Het vuur van... Hamada Abd Elhamed

section1_page34_article47_1.jpg

Eigenaar Hypoinsur (Utrecht)

Ruim zeventien jaar ben ik nu werkzaam in de financiële dienstverlening. Zowel bij banken, verzekeraars als bij grote hypotheekketens heb ik functies bekleed en veel ontwikkelingen meegemaakt. Van het lanceren van nieuwe producten tot het neerzetten van een succesvol financieel advieskantoor.

Mijn ervaring is dat klanten graag willen weten waar zij aan toe zijn en hun financiële situatie goed willen begrijpen. Ze willen betrokken worden bij de keuzes die ze moeten maken en de oplossingen die wij als financieel adviseur kunnen bieden.

Daarnaast merkte ik dat klanten graag met iemand in gesprek gaan die goed naar ze luistert, met hen meedenkt en hun situatie goed in kaart brengt. Iemand die geduldig is en alternatieve inzichten en keuzes kan bieden, bespreekt en duidelijk toelicht.

De hypotheekadviseur ‘van vroeger’ bestaat niet meer. Hij maakt plaats voor een adviseur, die breed kijkt naar de totale financiële positie van zijn klant. Dit gaat veel verder dan het afsluiten van een hypotheek. Anno 2017 willen klanten een persoonlijke benadering. Ze willen een adviseur die oprechte interesse toont en een langdurige open relatie met hen aangaat. Een adviseur die naast hen staat en goed luistert. Een adviseur die hun financiële situatie grondig aanpakt en zegt wat hij kán doen en zál doen voor de klant. Een adviseur die durft te vertellen in alle openheid en duidelijk uitlegt waarom hij een bepaalde oplossing adviseert.

Dit is het vuur dat in mij brandt – en al die jaren is blijven branden. Om die reden ben ik in 2011 met HypoInsur begonnen. Niet voor niets zijn onze uitgangspunten: ‘We zeggen wat we doen’, ‘We doen wat we zeggen’ en ‘We vertellen wat we gedaan hebben’. Met onze kennis en ervaring ondersteunen we de klant volledig bij het maken van de juiste keuzes. Een duidelijke uitleg zorgt ervoor dat onze klanten het advies goed kunnen volgen en volledig begrijpen.

Met ondersteuning van een deskundig financieel adviseur komt op deze manier een écht klantgericht maatwerkadvies tot stand. De mooiste beloning voor mij – en zeker voor HypoInsur – is dat klanten onze dienstverlening en adviezen ook zo beleven en omschrijven.

‘Mooiste beloning voor mij is dat klanten onze adviezen als persoonlijk maatwerk ervaren’

Reactie toevoegen

 
Editie
Eerste Nederlandse bank met cashback

Eerste Nederlandse bank met cashback

bunq is sinds woensdag de eerste Nederlandse bank met cashback. De neobank geeft haar Easy Money en Easy Green gebruikers één procent terug op alle...

Intelligente chatbots en gebrekkig inzicht belangrijkste algoritmerisico’s

Intelligente chatbots en gebrekkig inzicht belangrijkste algoritmerisico’s

Innovaties zoals intelligente chatbots en gebrekkig inzicht in bestaande algoritmes zijn op dit moment de belangrijkste algoritmerisico’s. Dit blijkt uit de...

Open Insurance: meer geschreeuw dan wol

Open Insurance: meer geschreeuw dan wol

Het schiet niet op met Open Insurance, stelt de INNOPAY Open Insurance Monitor 2023. “Open Insurance is voorlopig nog een en al geblaf en geen bijten”,...

Jack Vos in Adviescommissie Kwaliteit Onbemenste Toepassingen

Jack Vos in Adviescommissie Kwaliteit Onbemenste Toepassingen

Jack Vos (Onesurance) is André van Nieuwenhuijzen opgevolgd als lid van de Adviescommissie Kwaliteit Onbemenste Toepassingen namens de Contactgroep Automatisering....

Vestigingsklimaat Nederland blijft FinTechs trekken, maar vinden goed personeel is uitdaging

Vestigingsklimaat Nederland blijft FinTechs trekken, maar vinden goed personeel is uitdaging

Uit de FinTech Census 2023, uitgevoerd door EY in opdracht van Financiën, blijkt dat Nederland nog steeds een sterke uitgangspositie heeft voor de ontwikkeling...

VVP-special Digitale Innovatie: ACT NOW!

VVP-special Digitale Innovatie: ACT NOW!

Door automatisering mag van de financieel adviseur meer worden verwacht dan in het verleden. Digitale innovatie mag echter ook geen doel op zichzelf zijn, het moet...

NVB wil meer duidelijkheid over impact digitale euro

NVB wil meer duidelijkheid over impact digitale euro

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) wil meer duidelijkheid over het ontwerp en de impact van de digitale euro. Ook over de rol van banken bij de distributie...

Toezichthouders publiceren position paper over datatoegang

Toezichthouders publiceren position paper over datatoegang

De AFM en DNB hebben een position paper gepubliceerd waarin de twee toezichthouders hun beleidsvisie en prioriteiten over datatoegang uiteenzetten. Het bevat...

Inschrijving JIP 2023 gestart

Inschrijving JIP 2023 gestart

Voor alles en voor iedereen een verzekering. Dat is het thema van de achtste editie van het Jongeren Innovatie Programma (JIP) van het Verbond van Verzekeraars,...

Britse makelaar Superscript via Rotterdam Europa in

Britse makelaar Superscript via Rotterdam Europa in

De Britse verzekeringsmakelaar Superscript betreedt de Europese markt, met Rotterdam als uitvalsbasis. Superscript richt zich op Europese techbedrijven, veelal startups...