Innovaties en toepassingen op een rij
Hét verbindende platform
Justin Schlee (ANVA)
De software van ANVA ondersteunt efficiënte verzekeringsprocessen, optimale bedrijfsvoering en duurzame klantrelaties. ANVA is een groot voorstander van open standaarden en praat u graag bij over nieuwe oplossingen zoals het ANVA datawarehouse.
Leren ná het winnen van een award
Marco Hendrickx (Aplaza)
Het winnen van de ICT Innovatie Award in 2010 was de start van de lancering van Aplaza - het platform waarmee verzekeraars en serviceproviders digitaal, veilig en snel gegevens kunnen uitwisselen met intermediairs. Welke uitdagingen zijn er overwonnen, welke keuzes gemaakt, wat zijn de belangrijkste leerpunten en wat brengt de toekomst?
Laagdrempelig afsluiten
Paul Hijmans (AWI)
Hoe kan een klant – particulier of zakelijk – laagdrempelig en eenvoudig komen tot het sluiten van een (schade) verzekeringspolis of inzicht daarin? Of het nu gaat om een hele specifiek niche-verzekering of verzekeringspakket, volledig toegesneden op de te bedienen doelgroep. AWI biedt de mogelijkheid om verdere dienstverlening richting klant vorm te geven en invulling te geven aan de te bieden content.
Eén waarheid in de keten
René Frankena (Blueriq)
Het belang van één waarheid in de keten en het beheer van acceptatiekaders. De Early Validation oplossing geeft geldverstrekkers de mogelijkheid om hun acceptatiebeleid te beheren en op digitale wijze te distribueren naar midoffice systemen, en de adviessoftware van adviseurs. Veranderingen in acceptatie-kaders kunnen gemakkelijk worden beheerd en direct in de keten worden verwerkt. Zo werkt iedereen vanuit één centrale waarheid. Dit resulteert in snel duidelijkheid en zekerheid over de actuele mogelijkheden bij iedere geldverstrekker. Dit bespaart hypotheekadviseurs en hun klanten tijd en energie.
Bind klanten zonder inzet van extra adviseurs
Rens Vonk (Building Blocks)
Als jouw relaties shoppen bij hun favoriete merk, dan verwachten ze dat dit hen begrijpt, zich aanpast aan hun behoeftes en een gepersonaliseerde online-ervaring aanbiedt. McKinsey & Company toonde onlangs zelfs aan dat 76 procent van de consumenten gefrustreerd raakt als dit niet gebeurt en op zoek gaat naar een alternatief. Dit geldt dus ook voor jouw merk. Met Artificial Intelligence is het mogelijk om verzekerden geautomatiseerd, proactief te bedienen en ze op de juiste manier, op het juiste moment, de juiste informatie of verzekering aan te bieden. Je kunt hier morgen al mee beginnen, ongeacht welke software je gebruikt.
Tailor made software
Pepijn Bakker (Bugs Business)
Bugs Business is marktleider in de verzekeringsmarkt op het gebied van frontend software. We leveren oplossingen voor medewerkers, adviseurs en eindklanten aan verzekeraars, serviceproviders, volmachtkantoren, beursmakelaars en intermediairs. Samen met haar gebruikers ontwikkelen we handige functionaliteiten en software waar écht over is nagedacht. Wij bieden essentiële tools die het u als adviseur makkelijk maken.
Versnellen en innoveren
Winfried van Holland (CCS)
Het Digital Insurance Platform integreert met iedere technologie en maakt data vrij beschikbaar zodat deze efficient kan worden ingezet en benut. Vanuit een centraal platform kan het gehele verzekeringsbedrijf worden geregisseerd. Zo kunnen onze klanten versnellen en innoveren met OpenAPI technologie en IoT connectiviteit waarmee ze klaar zijn voor de toekomst!
