Perfecte balans tussen digitaal en persoonlijk

Kenneth Leenders 2020

“Het Expat Mortgages van de toekomst moet de perfecte balans zijn tussen digitaal en persoonlijk. Aan de ene kant bieden we een digitaal platvorm dat medewerkers en klanten begeleidt tijdens het gehele hypotheektraject. Aan de andere kant zal de persoonlijke factor cruciaal blijven en zal de klant te allen tijde de mogelijkheid hebben om zijn adviseur in te schakelen”, aldus Kenneth Leenders CEO/partner van Expat Mortgages en spreker op de VVP Dag van het Topadvies van 7 oktober 2020.

Expat Mortgages richt zich met ruim veertig medewerkers op een absolute nichemarkt. “Wij bestaan dertien jaar en in die tijd is er veel veranderd. Vanaf het begin hebben we vooral onze ICT uitbesteed. Daarnaast hadden we een extern ‘ICT-mannetje’ die alle de overige ICT-uitdagingen oppakte. Ook schakelden we externe hulp op het gebied van marketing in, maar toch maakten we beperkt gebruik van ‘outsourching”.

Door de forse groei van het bedrijf werd een duidelijke structuur van groot belang. “De rol van ICT en Marketing werd steeds belangrijker, evenals vraagstukken omtrent huisvesting, mobiliteit en HR. Er moest iets gebeuren!”

Toekomst vormgeven

Expat Mortgages was al bezig met een nieuwe organisatiestructuur die zo ‘plat’ mogelijk moest blijven. “Vervolgens hebben we de organisatie in verschillende ‘cirkels’ opgedeeld: ICT, Marketing, Huisvesting, Personeel, Mobiliteit, Events, etc. We onderzochten of medewerkers hun kwaliteiten volledig in hun dagelijkse werkzaamheden kwijt konden en of ze van toegevoegde waarde konden zijn in een een andere ‘cirkel’. Dit moest het werken bij Expat Mortgages ‘nog’ leuker maken.”

“Met dit uitgangspunt kwamen we ver, maar ook werd duidelijk dat we op sommige onderdelen niet outsourcing heen konden. Zo huurden verschillende ICTprofessionals in, bijvoorbeeld om ons bedrijf AVG-proof te maken of om volledig in de cloud te gaan werken. Ook kun je denken aan kantoorinrichting, de organisatie van studiereizen of adviezen over groenere mobiliteit van onze mensen.”

Leenders is content waar het bedrijf nu staat. “Er zijn altijd beslissingen die bochten creëren in de weg naar je einddoel, maar ook in bochten zitten belangrijke lessen verscholen die je dichter bij je doel brengen”, zegt Leenders die zich graag laat inspireren door de mensen uit zijn netwerk en door de koplopers uit het bedrijfsleven.

Over vijf jaar

“Denken over het Expat Mortgages van de toekomst maakt mijn werk leuk. Dagelijks ben ik bezig met de vraag: hoe kunnen we onze meerwaarde vergroten en hoe zorgen we ervoor dat onze mensen hun talenten maximaal kunnen ontwikkelen en inzetten en plezier hebben en houden in het werk.”

Het Expat Mortgages van de toekomst moet de perfecte balans zijn tussen digitaal en persoonlijk. “In de basis is Expat Mortgages dan een digitaal platvorm dat medewerkers en klanten begeleidt tijdens het gehele hypotheektraject. Dit platform bestaat uit een marketing automation tool aan de voorkant, digitale onboarding van de klant aan de hand van specifieke klantprofielen, een CRM-systeem, adviessoftware en actief nazorgbeheer ineen. Daarnaast zijn alle andere partijen in het hypotheektraject via een API aan het Expat Mortgages platform gekoppeld.”

Kenneth Leenders: ‘Denken over de toekomst maakt mijn werk leuk.’

De persoonlijke factor blijft voor Leenders echter ontzettend belangrijk. “Gedurende het hele hypotheektraject heeft de klant te allen tijde de mogelijkheid om zijn adviseur in te schakelen. Dit kan fysiek, telefonisch, via de chat of door middel van videobellen. Voor het eerste kennismakingsgesprek sturen we echter altijd op een fysieke afspraak zodat we de persoonlijke klik met de klant kunnen creëren.”

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Klant nog veel beter leren kennen

Klant nog veel beter leren kennen

(Kennisartikel Voogd & Voogd) Inmiddels zijn er ruim honderdduizend polissen via het Voordeelpakket van Voogd & Voogd afgesloten. Financieel adviseurs...

Krachten bundelen vanuit de Wft bezien

Krachten bundelen vanuit de Wft bezien

Als er na de coronacrisis een economische crisis volgt, zullen ondernemers nog beter bekijken hoe ze hun vaste lasten kunnen beperken. Uitbesteden kan dan een...

Vliegeren met windstilte

Vliegeren met windstilte

(door Owen de Vries, auteur 'Ondernemers Vlieger') Jarenlang is er sprake geweest van hoogconjunctuur en kon iedereen profiteren. De werkloosheid was enorm laag,...

De vier servicebeloften als u de Garantiestelling van BNP Paribas Cardif via Crystal Marbles aanvraagt

De vier servicebeloften als u de Garantiestelling van BNP Paribas Cardif via Crystal Marbles aanvraagt

(Kennisartikel BNP Paribas Cardif) Zorgvuldigheid is van groot belang tijdens het hypotheekadviesproces. U bent immers verantwoordelijk voor het financiële...

Ieder zijn vak

Ieder zijn vak

“We laten het volledige systeembeheer door een externe partij laten verzorgen en werken volledig in de cloud. Ieder zijn vak, daarom doen we ook niet alles...

Financiële positie permanent onderdeel risicoanalyse

Financiële positie permanent onderdeel risicoanalyse

(Kennisartikel De Goudse) Dat Covid-19 een impact heeft op de samenleving hoeft geen toelichting. Particulieren en ondernemers kampen met tegenslagen en onzekerheid....

Overzicht Business Supporters

Overzicht Business Supporters

In de bewaareditie Business Support biedt VVP een overzicht van de advies ondersteuning van de kennispartners die meedoen aan deze special. Allianz Benelux Allianz...

Werving, selectie en behoud goed personeel is cruciaal

Werving, selectie en behoud goed personeel is cruciaal

De arbeidsmarkt staat onder druk. Ook in de hypothecaire wereld dreigt een personeelstekort. Het selecteren en behouden van goed personeel vormt dan ook voor expat...