Het vuur van... Faisal Setoe

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Faisal Setou, manager productmanagement schade particulier, Aegon

Als managementtrainee startte ik in 2005 in de financiële dienstverlening. In de tijd dat ik nu rondloop in de branche zie ik drie dingen steeds terugkomen: 1. klanten snappen ons en onze producten niet altijd; 2. innovatie komt onvoldoende snel uit de branche; 3. feiten zijn niet altijd de ‘driver’ voor besluitvorming. Een bijdrage leveren aan het tackelen van deze drie issues is wat mij als manager drijft en mij dagelijks bezig houdt.

Inmiddels weet ik dat je eerst extreem goed moet snappen hoe het zit, om het vervolgens extreem eenvoudig te kunnen maken voor je klanten. Binnen Aegon is het onze missie klanten zelf bewuste keuzes te laten maken voor een gezonde financiële toekomst. Om te beginnen moeten we daarvoor de belevingswereld van de klant écht goed snappen. Dit doe je niet alleen met verzekeringskennis en kunde, je moet blijven investeren in technologische innovatie op het vlak van data. Om die reden investeren we in competenties rondom data, pricing en analytics. Als je hier goed in wordt, word je ook beter in het begrijpen van je klanten en kun je ‘fact based’ besluiten nemen.

POWERED BY  ANTOINETTE KALKMAN | FOTOGRAFIE  DENNIS WISSE

 

Als je weet wat de klant wil en welke oplossingen je hiervoor kan bieden moet de boodschap nog naar de klant. Diversiteit is daarin een sleutelwoord: zorg voor verschillende mensen met aparte perspectieven. Pas dan kun je begrijpelijk en eenvoudig communiceren. Eerst begrijpen en dan begrepen worden dus. Niet voor niets is dit één van de ‘principes’ van Stephen Covey.

Ik vind het mooi om te zien dat binnen Aegon ook echt geïnvesteerd wordt in het bouwen aan een toekomstbestendig bedrijf, waarmee we onze klanten en distributiepartners kunnen bieden wat we beloven: de mogelijkheid om zelf bewuste keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst. Door kundige collega’s, bouwen aan innovatieve competenties en de keuze voor diversiteit is Aegon een bedrijf dat waarde kan blijven toevoegen aan de maatschappij. Mijn persoonlijke inzet hierin is dat ik blijf streven naar een productenpalet dat relevant, begrijpelijk en rendabel is – en blijft – voor onze klanten en distributiepartners.

‘Pas als je de klant écht goed snapt, kun je begrijpelijk en eenvoudig communiceren’

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe is supertrots op de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Hypotheken en dat laten ze weten ook. Op een LED-scherm van maar liefst 25m²...

Dit zijn de 21 genomineerden voor de VVP Advies Award 2023...

Dit zijn de 21 genomineerden voor de VVP Advies Award 2023...

De jury van de VVP Advies Award 2023 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën Particulier Advies,...

Spotters dragen ruim 200 topkantoren aan voor lustrumeditie VVP Advies Award

Spotters dragen ruim 200 topkantoren aan voor lustrumeditie VVP Advies Award

De jury van de VVP Advies Award 2023 heeft drie kantoren per categorie in het vizier met de hoogste A(dvies)-factor. Deze top 3 is voor een belangrijk deel tot...

Veel huizenbezitters in problemen bij wegvallen energieprijsplafond

Veel huizenbezitters in problemen bij wegvallen energieprijsplafond

Veel mensen verwachten in de financiële problemen te komen als het energieprijsplafond eind van dit jaar wegvalt. Vooral onder jongeren, mensen met een benedengemiddeld...

Woonverzekering Aegon dekt nieuwe woonvormen

Woonverzekering Aegon dekt nieuwe woonvormen

Met haar nieuwe opstal- en inboedelverzekering speelt Aegon onder andere in op de trend van opkomende nieuwe vormen van samenwonen. Maarten de Rooij, directeur Schade...

Aegon zet stap in versnellen acceptatietraject hypotheekaanvragen

Aegon zet stap in versnellen acceptatietraject hypotheekaanvragen

Waar Aegon met financieel adviseurs al geruime tijd met brondata via Accelerate/iWize werkt in het adviseringstraject, kan deze nu ook automatisch worden gebruikt...

Aegon: Pensioen APK is goed idee

Aegon: Pensioen APK is goed idee

Werknemers zijn onwetend, boos en onzeker over hun pensioen en durven daarom ook geen pensioenkeuzes te maken in het nieuwe pensioenstelsel, zo blijkt uit onderzoek...

Laagdrempelige maatregelen tegen stormschade vaak niet getroffen

Laagdrempelige maatregelen tegen stormschade vaak niet getroffen

Veel laagdrempelige maatregelen tegen stormschade worden niet getroffen, blijkt uit onderzoek door Aegon een jaar na de februaristormen van 2022. Hoewel 79 procent...

Aegon: 60-plussers benutten overwaarde niet

Aegon: 60-plussers benutten overwaarde niet

Negen op de tien 60-plussers met een huis benutten hun overwaarde niet, zo blijkt uit onderzoek van Aegon Nederland onder ruim 500 huizenbezitters van 60 jaar en...

Aandeelhouders a.s.r. stemmen in met samenvoeging a.s.r. en Aegon Nederland

Aandeelhouders a.s.r. stemmen in met samenvoeging a.s.r. en Aegon Nederland

Tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) die dinsdag werd gehouden, hebben de aandeelhouders van a.s.r. ingestemd met de verwerving...