Het werk gaat door... Jeroen Oversteegen

Het werk gaat door.... Jeroen Oversteegen

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond.

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ik heb gelukkig een eigen werkkamer thuis. Handig, want mijn vrouw zit in de woonkamer te werken, dus dat gaat prima zo.  Alles is hier aanwezig; een computer, twee schermen een printer en een Tv-scherm om de actualiteiten te volgen op RTL Z. Op zich kan ik hier alles wat ik ook op kantoor kan doen. Normaal ben ik ben zeer veel onderweg,  ik heb in jaren niet zo vaak met het gezin gegeten.  Daar geniet ik nu extra van.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Je moet wel écht naar je werk gaan, ook al ben je thuis. Wat ik mis, is het directe, fysieke contact met collega’s. Je kunt niet even een afdeling oplopen om iets te bespreken. Je moet nu echt een voor een contact opnemen en afstemmen. Dat kost wel meer tijd. Toch ‘zien’ we elkaar regelmatig via webdelen.nl, waarmee we elkaar zien en spreken, maar ook documenten kunnen delen, beoordelen en bespreken. Wat ook leuk is: we drinken koffie met z’n allen en lunchen ook met z’n allen via videoverbinding. Op vrijdagochtend fitnessen we zelfs online. Goed voor de sfeer. Ik was pas jarig en heb ik iedereen een taart laten bezorgen. Dat hebben we gevierd met elkaar via de webcam, echt leuk!

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

Voor de korte termijn is het positief dat er weinig afleiding is. Je zit met je scherm en je bent gefocust op je werk. Je hebt weinig reistijd en ik zit gewoon op tijd met de familie aan tafel. Voor de lange termijn is dat ook weer een nadeel, je hebt ook de gein en non-verbale communicatie van collega’s onder elkaar nodig om als team te kunnen presteren.

4. Benader je klanten proactief? Hoe?

Zeker, wij benaderen onze kantoren altijd proactief, nu nog intensiever dan anders, zeker omdat er veel vraag is naar online services zoals webdelen.nl. Wij bieden nu ook webcamadvies trainingen aan, daar is veel vraag naar.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

De flexibiliteit van de mens, niet alleen bij ons op kantoor, maar bij alle mensen die onder totaal andere omstandigheden dan normaal hun werk doen en gewoon doordraaien. Maar ook de hulp en steun die op gang is gekomen voor alle mensen die dat nu hard nodig hebben, omdat ze de deur niet uit mogen of omdat hun bedrijf noodgedwongen stilligt. Je ziet van alles gebeuren, er worden initiatieven genomen om elkaar te helpen. Geweldig, ondanks alle negativiteit gebeurt er zoveel moois!

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

Het positieve is dat we worden gedwongen om de middelen die we al jaren hebben, veel effectiever in te zetten. Er gaat veel meer online en mensen raken daaraan gewend. Ik verwacht dat dat een kentering met zich meebrengt in gedrag. We gaan daar anders over nadenken. Dat dwingt mensen tot innovatie. Het nadeel daarvan is dat mensen of bedrijven die daarin niet mee kunnen gaan, daar last van krijgen. Denk aan fysieke winkels, waarom zou je daar straks nog heen willen? Niet dat daar geen behoefte aan is, maar ze moeten hun concept wel aanpassen om te overleven in deze spannende tijd.

Iedereen sterkte deze periode, zorg goed voor elkaar!

Reactie toevoegen

 
Meer over
Nationale Hypotheekbond lanceert Uwkluis app

Nationale Hypotheekbond lanceert Uwkluis app

De Nationale Hypotheekbond heeft de Uwkluis app in de App Store en Play Store gelanceerd. De mobiele app is een aanvulling op de Uwkluis omgeving voor desktop,...

Hypotheekbond en Ordina van start met app 'Veilig Ophalen'

Hypotheekbond en Ordina van start met app 'Veilig Ophalen'

Nationale Hypotheekbond en Ordina hebben de app ‘Veilig Ophalen’ geïntroduceerd. Na een gegevensverzoek van de adviseur haalt de consument met...

Onderzoek ‘Beste Geldverstrekker 2022’

Onderzoek ‘Beste Geldverstrekker 2022’

De Nationale Hypotheekbond roept adviseurs op deel te nemen aan haar jaarlijkse onderzoek ‘Beste Geldverstrekker’. Het onderzoek richt zich op alle aspecten...

Fastlane Advies inmiddels bij 100 kantoren

Fastlane Advies inmiddels bij 100 kantoren

Binnen vijf weken na het lanceren van haar nieuwste hypotheeksoftware Fastlane Advies, heeft de Nationale Hypotheekbond het 100e hypotheekkantoor aangesloten: Huis...

Geef klanten een wow-gevoel

Geef klanten een wow-gevoel

(Partners in Kennis Faster Forward en Nationale Hypotheekbond in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) AH verrast klanten met gratis producten, Uber Eats...

Live = life

Live = life

(Jeroen Oversteegen, Nationale Hypotheekbond, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Is innovatie belangrijk? Het Nationaal Groeifonds heeft er tot 2026 in ieder...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 4)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 4)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

(Uit VVP 2-2022) Branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft de resultaten gepubliceerd van haar onderzoek naar de staat van actief klantbeheer onder onafhankelijk...

Jeroen Oversteegen: stop ongelijke behandeling ex-partners

Jeroen Oversteegen: stop ongelijke behandeling ex-partners

"Is scheiden normaal gesproken vaak al geen pretje, de huidige woningmarkt maakt het alleen nog maar lastiger. Vind maar eens betaalbare woning op één...

Jeroen Oversteegen: “Slechte energiescore? Lagere hypotheek”

Jeroen Oversteegen: “Slechte energiescore? Lagere hypotheek”

"Voor woningen met een hoog energieverbruik moet de hypotheek worden beperkt", aldus Jeroen Oversteegen, directeur Nationale Hypotheekbond op Kop-Munt. "Een woning...