Local Hero René Knoops, Raadhuis

In de Rubriek Local Hero stelt VVP samen met Nh1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden benadrukt.

Hier zeggen we ‘Liempt’ in plaats Liempde. Ik ben er geboren en getogen en als ik aan ‘Liempt’ denk, zie ik lange rijen populieren in een prachtig weidelandschap. Deze wilgensoort kenmerkt onze streek, De Meijerij. We zijn omringd door natuurgebieden, waardoor het riviertje de Dommel stroomt, maar we hebben ook de economische levensader snelweg A2 om de hoek liggen. Je bent vanuit Liempde zo in Den Bosch en Eindhoven. Zoals in veel kleinere plaatsen in Nederland, zijn mensen hier betrokken, maar ook nuchter. Doe maar gewoon… Er zijn hier voornamelijk vrijstaande huizen en twee-onder-een-kapwoningen te vinden en ook zelfbouw komt veel voor. Het is normaal dat je elkaar helpt bij verbouwingen en verhuizingen.

De enorme betrokkenheid zie je al terug in de lokale supermarkt, waar klanten muntjes in buizen voor de lokale sportverenigingen verzamelen. Dat levert de clubs jaarlijks maar liefst twaalfduizend euro op. Ons kantoor is hoofdsponsor van voetbalvereniging DVG uit Liempde, een club waar ik jeugdtrainer en -leider ben geweest. We steunen ook elk jaar Liempt in het Licht, de kerstversiering die door de hele dorpskern wordt opgehangen. Leden van de sportverengingen brengen de negen kilometer aan lichtjes aan en halen ze in januari weer weg. Juist om de lokale leefbaarheid te versterken, zijn we vorig jaar met Nh1816 Stichting Promotie Projecten in Leefbaar Liempde (SPiLL) gaan ondersteunen. Dit is een semi-professionele vrijwilligersorganisatie in Liempde. Sinds de oprichting in 2011 is de stichting flink gegroeid en loopt er een groot aantal projecten. Hiermee wil SPPiLL de leefbaarheid en de lokale economie in het dorp versterken. En dat past precies bij de filosofie van ons kantoor en van Nh1816. Tevens ondersteunen we gezamenlijk de EHBO en de Zonnebloem.

Ons kantoor, gevestigd in het voormalig gemeentehuis, staat in het hart van Liempde. Klanten lopen makkelijk even binnen, ze weten dat ze bij ons altijd op een verse kop koffie kunnen rekenen. Of we gaan naar ze toe. Persoonlijk contact vinden we van onschatbare waarde. Het past bij onze klanten, die voornamelijk in Liempde en omgeving wonen en het werkt ook gewoon goed. Een klant ging met de motorfiets onderuit in Oostenrijk en eenmaal terug in Nederland, hebben wij deze klant meteen bezocht. Binnen twee dagen was de schade uitgekeerd. Een tip die ik klanten meegeef: gebruik een verzekering voor essentiële zaken. Er dreigt een claimcultuur te ontstaan, waarbij zelfs de allerkleinste schades worden gemeld. Daar is uiteindelijk niemand mee geholpen, want het drijft de premies verder op.

We focussen op kwaliteit en hoogwaardig advies met een menselijke maat. Groei komt op de tweede plaats. Die koers houden we ook in de toekomst aan voor onze zakelijke en particuliere klanten. Voor snel succes ben je hier trouwens aan het verkeerde adres. De Liempdenaren beoordelen of we het goed doen, hun mening is onze graadmeter. Dat neemt niet weg, dat we social media en online hulpmiddelen als de VerzekeringApp van Nh1816 strategisch blijven inzetten. Als klanten er prijs op stellen, gaan we de komende jaren WhatsApp intensiever benutten.

...

 

KANTOOR Het Raadhuis verzekeringen en hypotheken

Opgericht 1955

ADVISEUR René Knoops, eigenaar en financieel adviseur

WAT NIET IEDEREEN WEET Elke carnaval kruip ik op zondagochtend in de ‘buut ton’ om lokale bekendheden – en mezelf – op de hak te nemen.

KLANTTEVREDENHEIDSSCORE onder klanten Nh1816 9,1 bij afsluiten nieuwe verzekeringen, 9,2 bij schadeafhandeling

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

Leef je klant

Leef je klant

(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Klant heeft nog veel meer te bieden

Klant heeft nog veel meer te bieden

(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...

Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

(Uit VVP 4-2022) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2022 hebben afgelopen woensdag hun pitch gehouden voor de jury van de Advies Award 2022. De zes halve finalisten...

Klanttevredenheid daalt significant na overname advieskantoor

Klanttevredenheid daalt significant na overname advieskantoor

Een daling van de klanttevredenheid is een risico dat nog onvoldoende wordt meegenomen bij verkoop en overnames. Uit onderzoekscijfers blijkt dat de gemiddelde tevredenheid...