Samen schade voorkomen

ASR BS schade

(Kennisartikel a.s.r.) Als verzekerde wil je eigenlijk geen geld ontvangen van je verzekeringsmaatschappij. Dat klinkt misschien raar, maar zo zit het wel. Als er geld uitgekeerd wordt, is er immers schade. En een verzekerde zit niet te wachten op schade, wat vrijwel altijd gepaard gaat met geregel en gedoe. Voor een zakelijke klant geldt bovendien, dat bij schade het bedrijf mogelijk stil komt te liggen. Kortom, voorkomen is beter dan genezen en daar willen wij de adviseur en de klant mee helpen.

...

Een schade geeft veel extra werk. En als een bedrijf stil komt te liggen door een schade vergt dit veel extra energie van de eigenaar. Wij doen er graag alles aan om schade te helpen voorkomen: a.s.r. beschikt over een eigen team van preventiespecialisten die u als adviseur kunnen helpen en ondersteunen bij de begeleiding van zowel uw bestaande als nieuwe zakelijke klanten. Het team van preventiespecialisten levert met hun praktijkgerichte preventieadvies een belangrijke bijdrage aan het voorkomen en beperken van schade. Zij hebben oog voor details en putten uit een schat aan praktijkervaring, opgedaan bij verschillen.

Een bezoek van een preventiespecialist levert dan ook positieve feedback op voor de (potentiële) klant. Er wordt gerapporteerd over zaken die verstandig zijn om te doen met het oog op schadepreventie. De meeste klanten hebben hier vaak zelf al goed over nagedacht, dan hebben ze zelf al diverse maatregelen genomen en helpen wij ze om de laatste gaten te dichten. De preventiespecialisten zijn gefocust op de kleine details die het verschil kunnen maken.

Optimaal resultaat

Uiteraard is een goede samenwerking tussen de betrokken partijen van groot belang: tussen de adviseur, klant en a.s.r. Het doel van een preventiebezoek is om samen met de adviseur en zijn klant het bedrijf met zijn specifieke risico’s zo duidelijk mogelijk in kaart te brengen. Op deze manier kan de preventiespecialist een advies op maat geven en de kans op een mogelijke schade zo klein mogelijk en dus beheersbaar maken. Wanneer zich dan onverhoopt toch een schade voordoet, kan er snel gehandeld worden in de afwikkeling en het herstellen van de schade. Zo kan het bedrijf zo snel mogelijk de draad weer oppakken.

Tot slot kijkt een preventiespecialist naar wat noodzakelijk is om een risico te verzekeren. Zo helpen we de klant op alle mogelijke manieren bij zijn bedrijfsvoering.

Werken op afstand

De huidige situatie vraagt om aangepaste manieren van werken. Momenteel werken onze preventiespecialisten zoveel mogelijk vanuit huis en voeren ze hun bezoeken op afstand uit. Hierover worden duidelijke afspraken gemaakt met zowel de klant als de adviseur.

Gerard Gerrits, preventiespecialist bij a.s.r.: “Toen bleek dat we niet meer fysiek op bezoek konden bij onze klanten, bedachten we een manier om virtueel op bezoek te gaan. We doen dat in samenwerking met de adviseur. Een virtueel bezoek bereiden we goed voor, om het gesprek zo vlot mogelijk te laten verlopen. We bellen eerst ‘gewoon’, en daarna gaan we videobellen om zo ‘samen rond te lopen’ door het bedrijf. Dan bespreken we de preventiemaatregelen. Op deze manier kunnen we ondanks de coronacrisis gewoon doorwerken. Ook krijgen we positieve reacties van klanten, adviseurs en collega’s.”

Als het niet mogelijk is om preventiebezoeken op afstand uit te voeren, dan heeft onze acceptatie-afdeling de mogelijkheid om verzekeringsaanvragen te accepteren onder voorbehoud van inspectie.

Eigen expertisedienst

Naast een team van preventiespecialisten beschikt a.s.r. ook over een eigen expertisedienst. Het team van experts regelt zowel zakelijke als particuliere schades. Voor zogenaamde woonschades (inboedel en opstal) komen ze bij verzekerden thuis langs. Ze helpen de klant door de schades zoveel mogelijk ter plekke af te wikkelen. Ook geven ze advies: hoe de opgelopen schade te repareren? En doe je dit zelf of besteed je dit uit? Ze kunnen bijvoorbeeld aanraden om een met a.s.r. samenwerkend (duurzaam) herstelbedrijf in te schakelen.