Administratief werk uit handen
Thom Menssink en Bjorn Heinen (DDi)
Maak kennis met het meest krachtige en schaalbare no code/low code RPA Platform voor de verzekeringsbranche. Rijk uitgerust met functies en RPA apps voor Claims Processing, Mutatie en Prolongatie processen, Intelligente e-mailverwerking, behandelen van aanvragen, Finance processen. We laten zien hoe u zonder coderen de mutatie & prolongatie processen binnen uw kantoor kunt robotiseren. We maken inzichtelijk welke revenuen en extra voordelen alleen dit ene proces oplevert.
De juiste keuzes
Michel Jongboer en Erik Geels (DIAS)
Het inrichten van een optimaal IT-landschap is een complexe aangelegenheid. Goede IT-partners zijn daarbij cruciaal. Maar hoe definieer je een goede IT-partner? Welke kennis omtrent softwareontwikkeling is er nodig om weloverwogen keuzes te kunnen maken? Waar moet je op letten? Ontdek hoe een succesvolle innovatie-en ontwikkelstrategie eruit ziet, wat belangrijke technologische keuzes zijn, welke focus in welke fase belangrijk is en wanneer je klanten moet betrekken.
Klanten binden met actueel woningaanbod
Dennes Roes (Dutch Media Lab)
“Hoeveel kan ik verantwoord lenen?” en “In welke prijsklasse kan ik op zoek naar een passende woning?” Na het beantwoorden van deze vragen voorzie jij jouw klant realtime van het nieuwste woningaanbod, nog vóór publicatie op de bekende huizenwebsites. Tijdens het zoeken naar een woning ben je continu in beeld en houd je mogelijke concurrentie buiten de deur. Als de hypotheek eenmaal is gepasseerd en de klant in zijn nieuwe woning woont, blijf je jouw klant regelmatig informeren over de waarde van de woning. Zo blijf je ook tijdens de looptijd van de hypotheek in beeld.
Slimme chatbots!
Jan Verstegen (Eerstestap)
Eerstestap.nl heeft als visie ‘de beste klantbeleving is online’. In haar eerste jaren heeft Eerstestap zich voornamelijk op procesoptimalisatie, het ontwikkelen en implementeren van tooling die de zelfwerkzaamheid van de klant vergrootte. Tegenwoordig is Eerstestap dé specialist op het gebied van smart bots, slimme chatbots die fungeren als een digitale collega en die de schakel tussen de dienstverlener en de eindklant vormen.
Van nieuwe lead tot loyale klant
Erwin Vonk en Dimitri Duine (Faster Forward)
Maak van een nieuwe lead een loyale klant met onze innovatieve software. Wij vertellen u hoe u de klantreis optimaliseert, van oriëntatie tot aan beheer. Met moderne, online softwaretools overtreft u klantverwachtingen én bespaart u tijd op uw dagelijkse werkzaamheden. Denk hierbij aan klantportalen, online formulieren, slim ingerichte websites, rekenprogramma’s en krachtige CRM software in de cloud. Allemaal geïntegreerd in één platform. Het resultaat? Tevreden klanten, positieve mond-tot-mond reclame, meer overzicht en meer tijd voor persoonlijk klantcontact.
Nudging en guided advice
Nathan Brouwer en Mick Hanswijk (Figlo)
Wat zijn de laatste ontwikkelingen op het gebied van begeleid financieel ad vies? Low-code technieken maken het nu heel eenvoudig om klantactivatie, nudging en guided advice toe te voegen aan een adviesstraat. En dat alles is naar wens super eenvoudig aan te passen en uit te breiden. Laagdrempelig inzicht in de situatie nu en in de toekomst wordt gecombineerd met slimme tips, relevante triggers en calls to action, met een beter onderbouwd en herleidbaar advies tot gevolg. Toepasbaar in elke fase van het advies (oriëntatie, advies en nazorg).
Datagedreven productontwikkeling
Ronald Veld (FinData)
Wat is Early Validation? Hoe kunnen adviseurs de Validator van FinData inzetten om vooraf meer inzicht te krijgen in de slagingskans van een hypotheekaanvraag? En welke data-inzichten levert dit op voor aanbieders? Hoe kan dit bijdragen aan datagedreven productontwikkeling? Aan de hand van een live demo worden de mogelijkheden getoond.
