Het werk gaat door... Jeroen Oversteegen

Het werk gaat door.... Jeroen Oversteegen

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond.

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ik heb gelukkig een eigen werkkamer thuis. Handig, want mijn vrouw zit in de woonkamer te werken, dus dat gaat prima zo.  Alles is hier aanwezig; een computer, twee schermen een printer en een Tv-scherm om de actualiteiten te volgen op RTL Z. Op zich kan ik hier alles wat ik ook op kantoor kan doen. Normaal ben ik ben zeer veel onderweg,  ik heb in jaren niet zo vaak met het gezin gegeten.  Daar geniet ik nu extra van.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Je moet wel écht naar je werk gaan, ook al ben je thuis. Wat ik mis, is het directe, fysieke contact met collega’s. Je kunt niet even een afdeling oplopen om iets te bespreken. Je moet nu echt een voor een contact opnemen en afstemmen. Dat kost wel meer tijd. Toch ‘zien’ we elkaar regelmatig via webdelen.nl, waarmee we elkaar zien en spreken, maar ook documenten kunnen delen, beoordelen en bespreken. Wat ook leuk is: we drinken koffie met z’n allen en lunchen ook met z’n allen via videoverbinding. Op vrijdagochtend fitnessen we zelfs online. Goed voor de sfeer. Ik was pas jarig en heb ik iedereen een taart laten bezorgen. Dat hebben we gevierd met elkaar via de webcam, echt leuk!

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

Voor de korte termijn is het positief dat er weinig afleiding is. Je zit met je scherm en je bent gefocust op je werk. Je hebt weinig reistijd en ik zit gewoon op tijd met de familie aan tafel. Voor de lange termijn is dat ook weer een nadeel, je hebt ook de gein en non-verbale communicatie van collega’s onder elkaar nodig om als team te kunnen presteren.

4. Benader je klanten proactief? Hoe?

Zeker, wij benaderen onze kantoren altijd proactief, nu nog intensiever dan anders, zeker omdat er veel vraag is naar online services zoals webdelen.nl. Wij bieden nu ook webcamadvies trainingen aan, daar is veel vraag naar.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

De flexibiliteit van de mens, niet alleen bij ons op kantoor, maar bij alle mensen die onder totaal andere omstandigheden dan normaal hun werk doen en gewoon doordraaien. Maar ook de hulp en steun die op gang is gekomen voor alle mensen die dat nu hard nodig hebben, omdat ze de deur niet uit mogen of omdat hun bedrijf noodgedwongen stilligt. Je ziet van alles gebeuren, er worden initiatieven genomen om elkaar te helpen. Geweldig, ondanks alle negativiteit gebeurt er zoveel moois!

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

Het positieve is dat we worden gedwongen om de middelen die we al jaren hebben, veel effectiever in te zetten. Er gaat veel meer online en mensen raken daaraan gewend. Ik verwacht dat dat een kentering met zich meebrengt in gedrag. We gaan daar anders over nadenken. Dat dwingt mensen tot innovatie. Het nadeel daarvan is dat mensen of bedrijven die daarin niet mee kunnen gaan, daar last van krijgen. Denk aan fysieke winkels, waarom zou je daar straks nog heen willen? Niet dat daar geen behoefte aan is, maar ze moeten hun concept wel aanpassen om te overleven in deze spannende tijd.

Iedereen sterkte deze periode, zorg goed voor elkaar!

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...

Serie Actief Klantbeheer, deel 2: ben jij nog relevant voor je klant?

Serie Actief Klantbeheer, deel 2: ben jij nog relevant voor je klant?

"Als iets al drie jaar op je lijstje met goede voornemens staat, wat zegt dat dan? Uit eigen ervaring weet ik: dat werd geen super succes. Je vindt het wel belangrijk,...

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

"Met 8 miljoen huizen zijn we er nóg niet, geef de recreatiewoningen vrij aan de babyboomers!", aldus betoogt Jeroen Oversteegen van de De Nationale Hypotheekbond...

“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

In samenwerking met de Nationale Hypotheekbond, heeft Scildon de webtool ‘Aflossen, Sparen of Beleggen’ ontwikkeld. Deze tool stelt consument en adviseur...

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Het ‘Manifest Actief Klantbeheer’ is op 1 juli 2021 tijdens een bijeenkomst in Diemen getekend door marktpartijen: ABN Amro Intermediaire Distributie,...

Tijd voor financiële bezinning

Tijd voor financiële bezinning

Waarschijnlijk bent u, net als ik, coronamoe. Dat zo’n ver-van-mijn-bed virus hier zo’n impact zou krijgen, wisten we een jaar geleden niet. Media...

Hypotheekadviseurs optimistisch in onderzoek Nationale Hypotheekbond

Hypotheekadviseurs optimistisch in onderzoek Nationale Hypotheekbond

Slechts vijftien tot twintig procent van de adviseurs verwacht dat de omzet uit oversluitingen en woningaankoop in 2021 zal dalen. Zestig tot 70 procent van de adviseurs...

Gemiddelde klant wil volledig geadviseerd worden

Gemiddelde klant wil volledig geadviseerd worden

(Digitaal Centraal in VVP 6-2020) Youri Zwanepol is samen met zijn broers Jelle en Hielke eigenaar van Hypotheekrente.nl, ooit begonnen als leadgenerator maar...

Wie wordt de beste geldverstrekker van 2020?

Wie wordt de beste geldverstrekker van 2020?

De Nationale Hypotheekbond is een onderzoek onder adviseurs gestart naar de dienstverlening van geldverstrekkers. Via een enquête wil de bond erachter komen...