Het vuur van... Jasper Cuijten

Jasper Cuijten 2023

(Het vuur van.... Jasper Cuijten, directeur Business Development De Hypotheker, in VVP 1, 2023)Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Mensen die mij kennen, weten dat ik voldoening haal uit het creëren van vooruitgang, in de breedste zin van het woord. Dit geldt zowel voor mij persoonlijk als in mijn omgeving. Het is mijn drijfveer om mezelf in te zetten bij het ontwikkelen van nieuwe initiatieven, bijvoorbeeld bij de Lionsclub of HC Tilburg, binnen tophockey. Ik vind het belangrijk om anderen te helpen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, maar ook om als team te streven naar een hoger niveau. Op die manier kun je jezelf elke dag verbeteren. Als je dit op een positieve manier inzet, creëer je impact.

Dit zie ik ook terug bij De Hypotheker, waar ik als Directeur Business Development verantwoordelijk ben voor de portefeuilles Propositie, IT en Data. Een belangrijke rol die je als marktleider hebt, is de verantwoordelijkheid om vooruitgang te boeken. In deze positie is je impact groot. Een voorbeeld hiervan is de digitalisering van de klantreis. Over de gehele keten is al te zien hoe digitalisering en automatisering een betere klantervaring kan bieden. Onlangs hebben ruim 40 marktpartijen een convenant ondertekend om het gebruik van brondata te versnellen, een prachtig initiatief. Klanten van De Hypotheker kunnen al drie jaar veel van de benodigde gegevens voor een hypotheekaanvraag digitaal ontsluiten. In 2023 starten wij met het gebruik van digitale identificatie, waardoor een kopie van het identiteitsbewijs niet meer nodig is bij een hypotheekaanvraag. Zo ervaart de klant nóg meer gemak en vermindert de foutmarge bij hypotheekverstrekkers. Dat heeft invloed!

‘Ik haal voldoening uit het creëren van vooruitgang’

Kijkend naar mezelf, zie ik een reguliere consument. Ik ben van nature geïnteresseerd in nieuwe dingen en probeer ze graag uit. Mede door deze interesse, in combinatie met mijn rol binnen De Hypotheker, ben ik in de gelegenheid om het kaf van het koren te scheiden en nieuwe initiatieven mét impact ook daadwerkelijk mainstream te maken. Hierdoor probeer ik, binnen een toch wel sterk gereguleerde markt, vooruitgang te creëren. Een mooi voorbeeld vind ik Albert Heijn, waarbij ze niet alleen focussen op producten in de schappen, maar ook op de manier van distributie en bereik (Albert Heijn To Go, ophaalpunten, thuisbezorgen, etcetera). Ze spelen hierbij goed in op de klantbehoefte die er leeft bij de consument van nu. Zo ook in onze branche. Een eigen woning is een groot goed: het is je thuis en alles wat daarmee samenhangt. Met onze dienstverlening staan we middenin de samenleving. Wij willen het verkrijgen van een eigen woning zo goed mogelijk faciliteren. Door de inzet van data krijgen wij dagelijks inzichten in de klantbehoefte. Hierdoor kunnen wij continu bijsturen op onze dienstverlening en zowel op korte als lange termijn het verschil maken voor onze klanten. Alleen zo boeken we vooruitgang.

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Meer over
De week van de Mont Ventoux: help ALS de wereld uit trappen

De week van de Mont Ventoux: help ALS de wereld uit trappen

Op 9 juni 2022 wordt de Mont Ventoux beklommen om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor meer onderzoek naar de vreselijke en dodelijke ziekte ALS. Willem Vreeswijk...

Stijging hypotheekrente vlakt af

Stijging hypotheekrente vlakt af

Hoewel de hypotheekrente in de eerste vier maanden van het jaar met bijna 2 procentpunt is gestegen, begint deze stijging sinds mei duidelijk af te vlakken. Dat...

Helft huizenbezitters verwacht overwaarde van meer dan ton

Helft huizenbezitters verwacht overwaarde van meer dan ton

Ruim negen op de tien woningbezitters in Nederland verwachten dat zij overwaarde op hun woning hebben, blijkt uit een enquête van De Hypotheker onder 975 woningbezitters....

Het vuur van Marisa Lodewijks

Het vuur van Marisa Lodewijks

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk....

Hypotheker: explosieve stijging aanvragen woningverbetering

Hypotheker: explosieve stijging aanvragen woningverbetering

Het aantal aanvragen voor woningverbetering is in de coronajaren 2020 (+45 procent) en 2021 (+128 procent) explosief gestegen,  zo blijkt uit cijfers van De...

Het vuur van... Menno Luiten

Het vuur van... Menno Luiten

(Uit VVP 1-2022) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen...

Oproep: doneer voor meer onderzoek naar dodelijke ziekte ALS

Oproep: doneer voor meer onderzoek naar dodelijke ziekte ALS

ALS is een dodelijke ziekte en moet de wereld uit! Help je mee? Elke euro voor meer wetenschappelijk onderzoek naar deze afgrijselijke ziekte is ongelooflijk belangrijk....

De Hypotheker verwacht rem op stijging hypotheekrente

De Hypotheker verwacht rem op stijging hypotheekrente

De Hypotheker verwacht dat een verdere stijging van de hypotheekrente geremd zal worden door de hevige concurrentie op de hypotheekmarkt en de huidige ontwikkelingen...

Aflossingsvrije hypotheek steeds populairder

Aflossingsvrije hypotheek steeds populairder

Het aantal jonge huizenkopers dat in 2021 een (deels) aflossingsvrije hypotheek heeft aangevraagd, is met ruim een kwart gestegen in vergelijking met het voorgaande...

Antoinette Kalkman: weg met de schone schijn

Antoinette Kalkman: weg met de schone schijn

"De financiële branche heeft tijdens de pandemie bewezen dat we die schone schijn niet nodig hebben om verbinding met zakenrelaties en economische voorspoed...