De perfecte klantcontactreis eindigt nooit
Joost Heijligers (Finly)
Finly is de oplossing voor de perfecte ‘klantcontactreis’. Finly levert software om klanten aan te schrijven, afspraken in te plannen, online en offline effectieve afspraken te voeren, direct alles vast te leggen in strakke rapporten en de deal te sluiten. Vervolgens helpt Finly om op het juiste moment dat traject opnieuw te doen (beheer).
Versterking van de band met de klant
Marco Kok (FinRust)
Denk jij na over het onderhoud van AOV’s en ORV’s, abonnementen, de afhankelijkheid van hypotheekomzet of actief klantbeheer? Wij laten zien hoe de combinatie van een innovatieve inzichttool en brondata financieel inzicht laagdrempelig maakt. Deze dienstverlening is essentieel voor het versterken van de binding met de klant en daarmee voor duurzaam succes van elke financieel dienstverlener.
Invulling aan be the change
Mirjam van Kooten (HippoLine Insurance Platform)
‘Be the change’ klinkt lekker, maar écht veranderen is niet eenvoudig. Heb je de mogelijkheden om het verschil te zien? Met HIP (HippoLine Insurance Platform) weet je exact waar je bedrijf staat, hoe je efficiënt kunt sturen en je klanten beter van dienst kunt zijn.
Dashboards met concrete informatie
Edwin Perotti (Insurance Data)
Insurance Data biedt één oplossing waarin verschillende databronnen gecombineerd kunnen worden. Bijvoorbeeld data uit de polisadministratie, de boekhouding en de salarisadministratie. Door datavisualisatie wordt uw abstracte data omgevormd naar concrete informatie. Deze informatie kan bijvoorbeeld inzichtelijk worden gemaakt op een dashboard met grafieken, tabellen en landkaarten. De verschillende dashboards worden weergegeven in het eigen portal van Insurance Data. Dit portal is beveiligd en in te richten per gebruiker. De data is altijd up-to-date en direct beschikbaar.
Succesvol psd2 implementeren
Bart den Hollander (Invers)
Met de toepassing van PSD2 ben je er als bedrijf nog niet. Juist die data verrijken is essentieel voor een succesvolle implementatie voor jouw organisatie. Bart den Hollander is een autoriteit op het gebied van PSD2 en weet alles over de huidige toepassingen en de toepassingen die mogelijk zijn in de nabije toekomst. Wat is er mogelijk in jouw bedrijf?
Atijd de juiste persoonsgegevens
Kim Stolk en Iris Emons (KPN)
De Wwft heeft als doel om het witwassen van geld en het financieren van terrorisme te voorkomen en te bestrijden. Beheerders van financiële en beleggingsinstellingen hebben daarbij een rol als poortwachter, om criminele geldstromen buiten het financiële stelsel te houden. Kim en Iris nemen jullie mee in hoe je de Wwft-check makkelijk en veilig uit kan voeren met behulp van de PiM ID app.
100% focus op de klant
Marco van Dam (Missing Piece)
Een samenwerking met Missing Piece betekent dat u zich 100 procent kunt focussen op uw klanten. U kunt rekenen op een gezonde en solide ICT-partner op het gebied van advies, beheer en support van infrastructuur en applicaties. De focus ligt op continuïteit en service, gedacht vanuit de gebruiker.
Jouw marktpositie, elke dag actueel
Martin Koot (MoneyView)
Beleggen is populair. Het productaanbod is groot en sterk in beweging. Veranderende fiscaliteit biedt nieuwe kansen. Voor productmanagers van aanbieders is het een uitdagende tijd. Hoe bewaak je je marktpositie? Hoe verhoudt jouw propositie zich ten opzichte van je concurrenten? Wie zijn dat eigenlijk? Is je prijsstelling concurrerend genoeg? Hoe onderscheidend is de fondskeuze in je product? Met de MoneyView ProductManager vergelijk je voorwaarden op inhoud en kwaliteit. Met de MoneyView Analyzer bepaal je de prijspositie van je product aan de hand van eigen sets profielen.