‘Een verzekerde zit niet altijd te wachten op een uitkering van een verzekeraar’

Dit herstelnetwerk staat klaar voor alle klanten van a.s.r. met een particuliere of zakelijke schadeverzekering.. Niet alleen is a.s.r. al jaren koploper bij de Eerlijke Verzekeringswijzer, daarnaast laten we zoals aangegeven schades ook duurzaam herstellen. Daarnaast hebben we afspraken gemaakt met de herstellers met betrekking tot de termijn waarop contact opgenomen moet worden met de klant en met betrekking tot de termijn waarop de schade hersteld moet zijn.

Naast het regelen van de schade en het geven van advies, beoordelen de experts ook de veiligheid van het verzekerde pand. Dit gaat van simpele preventiemaatregelen, zoals het ophangen van rookmelders en het hebben van goedgekeurde sloten, tot aan de beoordeling van kitnaden en de gevolgen van slecht onderhoud van platte daken. Zo kunnen we samen met de adviseur in gesprek met de klant om schade voor een volgende keer te voorkomen.

En natuurlijk geldt dat áls er een schade is, wij er voor onze verzekerden zijn en al het mogelijke doen om hem of haar zo goed mogelijk te helpen, zodat de klant snel weer in dezelfde situatie komt als vóór de schade.

Reactie toevoegen

 
Meer over
a.s.r. hoofdsponsor Avond4daagse

a.s.r. hoofdsponsor Avond4daagse

A.s.r. is hoofdsponsor geworden van de Avond4daagse. Hiertoe zijn a.s.r en Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) een partnership voor vier jaar aangegaan. De...

Diane de Groot volgt Boudewijn van Uden op

Diane de Groot volgt Boudewijn van Uden op

Diane de Groot wordt per 1 april benoemd tot Directeur Corporate Communicatie bij a.s.r. Zij volgt Boudewijn van Uden op die dan met pensioen gaat. De Groot blijft...

Hoger leenbedrag Verduurzamingshypotheek a.s.r.

Hoger leenbedrag Verduurzamingshypotheek a.s.r.

De Verduurzamingshypotheek die a.s.r. standaard aanbiedt bij het renteaanbod, hangt voortaan af van het energielabel van de woning. Dit betekent dat huiseigenaren...

Opgebouwde pensioenen SPT met buy-out naar a.s.r.

Opgebouwde pensioenen SPT met buy-out naar a.s.r.

De pensioenverplichtingen van Stichting Pensioenfonds Tandartsen en Tandarts-Specialisten (SPT) worden ondergebracht bij a.s.r.-dochter Aegon Levensverzekering. ...

VVP Advies Award 2024 voor toekomst-bouwer du Gardijn

VVP Advies Award 2024 voor toekomst-bouwer du Gardijn

(Uit VVP 5-6 2024) Advieskantoor du Gardijn is de publiekswinnaar van de VVP Advies Award 2024. Het kantoor kreeg de meeste stemmen in de finaleronde. Nieuw in...

A.s.r. rondt verkoop Knab af

A.s.r. rondt verkoop Knab af

DNB en ECB hebben geen bezwaar tegen de verkoop van Knab doro a.s.r. aan Bawag. Ook de Centrale ondernemingsraad van a.s.r. gaf een positief advies. Hiermee is de...

Actuele hypotheekgegevens NIBC, Lot, a.s.r. en Triodos beschikbaar via HDN

Actuele hypotheekgegevens NIBC, Lot, a.s.r. en Triodos beschikbaar via HDN

Bij NIBC Bank, Lot Hypotheken, a.s.r. en Triodos Bank is het nu ook mogelijk om actuele hypotheekdata van bestaande klanten via HDN op te vragen. De gegevens komen...

Finale VVP Advies Award 2024 in beeld

Finale VVP Advies Award 2024 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2024 inde belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

VVP Advies Award 2024 voor toekomstbouwer du Gardijn

VVP Advies Award 2024 voor toekomstbouwer du Gardijn

Het advieskantoor du Gardijn is de publiekswinnaar van de VVP Advies Award 2024. Het kantoor kreeg de meeste stemmen in de finaleronde dinsdagmiddag. Nieuw in...

VVP Advies Award 2024: uw stem telt!

VVP Advies Award 2024: uw stem telt!

Ga op 1 oktober om 16.00 uur naar www.adviesawards.nl en bepaal mee wie van de drie finalisten de VVP Advies Award 2024 wint! Uw stem telt, dus laat haar niet...