Perfecte balans tussen digitaal en persoonlijk

Kenneth Leenders 2020

“Het Expat Mortgages van de toekomst moet de perfecte balans zijn tussen digitaal en persoonlijk. Aan de ene kant bieden we een digitaal platvorm dat medewerkers en klanten begeleidt tijdens het gehele hypotheektraject. Aan de andere kant zal de persoonlijke factor cruciaal blijven en zal de klant te allen tijde de mogelijkheid hebben om zijn adviseur in te schakelen”, aldus Kenneth Leenders CEO/partner van Expat Mortgages en spreker op de VVP Dag van het Topadvies van 7 oktober 2020.

Expat Mortgages richt zich met ruim veertig medewerkers op een absolute nichemarkt. “Wij bestaan dertien jaar en in die tijd is er veel veranderd. Vanaf het begin hebben we vooral onze ICT uitbesteed. Daarnaast hadden we een extern ‘ICT-mannetje’ die alle de overige ICT-uitdagingen oppakte. Ook schakelden we externe hulp op het gebied van marketing in, maar toch maakten we beperkt gebruik van ‘outsourching”.

Door de forse groei van het bedrijf werd een duidelijke structuur van groot belang. “De rol van ICT en Marketing werd steeds belangrijker, evenals vraagstukken omtrent huisvesting, mobiliteit en HR. Er moest iets gebeuren!”

Toekomst vormgeven

Expat Mortgages was al bezig met een nieuwe organisatiestructuur die zo ‘plat’ mogelijk moest blijven. “Vervolgens hebben we de organisatie in verschillende ‘cirkels’ opgedeeld: ICT, Marketing, Huisvesting, Personeel, Mobiliteit, Events, etc. We onderzochten of medewerkers hun kwaliteiten volledig in hun dagelijkse werkzaamheden kwijt konden en of ze van toegevoegde waarde konden zijn in een een andere ‘cirkel’. Dit moest het werken bij Expat Mortgages ‘nog’ leuker maken.”

“Met dit uitgangspunt kwamen we ver, maar ook werd duidelijk dat we op sommige onderdelen niet outsourcing heen konden. Zo huurden verschillende ICTprofessionals in, bijvoorbeeld om ons bedrijf AVG-proof te maken of om volledig in de cloud te gaan werken. Ook kun je denken aan kantoorinrichting, de organisatie van studiereizen of adviezen over groenere mobiliteit van onze mensen.”

Leenders is content waar het bedrijf nu staat. “Er zijn altijd beslissingen die bochten creëren in de weg naar je einddoel, maar ook in bochten zitten belangrijke lessen verscholen die je dichter bij je doel brengen”, zegt Leenders die zich graag laat inspireren door de mensen uit zijn netwerk en door de koplopers uit het bedrijfsleven.

Over vijf jaar

“Denken over het Expat Mortgages van de toekomst maakt mijn werk leuk. Dagelijks ben ik bezig met de vraag: hoe kunnen we onze meerwaarde vergroten en hoe zorgen we ervoor dat onze mensen hun talenten maximaal kunnen ontwikkelen en inzetten en plezier hebben en houden in het werk.”

Het Expat Mortgages van de toekomst moet de perfecte balans zijn tussen digitaal en persoonlijk. “In de basis is Expat Mortgages dan een digitaal platvorm dat medewerkers en klanten begeleidt tijdens het gehele hypotheektraject. Dit platform bestaat uit een marketing automation tool aan de voorkant, digitale onboarding van de klant aan de hand van specifieke klantprofielen, een CRM-systeem, adviessoftware en actief nazorgbeheer ineen. Daarnaast zijn alle andere partijen in het hypotheektraject via een API aan het Expat Mortgages platform gekoppeld.”

Kenneth Leenders: ‘Denken over de toekomst maakt mijn werk leuk.’

De persoonlijke factor blijft voor Leenders echter ontzettend belangrijk. “Gedurende het hele hypotheektraject heeft de klant te allen tijde de mogelijkheid om zijn adviseur in te schakelen. Dit kan fysiek, telefonisch, via de chat of door middel van videobellen. Voor het eerste kennismakingsgesprek sturen we echter altijd op een fysieke afspraak zodat we de persoonlijke klik met de klant kunnen creëren.”

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2022 hebben afgelopen woensdag hun pitch gehouden voor de jury van de Advies Award 2022. De zes halve finalisten...

En de categoriewinnaars van de VVP Advies Award 2022 zijn...

En de categoriewinnaars van de VVP Advies Award 2022 zijn...

Geerts (Particulier), L&B Groep (Zakelijk), Jänig + Ter Braak (Hypotheken), Pensioen-Coaching (Pensioen), Finenzo Deventer (Digitale Innovatie), Expat...

Expat Mortgages winnaar VVP Advies Award categorie Niche

Expat Mortgages winnaar VVP Advies Award categorie Niche

Expat Mortgage is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Niche. Henk Jansen neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid Robin van Beem...

Expat Mortgages blij met nominatie VVP Advies Award 2022

Expat Mortgages blij met nominatie VVP Advies Award 2022

“Wij zijn trots op onze klanten, expats, die zich op de Nederlandse markt graag als 'niche' laten omschrijven omdat ze de taal niet spreken, de gebruiken...

Digitale transformatie vereist nog meer samenwerking in de keten

Digitale transformatie vereist nog meer samenwerking in de keten

(Kennisartikel Allianz) Klantwensen en klanteisen zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Op digitaal vlak vereist dit grote inspanningen van organisaties....

Makkelijker advies over rechtsbijstand

Makkelijker advies over rechtsbijstand

(Kennisartikel ARAG) Klanten leren kennen, en risico’s in kaart brengen en met de klant hierover in gesprek zijn. Het werk van een verzekeringsadviseur is...