Eén all finance platform
Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond)
Voortgekomen uit de Nationale Hypotheekbond biedt de Holland Financial Business Group inmiddels één integraal software-platform. Een all finance oplossing die consumenten bindt vanaf hun oriëntatie op een woning, hypotheek, de verzekeringen en bijvoorbeeld hun pensioen. Advisering, afsluiten en uiteraard actief beheer — met nieuwe, slimme opties waaronder een nieuwe mijn-omgeving — zijn daarop even soepele als relevante vervolgstappen die het kantoor in beeld en relevant houden. Jos rijgt de laatste wapenfeiten aan elkaar en geeft u een glimp op wat aanstaande is.
Innovaties en saas-toepassingen
Omid Tansaz (nexxbiz)
nexxbiz biedt een volledige SAAS-verzekeringsoplossing voor verzekeraars, service providers, gevolmachtigden en aangesloten intermediair. De applicatie biedt vergaand geautomatiseerde processen op het vlak van acceptatie, mutatie, prolongatie, schadebehandeling en financieel. Ruim twintig jaar domeinkennis helpt klanten met snelle en efficiënte implementaties en beheer.
Delen van persoonsgegevens
Auke Dirkmaat (Ockto)
Ockto is het platform voor het veilig, vertrouwd en eenvoudig delen van persoonsgegevens. Met Ockto kan uw klant alle persoonsgegevens delen die nodig zijn voor een volledig digitale onboarding en compliant klantbeheer. Auke neem u mee in de ontwikkelingen van Ockto, bijvoorbeeld op het gebied van digitaal identificeren in de financiële sector en het gebruik ervan in de hypotheekketen, van inventarisatie tot acceptatie bij hypotheekverstrekkers.
Duurzaamheid en een efficiënt adviesproces
Maarten Boddeus en Bjorn Klomps (Omniplan)
Welke energiebesparende maatregelen zijn er en wat betekent dat voor de leenruimte van uw klant? Aan de hand van het Personal Finance Platform laten we zien hoe u duurzaamheid in een efficiënt adviesproces mee kunt nemen. De woonroutes in het platform berekenen automatisch wat een klant extra mag lenen bij een hoog energielabel of bij energiebesparende maatregelen. Het Personal Finance Platform is de oplossing voor financiële dienstverleners die zich richten op advies en verkoop van financiële producten. Het platform ondersteunt hypotheekverstrekkers, verzekeraars, pensioenadviseurs, vermogensadviseurs en andere financieel dienstverleners met financiële vraagstukken.
Dienstverlening dicht bij de consument
Sonny Roest (Ordina)
Als gebruiker mag je tegenwoordig een echt persoonlijke dienstverlening en experience verwachten, die ook altijd en overal beschikbaar is. De perfecte oplossing hiervoor? Mobiele apps! Met de nieuwste technologie en standaardoplossingen maakt Ordina de stap naar mobiele apps toegankelijk voor ieder bedrijf. Hoe kun je bijvoorbeeld met gebruik van brondata persoonsgegevens veilig ophalen uit overheidsdiensten zonder de privacy te schaden, waarbij de consument de baas is over zijn eigen gegevens?
De mens als motor
Diederik Benders (Otherside at work)
In een arbeidsmarkt die digitaliseert, maar waarin de mens de motor zal blijven, geloven wij dat aandacht, betrokkenheid en communicatie bepalend zijn voor trots, veerkracht en succes. Het is ons ultieme doel om met ons softwareplatform een ecosysteem te creeren dat een bijdrage levert aan veerkrachtige werknemers en daarmee het duurzame succes van organisaties. Aan innovatie geen gebrek!
