Perfecte balans tussen digitaal en persoonlijk

Kenneth Leenders 2020

“Het Expat Mortgages van de toekomst moet de perfecte balans zijn tussen digitaal en persoonlijk. Aan de ene kant bieden we een digitaal platvorm dat medewerkers en klanten begeleidt tijdens het gehele hypotheektraject. Aan de andere kant zal de persoonlijke factor cruciaal blijven en zal de klant te allen tijde de mogelijkheid hebben om zijn adviseur in te schakelen”, aldus Kenneth Leenders CEO/partner van Expat Mortgages en spreker op de VVP Dag van het Topadvies van 7 oktober 2020.

Expat Mortgages richt zich met ruim veertig medewerkers op een absolute nichemarkt. “Wij bestaan dertien jaar en in die tijd is er veel veranderd. Vanaf het begin hebben we vooral onze ICT uitbesteed. Daarnaast hadden we een extern ‘ICT-mannetje’ die alle de overige ICT-uitdagingen oppakte. Ook schakelden we externe hulp op het gebied van marketing in, maar toch maakten we beperkt gebruik van ‘outsourching”.

Door de forse groei van het bedrijf werd een duidelijke structuur van groot belang. “De rol van ICT en Marketing werd steeds belangrijker, evenals vraagstukken omtrent huisvesting, mobiliteit en HR. Er moest iets gebeuren!”

Toekomst vormgeven

Expat Mortgages was al bezig met een nieuwe organisatiestructuur die zo ‘plat’ mogelijk moest blijven. “Vervolgens hebben we de organisatie in verschillende ‘cirkels’ opgedeeld: ICT, Marketing, Huisvesting, Personeel, Mobiliteit, Events, etc. We onderzochten of medewerkers hun kwaliteiten volledig in hun dagelijkse werkzaamheden kwijt konden en of ze van toegevoegde waarde konden zijn in een een andere ‘cirkel’. Dit moest het werken bij Expat Mortgages ‘nog’ leuker maken.”

“Met dit uitgangspunt kwamen we ver, maar ook werd duidelijk dat we op sommige onderdelen niet outsourcing heen konden. Zo huurden verschillende ICTprofessionals in, bijvoorbeeld om ons bedrijf AVG-proof te maken of om volledig in de cloud te gaan werken. Ook kun je denken aan kantoorinrichting, de organisatie van studiereizen of adviezen over groenere mobiliteit van onze mensen.”

Leenders is content waar het bedrijf nu staat. “Er zijn altijd beslissingen die bochten creëren in de weg naar je einddoel, maar ook in bochten zitten belangrijke lessen verscholen die je dichter bij je doel brengen”, zegt Leenders die zich graag laat inspireren door de mensen uit zijn netwerk en door de koplopers uit het bedrijfsleven.

Over vijf jaar

“Denken over het Expat Mortgages van de toekomst maakt mijn werk leuk. Dagelijks ben ik bezig met de vraag: hoe kunnen we onze meerwaarde vergroten en hoe zorgen we ervoor dat onze mensen hun talenten maximaal kunnen ontwikkelen en inzetten en plezier hebben en houden in het werk.”

Het Expat Mortgages van de toekomst moet de perfecte balans zijn tussen digitaal en persoonlijk. “In de basis is Expat Mortgages dan een digitaal platvorm dat medewerkers en klanten begeleidt tijdens het gehele hypotheektraject. Dit platform bestaat uit een marketing automation tool aan de voorkant, digitale onboarding van de klant aan de hand van specifieke klantprofielen, een CRM-systeem, adviessoftware en actief nazorgbeheer ineen. Daarnaast zijn alle andere partijen in het hypotheektraject via een API aan het Expat Mortgages platform gekoppeld.”

Kenneth Leenders: ‘Denken over de toekomst maakt mijn werk leuk.’

De persoonlijke factor blijft voor Leenders echter ontzettend belangrijk. “Gedurende het hele hypotheektraject heeft de klant te allen tijde de mogelijkheid om zijn adviseur in te schakelen. Dit kan fysiek, telefonisch, via de chat of door middel van videobellen. Voor het eerste kennismakingsgesprek sturen we echter altijd op een fysieke afspraak zodat we de persoonlijke klik met de klant kunnen creëren.”

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Samen schade voorkomen

Samen schade voorkomen

(Kennisartikel a.s.r.) Als verzekerde wil je eigenlijk geen geld ontvangen van je verzekeringsmaatschappij. Dat klinkt misschien raar, maar zo zit het wel. Als...

Ondernemerstips in coronatijd

Ondernemerstips in coronatijd

"Jarenlang is er sprake geweest van hoogconjunctuur en kon iedereen profiteren. De werkloosheid was enorm laag, er werd enorm geïnvesteerd, geproduceerd en...

Verduurzamen in tijden van crisis – het kan

Verduurzamen in tijden van crisis – het kan

(Kennisartikel a.s.r.) De coronacrisis zet de wereld op zijn kop. Veel ondernemers en bedrijven verkeren in zwaar weer. Niemand weet hoe lang de crisis zal aanhouden...

Adviseur Zeger van Twillert: focus op je missie

Adviseur Zeger van Twillert: focus op je missie

“Ict is het belangrijkste gereedschap dat wij als adviseurs in onze organisatie gebruiken. Daarom hebben we al in een vroeg stadium besloten dit uit te besteden....

Is er een beleggingsleven na corona?

Is er een beleggingsleven na corona?

(Kennisartikel Nationale-Nederlanden Bank) Op het moment van schrijven ligt het openbare leven zo goed als stil om het coronavirus te bestrijden. Wat kunnen we...

Han Versantvoort: met Calvo Advies naar ander verdienmodel

Han Versantvoort: met Calvo Advies naar ander verdienmodel

Met meer dan 25 jaar ervaring in de financiële dienstverlening heeft Han Versantvoort alles wel meegemaakt. Vanaf de start van zijn carrière heeft hij...

"Stop met bedrijfje spelen"

"Stop met bedrijfje spelen"

"Wordt jouw organisatie gevormd door het karakter van de mensen? Of wordt het karakter van jouw collega’s gevormd door de organisatie? Ik mag hopen op het...

Business supporters

Business supporters

We leven in een bijzondere en merkwaardige tijd. Hoe goed we het ook allemaal regelen met elkaar, we zijn en blijven afhankelijk van omstandigheden en uiteindelijk...

Marketing- en communicatieondersteuning op maat

Marketing- en communicatieondersteuning op maat

(Kennisartikel Nh1816) Als intermediair maatschappij staat Nh1816 verzekeringen 100% voor een actieve samenwerking met financieel adviseurs. Verzekerden krijgen...

Positie professionele adviseur onbetwist

Positie professionele adviseur onbetwist

(VVP-special Business Support 2020) Kennis en vaardigheden, efficiënte processen en last but not least: maximaal contact met de klant. Dat zijn de succesfactoren...