Hoe maak je de klant blij?

Elf medewerkers van Woonfonds hebben bij een klant met gezondheidsproblemen de tuin een opknapbeurt gegeven. Dit in het kader van Woonfonds Doet, het in 2013 opgerichte initiatief om klanten te helpen die buiten hun schuld in problemen zijn gekomen. Door verlies van werk, echtscheiding of ziekte. Voorgedragen door onafhankelijk adviseurs die met Woonfonds samenwerken. Een klantraad selecteert de gezinnen die hulp krijgen.

De klant die in februari 2017 werd geholpen heeft ernstige gezondheidsproblemen die ook tot serieuze financiële problemen leidden. Het verhaal achter deze actie. “Door een medische misser liep de klant 7 jaar geleden een partiële dwarslaesie op. Toen was de tuin al aan een enorme opknapbeurt toe. Alle materialen waren daarom aanwezig. Maar de problemen zorgden ervoor dat het gezin nooit in de tuin heeft kunnen zitten.”

Woonfonds Doet helpt zo’n twee klanten per jaar. In 2016 werd een klant met gezondheidsproblemen geholpen met het opknappen van een vloer. Drie Woonfonds-collega’s zorgden voor het leeg maken van de verdieping, zodat een vakman de vloer kon aanpakken. Na het herstel zorgden de collega’s er natuurlijk ook weer voor dat alle

section1_page62_article47_1.jpg

spullen netjes werden teruggezet.

Eveneens in 2016 schilderde een drietal medewerkers, in samenwerking met een vakman, een hele huis van een klant. Ook werden enkele rotte planken van de schuur vervangen. Deze klant was door ernstige gezondheidsproblemen financieel krap komen te zitten. De schilder was ook onder de indruk van Woonfonds Doet: “Bedankt voor deze klus, maar ook voor deze bijzondere belevenis. Heel apart te zien hoe zo’n groot bedrijf als dat van jullie, mensen een handje helpt door er zelf geld in te steken en dan ook nog werknemers te hebben, die als vrijwilliger meekomen…Petje af!”

VVP is op zoek naar meer van dit soort initiatieven. Daarbij gaat het niet om het eigen merk zo positief mogelijk in het zonnetje te zetten, maar om klanten die door omstandigheden het moeilijk hebben met raad en daad te helpen. Zulke initiatieven wil VVP graag laten zien op de Positive Finance Day die wij in het najaar willen organiseren. Voorbeelden van dergelijke initiatieven graag naar vvp@nijgh.nl

Reactie toevoegen

 
Editie
Orv Woonfonds nu ook via HDN

Orv Woonfonds nu ook via HDN

Adviseurs kunnen voortaan ook overlijdensrisicoverzekeringen van Woonfonds aanvragen via HDN. Met de volgende softwarepakketten is de Woonfonds ORV aan te vragen...

Maatwerk voor specifieke klantgroepen is nieuwe standaard

Maatwerk voor specifieke klantgroepen is nieuwe standaard

Vier adviseurs en een aanbieder spreken over de veranderende hypotheekmarkt en over klanten die buiten de boot vallen. Adviseurs willen het beste voor hun klant...

Boek woonfonds beschrijft woontrends

Boek woonfonds beschrijft woontrends

Woonfonds heeft voor haar klanten en adviseurs het boek 'De toekomst van uw woongenot' gemaakt. Het boek beschrijft de woontrends voor de komende jaren. Het boek...

Samenwerking flexfront en Woonfonds

Samenwerking flexfront en Woonfonds

FlexFront breidt in januari 2014 het assortiment uit met de producten van Woonfonds Hypotheken. FlexFront verwacht in 2014 verder te groeien door de licht aantrekkende...

Woonfonds herhaalt Priqels Experience Tour

Woonfonds herhaalt Priqels Experience Tour

Woonfonds organiseert in februari opnieuw de Priqels Experience Tour.   Zo’n 60 klanten, 100 adviseurs en 40 belangenorganisaties/leveranciers kwamen...

Klant wil van adviseur duidelijke tarieven

Klant wil van adviseur duidelijke tarieven

De advieskantoor dat lang onduidelijk blijft over de adviestarieven wordt door de klant als niet transparant en onbetrouwbaar gezien, aldus onderzoek van GfK in...

40-jarig Woonfonds klust voor klant

40-jarig Woonfonds klust voor klant

Medewerkers van Woonfonds reizen in rode overalls in juni af naar door adviseurrelaties aangedragen klanten die hulp goed kunnen gebruiken. Dit in het kader van...

Klant verwacht mensgerichte hypotheekadviseur

Klant verwacht mensgerichte hypotheekadviseur

Klanten verwachten een actieve en klantvriendelijke benadering voor de kosten die zij betalen voor een hypotheekadvies. Ook verwachten ze meer inleving in hun situatie....

Woonfonds schaft administratiekosten af

Woonfonds schaft administratiekosten af

Woonfonds schaft de administratiekosten voor wijzigingen af.   Woonfonds: "Als de klant zijn hypotheek wil wijzigen, dan krijgt deze vaak te maken met...

Nominaties hypotheek Award 2013 bekend

Nominaties hypotheek Award 2013 bekend

De Hypotheekshop, Florius, De Hypotheker en Woonfonds Hypotheken zijn genomineerd voor de 'Hypotheek Award 2013' (voorheen hypotheekproduct van het jaar). De prijs...