Het werk gaat door... Jeroen Oversteegen

Het werk gaat door.... Jeroen Oversteegen

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond.

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ik heb gelukkig een eigen werkkamer thuis. Handig, want mijn vrouw zit in de woonkamer te werken, dus dat gaat prima zo.  Alles is hier aanwezig; een computer, twee schermen een printer en een Tv-scherm om de actualiteiten te volgen op RTL Z. Op zich kan ik hier alles wat ik ook op kantoor kan doen. Normaal ben ik ben zeer veel onderweg,  ik heb in jaren niet zo vaak met het gezin gegeten.  Daar geniet ik nu extra van.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Je moet wel écht naar je werk gaan, ook al ben je thuis. Wat ik mis, is het directe, fysieke contact met collega’s. Je kunt niet even een afdeling oplopen om iets te bespreken. Je moet nu echt een voor een contact opnemen en afstemmen. Dat kost wel meer tijd. Toch ‘zien’ we elkaar regelmatig via webdelen.nl, waarmee we elkaar zien en spreken, maar ook documenten kunnen delen, beoordelen en bespreken. Wat ook leuk is: we drinken koffie met z’n allen en lunchen ook met z’n allen via videoverbinding. Op vrijdagochtend fitnessen we zelfs online. Goed voor de sfeer. Ik was pas jarig en heb ik iedereen een taart laten bezorgen. Dat hebben we gevierd met elkaar via de webcam, echt leuk!

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

Voor de korte termijn is het positief dat er weinig afleiding is. Je zit met je scherm en je bent gefocust op je werk. Je hebt weinig reistijd en ik zit gewoon op tijd met de familie aan tafel. Voor de lange termijn is dat ook weer een nadeel, je hebt ook de gein en non-verbale communicatie van collega’s onder elkaar nodig om als team te kunnen presteren.

4. Benader je klanten proactief? Hoe?

Zeker, wij benaderen onze kantoren altijd proactief, nu nog intensiever dan anders, zeker omdat er veel vraag is naar online services zoals webdelen.nl. Wij bieden nu ook webcamadvies trainingen aan, daar is veel vraag naar.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

De flexibiliteit van de mens, niet alleen bij ons op kantoor, maar bij alle mensen die onder totaal andere omstandigheden dan normaal hun werk doen en gewoon doordraaien. Maar ook de hulp en steun die op gang is gekomen voor alle mensen die dat nu hard nodig hebben, omdat ze de deur niet uit mogen of omdat hun bedrijf noodgedwongen stilligt. Je ziet van alles gebeuren, er worden initiatieven genomen om elkaar te helpen. Geweldig, ondanks alle negativiteit gebeurt er zoveel moois!

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

Het positieve is dat we worden gedwongen om de middelen die we al jaren hebben, veel effectiever in te zetten. Er gaat veel meer online en mensen raken daaraan gewend. Ik verwacht dat dat een kentering met zich meebrengt in gedrag. We gaan daar anders over nadenken. Dat dwingt mensen tot innovatie. Het nadeel daarvan is dat mensen of bedrijven die daarin niet mee kunnen gaan, daar last van krijgen. Denk aan fysieke winkels, waarom zou je daar straks nog heen willen? Niet dat daar geen behoefte aan is, maar ze moeten hun concept wel aanpassen om te overleven in deze spannende tijd.

Iedereen sterkte deze periode, zorg goed voor elkaar!

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...