kom je verder

BNP2

(Partner in kennis BNP Paribas Cardif in VVP-special Financieel Vitaal) Bas van Mierlo is Manager Volmacht bij BNP Paribas Cardif. In samenwerking met TAF heeft hij de Hypotheekbeschermer ontwikkeld en in de markt gezet. Hoe blijft hij fit? Wat doet hij om financieel gezond te blijven? En hoe heeft hij de samenwerking met taf ervaren? Wij vroegen hem het (sport)hemd van het lijf.

...

Door gezonder te leven wordt de kans op arbeidsongeschiktheid kleiner. Wat doe jij om fit en vitaal te blijven?

Sporten en gezond eten vind ik erg belangrijk en ik probeer dat zo leuk mogelijk te maken. Zo ga ik elke donderdag met drie vrienden hardlopen, want samen is sporten toch een stuk leuker en zij motiveren mij als ik een keer geen zin heb. Daarnaast spring ik in het weekend regelmatig op de mountainbike. Ook probeer ik mezelf elke keer weer uit te dagen. Afgelopen jaar deed ik daarom mee aan de 80 van de Langstraat, een Kennedymars van 80 kilometer. Het was afzien en ik heb de dagen erna thuisgewerkt omdat ik niet meer kon lopen door de spierpijn en de blaren, maar het is me wel gelukt! En een goede les rijker: oefening vooraf en goed schoeisel doet wonderen! In elk geval weerhoudt het er mij zeker niet van om ook weer doelen voor 2023 te stellen. Zo staat bijvoorbeeld de halve marathon van Eindhoven op de planning. Daar ga ik samen met collega’s van BNP Paribas Cardif en van TAF aan mee doen.

En hoe blijf je financieel gezond?

Doordat ik in de financiële dienstverlening werk, ben ik waarschijnlijk meer met financiën bezig dan de gemiddelde consument. Ik ben mij dus bewuster van het keuzepallet aan verzekeringen en de risico’s die ik wel en niet wil afdekken. Gezond blijven is natuurlijk de goedkoopste en makkelijkste oplossing, maar ik ben blij dat ik op mijn verzekeringen kan terugvallen als mij toch iets overkomt.

Daarnaast maak ik veel gebruik van het Nibud. Bijvoorbeeld van hun budgettool. Daar zet ik regelmatig onze inkomsten en uitgaven op een rij zodat ik altijd een goed overzicht heb van ons kostenplaatje. Vooral in deze tijden van inflatie is het goed om hier regelmatig een blik op te werpen.

‘Co-creëren zit in ons DNA’

Ook luister ik graag naar podcasts, vooral als ik onderweg ben. Favorieten van mij zijn Dagkoers van het Financieele Dagblad, Taxtalk van de Belastingdienst en ik luister graag naar het Economenpanel van BNR. Toegegeven; dit zijn niet de meest sexy onderwerpen, maar je steekt een hoop op in vijftien tot dertig minuten.

Samen met TAF heb jij de Hypotheekbeschermer ontwikkeld. Hoe versterken jullie elkaar als partners?

In Nederland zijn wij al meer dan 25 jaar specialist in betalingsbescherming, met name als het gaat om de risico’s van arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. De Hypotheekbeschermer is een unieke verzekering die woningeigenaren beschermt bij arbeidsongeschiktheid. In de samenwerking met TAF versterken we elkaar echt als partners – en niet alleen vanwege onze Brabantse roots. Onze kennis en ervaring in deze nichemarkt gecombineerd met een slagkrachtige en klantgerichte partner zoals TAF is een hele succesvolle samenwerking gebleken.

Bas van Mierlo: ‘Sporten en gezond eten is belangrijk.’

Bij inkomensverlies als gevolg van arbeidsongeschiktheid is het helaas nog steeds zo dat veel huishoudens in de financiële problemen komen. Door de Hypotheekbeschermer samen met TAF in de markt te zetten, maken we de aflosverzekering breder toegankelijker in de markt. En zetten we ons samen in om zoveel mogelijk mensen te beschermen tegen de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid.

Waarom kiest BNP Paribas Cardif voor deze partnerstrategie?

BNP Paribas Cardif is wereldwijd uniek in haar partnerstrategie. Co-creëren zit echt in ons DNA en in de kern van onze activiteiten. Wij geloven er heilig in dat samenwerking meer oplevert dan concurrentie. Hoe meer aandacht er is voor de productcategorie en de hypotheekrisico’s, hoe meer impact we hebben.

Daarnaast is onze wereldwijde missie ‘verzekeren toegankelijker maken’. Door samen te werken met sterke partners, zoals TAF, maken we onze verzekeringen breder toegankelijk in de markt en bereiken we meer consumenten. Alleen ben je sneller, maar samen kom je verder.

En naar wat voor volmachtpartijen of partners ben je op zoek?

Onze missie is ‘verzekeren toegankelijker maken’. Om onze missie te bereiken zijn we altijd op zoek naar nieuwe, inspirerende partners. Neem dus gerust contact met mij op wanneer je kansen of mogelijkheden ziet in een mooie samenwerking met ons.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Energie

Energie

Als VVP-team zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat ons 75-jarig jubileum niet ongemerkt voorbij is gegaan. Dankzij de support van een groot aantal bedrijven...

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

Eerste hulp bij arbeidsongeschiktheid

Eerste hulp bij arbeidsongeschiktheid

Het bespreken van het risico op arbeidsongeschiktheid in het hypotheekadvies kost vaak veel uitleg en dus tijd. Er is een ontelbaar aantal scenario’s en...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Kansen social media voor advieskantoren

Kansen social media voor advieskantoren

Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

Hypotheek Aflos Verzekering nu ook in aanbod VCN United Capital

Hypotheek Aflos Verzekering nu ook in aanbod VCN United Capital

VCN United Capital en BNP Paribas Cardif hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Hierdoor kunnen de aangesloten kantoren bij VCN United Capital de Hypotheek...

Arbeidsongeschiktheid en de aflosverzekering

Arbeidsongeschiktheid en de aflosverzekering

Partnercontent BNP Paribas Cardif. Auteur: Rob Timmermans Een belangrijk onderwerp in een adviesgesprek met de klant over de hypotheek, is het advies over inkomensrisico’s....