Het vuur van... Hamada Abd Elhamed

section1_page34_article47_1.jpg

Eigenaar Hypoinsur (Utrecht)

Ruim zeventien jaar ben ik nu werkzaam in de financiële dienstverlening. Zowel bij banken, verzekeraars als bij grote hypotheekketens heb ik functies bekleed en veel ontwikkelingen meegemaakt. Van het lanceren van nieuwe producten tot het neerzetten van een succesvol financieel advieskantoor.

Mijn ervaring is dat klanten graag willen weten waar zij aan toe zijn en hun financiële situatie goed willen begrijpen. Ze willen betrokken worden bij de keuzes die ze moeten maken en de oplossingen die wij als financieel adviseur kunnen bieden.

Daarnaast merkte ik dat klanten graag met iemand in gesprek gaan die goed naar ze luistert, met hen meedenkt en hun situatie goed in kaart brengt. Iemand die geduldig is en alternatieve inzichten en keuzes kan bieden, bespreekt en duidelijk toelicht.

De hypotheekadviseur ‘van vroeger’ bestaat niet meer. Hij maakt plaats voor een adviseur, die breed kijkt naar de totale financiële positie van zijn klant. Dit gaat veel verder dan het afsluiten van een hypotheek. Anno 2017 willen klanten een persoonlijke benadering. Ze willen een adviseur die oprechte interesse toont en een langdurige open relatie met hen aangaat. Een adviseur die naast hen staat en goed luistert. Een adviseur die hun financiële situatie grondig aanpakt en zegt wat hij kán doen en zál doen voor de klant. Een adviseur die durft te vertellen in alle openheid en duidelijk uitlegt waarom hij een bepaalde oplossing adviseert.

Dit is het vuur dat in mij brandt – en al die jaren is blijven branden. Om die reden ben ik in 2011 met HypoInsur begonnen. Niet voor niets zijn onze uitgangspunten: ‘We zeggen wat we doen’, ‘We doen wat we zeggen’ en ‘We vertellen wat we gedaan hebben’. Met onze kennis en ervaring ondersteunen we de klant volledig bij het maken van de juiste keuzes. Een duidelijke uitleg zorgt ervoor dat onze klanten het advies goed kunnen volgen en volledig begrijpen.

Met ondersteuning van een deskundig financieel adviseur komt op deze manier een écht klantgericht maatwerkadvies tot stand. De mooiste beloning voor mij – en zeker voor HypoInsur – is dat klanten onze dienstverlening en adviezen ook zo beleven en omschrijven.

‘Mooiste beloning voor mij is dat klanten onze adviezen als persoonlijk maatwerk ervaren’

Reactie toevoegen

 
Editie
Digitale euro vereist maatschappelijk debat

Digitale euro vereist maatschappelijk debat

De mogelijke invoering van de digitale euro vraagt om een breed politiek en maatschappelijk debat. Dat stelt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). Voor een...

Auto en verzekering geïntegreerd

Auto en verzekering geïntegreerd

“Voor de verzekering wordt alleen naar de risico’s van het object, de Lightyear, gekeken en niet naar de verzekeringnemer.” Aldus Interpolis en...

Een digitale toekomst kan niet zonder klantrelaties

Een digitale toekomst kan niet zonder klantrelaties

(Partner in kennis Centraal Beheer in katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) Centraal Beheer staat hoog aangeschreven als het om klantcontact gaat. ‘Even...

Geïnspireerd door James Webb

Geïnspireerd door James Webb

(Innovator Kees Haverkamp in katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) De ruimtevaart heeft mij van kinds af aan al bijzonder geboeid. Toen in december 2021 de...

Adviseurs maken hét verschil met digitalisering

Adviseurs maken hét verschil met digitalisering

(Partner in kennis ING in katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) Is er wel sprake van een digitale revolutie, zoals de titel van dit VVP-katern suggereert? Of...

Jongeren Innovatie Programma 2022 gestart

Jongeren Innovatie Programma 2022 gestart

Kennismaken met een grote groep gelijkgestemden en je vervolgens vastbijten in duurzaamheid en verzekeren. Deze eerste stappen in het innovatieproces zijn gezet...

Waar blijft realtime premiebepaling?

Waar blijft realtime premiebepaling?

(Uit katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022) De digitale revolutie gaat niet per se gepaard met een verzekeringsrevolutie. En waar blijft de realtime premiebepaling? Vergeet...

Creativiteit gevraagd bij verzekering nieuwe risico's

Creativiteit gevraagd bij verzekering nieuwe risico's

Juist in het geval van de meest toekomstgerichte bedrijven hebben verzekeraars niet altijd een oplossing in huis, meer creativiteit en innovatie is daarom gevraagd....

Vernieuwen doe je samen

Vernieuwen doe je samen

(Uit VVP 4-2022) Marktpartijen hebben ieder hun eigen verantwoordelijkheid om te vernieuwen, maar samenwerking tussen de verschillende ketenpartners is cruciaal....

VVP 4-2022: harder lopen bij innovatie

VVP 4-2022: harder lopen bij innovatie

De financiële sector moet harder lopen bij innovatie, stelt Onesurance in het katern Digitale Revolutie in VVP 4-2022 die dinsdag is verschenen. En ja, dat...