Het werk gaat door... Jeroen Oversteegen

Het werk gaat door.... Jeroen Oversteegen

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond.

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ik heb gelukkig een eigen werkkamer thuis. Handig, want mijn vrouw zit in de woonkamer te werken, dus dat gaat prima zo.  Alles is hier aanwezig; een computer, twee schermen een printer en een Tv-scherm om de actualiteiten te volgen op RTL Z. Op zich kan ik hier alles wat ik ook op kantoor kan doen. Normaal ben ik ben zeer veel onderweg,  ik heb in jaren niet zo vaak met het gezin gegeten.  Daar geniet ik nu extra van.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Je moet wel écht naar je werk gaan, ook al ben je thuis. Wat ik mis, is het directe, fysieke contact met collega’s. Je kunt niet even een afdeling oplopen om iets te bespreken. Je moet nu echt een voor een contact opnemen en afstemmen. Dat kost wel meer tijd. Toch ‘zien’ we elkaar regelmatig via webdelen.nl, waarmee we elkaar zien en spreken, maar ook documenten kunnen delen, beoordelen en bespreken. Wat ook leuk is: we drinken koffie met z’n allen en lunchen ook met z’n allen via videoverbinding. Op vrijdagochtend fitnessen we zelfs online. Goed voor de sfeer. Ik was pas jarig en heb ik iedereen een taart laten bezorgen. Dat hebben we gevierd met elkaar via de webcam, echt leuk!

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

Voor de korte termijn is het positief dat er weinig afleiding is. Je zit met je scherm en je bent gefocust op je werk. Je hebt weinig reistijd en ik zit gewoon op tijd met de familie aan tafel. Voor de lange termijn is dat ook weer een nadeel, je hebt ook de gein en non-verbale communicatie van collega’s onder elkaar nodig om als team te kunnen presteren.

4. Benader je klanten proactief? Hoe?

Zeker, wij benaderen onze kantoren altijd proactief, nu nog intensiever dan anders, zeker omdat er veel vraag is naar online services zoals webdelen.nl. Wij bieden nu ook webcamadvies trainingen aan, daar is veel vraag naar.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

De flexibiliteit van de mens, niet alleen bij ons op kantoor, maar bij alle mensen die onder totaal andere omstandigheden dan normaal hun werk doen en gewoon doordraaien. Maar ook de hulp en steun die op gang is gekomen voor alle mensen die dat nu hard nodig hebben, omdat ze de deur niet uit mogen of omdat hun bedrijf noodgedwongen stilligt. Je ziet van alles gebeuren, er worden initiatieven genomen om elkaar te helpen. Geweldig, ondanks alle negativiteit gebeurt er zoveel moois!

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

Het positieve is dat we worden gedwongen om de middelen die we al jaren hebben, veel effectiever in te zetten. Er gaat veel meer online en mensen raken daaraan gewend. Ik verwacht dat dat een kentering met zich meebrengt in gedrag. We gaan daar anders over nadenken. Dat dwingt mensen tot innovatie. Het nadeel daarvan is dat mensen of bedrijven die daarin niet mee kunnen gaan, daar last van krijgen. Denk aan fysieke winkels, waarom zou je daar straks nog heen willen? Niet dat daar geen behoefte aan is, maar ze moeten hun concept wel aanpassen om te overleven in deze spannende tijd.

Iedereen sterkte deze periode, zorg goed voor elkaar!

Reactie toevoegen

 
Meer over
Weten wie en wanneer de rente wijzigt! (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Weten wie en wanneer de rente wijzigt! (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Om hypotheekadviseurs nog meer inzicht te geven heeft de Nationale Hypotheekbond een tool live gezet waar rentewijzigingen en aankondigen realtime gevolgd kunnen...

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

Volgens de Nationale Hypotheekbond is sprake van een opmerkelijke stijging van het aantal rentemutaties dat wekelijks wordt doorgevoerd. Daarnaast is de gemiddelde...

Webinar doorlopende klantondersteuning

Webinar doorlopende klantondersteuning

Faster Forward en De Nationale Hypotheekbond verzorgen donderdag 17 februari vanaf 14.00 uur het webinar ‘Invulling geven aan de AFM-principes voor doorlopende...

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

"Aan de start van weer een nieuw jaar breek ik graag een lans voor het onafhankelijk intermediair. Energiek en volhardend zetten deze mannen en vrouwen zich in voor...

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

ING is door financieel adviseurs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2021, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Nationale Hypotheekbond...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Door uw stem uit te brengen maakt u duidelijk welke aspecten van hypotheken voor u en uw klant belangrijk zijn. We gebruiken uw input om met geldverstrekkers in...

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Van 107.191 onderzochte dossiers levert oversluiten voor één op de vier een netto besparing op. In bijna 40 procent van de gevallen realiseert de consument...