Slimmer verzekeren
Maarten de Jong en Jean Pierre Kroezen (TJIP)
TJIP neemt u mee in een reis voor slimmer verzekeren. Door naadloze integratie van oriënteren, afsluiten en aanpassen van verzekeringen bespaart u kostbare tijd en krijgen uw klanten de dienstverlening die ze verdienen.
Pre-validatie op je acceptatiebeleid
Dennis Hollander (Topicus)
Een huis kopen is al spannend genoeg, zeker in deze oververhitte markt. Als consument wil je in dit grootse moment snel weten waar je aan toe bent. Vooraf valideren of de hypotheek past of hoe het eventueel wél zou kunnen passen, vergroot de kans op een positieve uitkomst, maakt het proces efficiënter en verlaagt de doorlooptijd. Bovendien versterkt het de adviseur in zijn rol. Dit alles geeft de noodzaak van prevalidatie weer, dat een belangrijkere rol moet gaan spelen binnen het hypotheekproces.
Algoritme gestuurd risicobeheer
Jurjen Burghgraef en Koen Willems (Troostwijk Digital)
Krijg inzicht over gehele portefeuilles door geautomatiseerde waarderingen. Koppel hier vervolgens alle onderliggende data uit inspecties aan, om een totaal risicobeeld van de portefeuille te krijgen en hier gerichte preventiemaatregelen op toe te passen. Laat u ondersteunen in de monitoring, opvolging en afhandeling van deze preventiemaatregelen. Wij laten u zien hoe al deze data tot nieuwe mogelijkheden leidt.
Integrale aanpak
Arjuna Bosch (WeGroup)
Het aantal bedrijven dat wordt opgericht in Nederland neemt al geruime tijd toe. Ondersteuning om de continuïteit van deze bedrijven te waarborgen is essentieel. Het in kaart brengen en analyseren van de ondernemersrisico’s helpt daarbij. Maar een integrale aanpak dat het volledige inventarisatie, analyse, advies- en afsluitproces stroomlijnt ontbreekt voor de zakelijke markt. Wij presenteren een oplossing om dit proces optimaal en efficiënt in te richten, gedreven door innovatieve technologie.
Reactie toevoegen
Meer over
(Ozewald Wanrooij, Rendement van Geluk, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Hey Siri…. Goedemorgen. De lampen gaan aan op een niet al te felle stand....
Alleen ben je sneller, samen kom je verder
(Carla Muters, NHG, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Digitale en online dienstverlening naar consumenten heeft in de afgelopen twee jaar een vogelvlucht...
Adviseurs willen adviseren over duurzaamheid
(Onderzoeker Fred de Jong in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Financieel adviseurs vinden duurzaamheid een belangrijk thema en zij verwachten dat het de komende...
Product Oversight Governance: tools onmisbaar
(Partner in Kennis, de Verzekeringsanalyse, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Met toenemende overheidseisen, krijgen aanbieders van verzekeringen er extra...
Nieuwe balans met regeneratief investeren
(Ivo Valkenburg (1966-2022) in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Regeneratieve investeerders zetten bewust hun geld in om een nieuwe balans te creëren...
We zijn toch niet vastgeroest?
(Gert Vasse, Ockto, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) De hypotheekmarkt draaide het afgelopen jaar op volle toeren. Er werd massaal overgesloten om optimaal...
(Communicator Mieke Verhoef in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Voordat ik in de auto stap, bekijk ik mijn mail. Post van Willem Vreeswijk. Hij schrijft dat...
Mobiele escaperoom rijdt door Nederland
(Partner in Kennis Centraal Beheer in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Elke adviseur kent Centraal Beheer als schadeverzekeraar door de legendarische “Even...
Duurzaam uit het vervuilende moeras innoveren
(Innovator Robert Witteveen in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Om maar met de deur in huis te vallen: verzekert de verzekeringsbranche zijn eigen ondergang?...
Innovatie is een middel, geen doel
(Remco Heeres, Heeres Assurantiën, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) “Innoveren is een middel om je dienstverlening te verbeteren, geen doel op...