Het vuur van... Marinka van der Meer

Marinka van der Meer 2021

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer... Marinka van der Meer, CCO de Volksbank

Hoe creëer je een band met je klanten? Een echte band die de klantrelatie ook versterkt? Het is een vraag die ons bij de Volksbank bezighoudt. De liefde voor de klant is voor mij ook persoonlijk een belangrijke drijfveer. Ik wil klanten in hun gedragingen en motivaties écht doorgronden zodat we vervolgens die diensten bieden waar ze behoefte aan hebben.

Het vertrouwen van klanten verdienen, elke dag weer met goede producten en dienstverlening die de verwachtingen van klanten overtreffen, prikkelt me iedere dag. En met de lancering van onze nieuwe strategie ‘Beter voor elkaar – van belofte naar impact’ is dit relevanter dan ooit.

Niet uniek natuurlijk want elke organisatie in de financiële sector zet in op het verbeteren van de klantrelatie. Maar juist de manier waarop wij de band met onze klanten willen versterken is wel degelijk bijzonder. Hiervoor onderzoekt ons Gedragslab namelijk hoe we onze klanten nog beter kunnen bereiken.

Vertrouwen, tevredenheid én liefde blijken hier sleutelwoorden. En liefde is natuurlijk een opmerkelijke pijler voor een bank. Maar toch is hij niet vreemd. Want liefde is voor ons steun bieden aan en ons verplaatsen in de klant. Bijvoorbeeld door echt te begrijpen wat er speelt bij onze klanten. Wat vinden zij belangrijk? Waar maken ze zich zorgen om? Spelen wereldproblemen een rol in het leven van onze klanten? Of zijn dit juist regionale problemen? Dankzij de onderscheidende focus van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen, met elk hun eigen doelgroep, hebben we de expertise in huis om er voor élke klant te zijn.

‘Klanten in het hart raken. Dat is ons doel’

En tot slot, maar even goed had ik hier mee kunnen beginnen: met elkaar vormen we de maatschappij. Die maatschappij staat voor forse uitdagingen. Ieder mens maar ook ieder bedrijf kan zijn of haar steentje bijdragen. Dat is waarom ik bij de Volksbank werk. Onze belofte van ‘Beter voor elkaar’ sluit aan op onze missie om als voortrekker actief bij te dragen aan de transitie van maatschappelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en wonen. Met die oprechte aandacht, maatschappelijke betrokkenheid en liefde voor onze klanten wil ik iedereen laten ervaren hoe prettig en makkelijk het is om zaken met ons te doen.

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Het vuur van... Albert Allmers

Het vuur van... Albert Allmers

Het vuur van... Albert Allmers, Finance Factor Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’...

Martijn Gribnau opvolger Maurice Oostendorp bij Volksbank

Martijn Gribnau opvolger Maurice Oostendorp bij Volksbank

Zoals eerder aangekondigd, gaat Maurice Oostendrop de Volksbank verlaten. Op 15 augustus 2020 neemt Martijn Gribnau zijn taken als directievoorzitter over. Gribnau...

Volksbank: stijging betaalrekeningklanten, lager marktaandeel nieuwe hypotheken

Volksbank: stijging betaalrekeningklanten, lager marktaandeel nieuwe hypotheken

De Volksbank zag in 2019 het aantal betaalrekeningklanten met 80.000 stijgen tot 1,57 miljoen waarmee een marktaandeel van 21 procent werd bereikt. Het marktaandeel...

Volksbank voorlopig niet verzelfstandigd

Volksbank voorlopig niet verzelfstandigd

Minister Hoekstra schrijft de Tweede Kamer dat "meer tijd nodig is om tot een meer optimale uitgangspositie voor verzelfstandiging van de Volksbank te komen". Ondertussen...

Divers & Inclusief centraal in herfsteditie New Financial Magazine

Divers & Inclusief centraal in herfsteditie New Financial Magazine

Divers & Inclusief. Dat is het themanummer van de herfsteditie van het New Financial Magazine, een uitgave van de stichting New Financial Forum. Het thema Divers...

Financiële sector, zet de kroon af van het ego

Financiële sector, zet de kroon af van het ego

“Ego is vaak de kroon op de financiële sector. Zet die kroon af en ontdek hoe veel mooier deze sector kan zijn”, aldus Antoinette Kalkman in de...

Kwaliteit hypotheekportefeuille Volksbank verder verbeterd

Kwaliteit hypotheekportefeuille Volksbank verder verbeterd

Verbeterde macro-economische omstandigheden, met name voor wat betreft de Nederlandse huizenmarkt en werkloosheid, resulteerden bij de Volksbank, in een netto vrijval...

Het vuur van... jeroen oversteegen

Het vuur van... jeroen oversteegen

Het vuur van.... Jeroen Oversteegen, directeur Nationale Hypotheekbond Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen...

Mirjam Verhoeven nieuwe COO Volksbank

Mirjam Verhoeven nieuwe COO Volksbank

Mirjam Verhoeven is benoemd tot  Chief Operating Officer (COO) van de Volksbank. Ze volgt Alexander Baas op, die per 1 januari 2019 terugtrad om zich volledig...

Het vuur van... paul wessels

Het vuur van... paul wessels

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit...