Veilige klantcommunicatie met Safebay

safebay

Afgelopen jaar stond in het teken van de AVG. De eisen die gesteld worden aan het veilig uitwisselen van privacygevoelige gegevens brachten veel werk met zich mee en riepen vraagtekens op. ANVA merkte dat relaties hiermee worstelden. Wat mag nog wél? Hoe communiceer ik nog digitaal met mijn klanten? Moet ik weer terug naar fysieke post?

Volgens Justin Schlee, strategisch directeur van ANVA, kan dat niet de bedoeling zijn van de AVG. De wetgeving is aangescherpt om de privacy van consumenten te beschermen en dat kan volgens hem óók digitaal. Sterker nog, Schlee ziet kansen voor de financiële sector als die de AVG en de gedachte erachter omarmt. ANVA neemt daarin zijn verantwoordelijkheid door kennis en ervaring op het gebied van IT, security en innovaties, zoals blockchain breder in te zetten en niet te beperken tot de eigen softwareproducten. Bovendien gunt ANVA iedereen in Nederland de mogelijkheid om op een veilige manier te communiceren, vóóral als het over financiële zaken gaat.

Innovatielab

ANVA’s Innovatielab experimenteerde daarom met een veilige chatapplicatie die blockchaintechnologie, chatbots en veilige authenticatie combineert tot een krachtig AVG-proof communicatiekanaal. Dat experiment bleek een succes en werd met open armen ontvangen door onder andere de brancheverenigingen, die voor hun leden op zoek waren naar een veilige chatoplossing. ANVA stelde het product daarom beschikbaar aan de gehele financiële branche onder de naam Safebay. Een chatapplicatie die los van ANVA’s andere producten gebruikt kan worden en bovendien een gratis variant kent. ‘Ik ben er trots op dat ANVA zo zijn verantwoordelijkheid pakt met een fantastisch product als resultaat’, zegt Schlee.

Safebay is sinds de zomer beschikbaar en wordt goed gebruikt door bedrijven die de privacy van hun klanten net zo belangrijk vinden als hun eigen privacy. Geerts Adviesgroep was een van de eerste gebruikers. ‘We leggen de klant vooraf uit waarom wij het belangrijk vinden om Safebay te gebruiken en waarom dit veiliger is. Klanten begrijpen en waarderen dat. Er was zelfs één klant waarbij onze offerte 300 euro duurder was dan die van de concurrent. Die klant heeft tóch voor ons gekozen, omdat wij Safebay gebruiken en zo zorgvuldig met zijn privacy omgaan’, vertelt Alwien Geerts. Maar ook de medewerkers van Geerts Adviesgroep merken volgens hem de voordelen in hun dagelijkse werk. ‘Het dossier is sneller compleet en bovendien is het proces een paar stappen korter. Je communiceert minder formeel via Safebay, dat maakt het makkelijker en door de laagdrempeligheid reageert de klant sneller.’

Versnelling

De versnelling die Alwien ervaart in het hypotheekproces kan ook gerealiseerd worden bij het offreren en goedkeuren van verzekeringsoffertes. De producten worden dan eenvoudig vergeleken in ANVA Rules. Om de offerte compleet te maken, beantwoordt de klant de slotvragen zelf via Safebay, onder begeleiding van een chatbot. Dat is veilig, laagdrempelig, snel en er ontstaan nooit misverstanden over wie deze vragen heeft beantwoord.

Reactie toevoegen

 
Editie
Energie

Energie

Als VVP-team zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat ons 75-jarig jubileum niet ongemerkt voorbij is gegaan. Dankzij de support van een groot aantal bedrijven...

Klaar met straightthrough processing

Klaar met straightthrough processing

  De afgelopen jaren zijn we druk bezig geweest minuten af te snoepen van onze vertrouwde administratieve processen. Natuurlijk een prima zaak om kosten...

Stop met e-mail en WhatsApp

Stop met e-mail en WhatsApp

Door de AVG lijkt financieel dienstverlenend Nederland wel in rep en roer: discussies over gebruik van privacygevoelige informatie, het op verzoek leveren van...

Met blockchain financiële wereld beter maken

Met blockchain financiële wereld beter maken

Een revolutie in de advieswereld. Dat is Safebay, een chatapplicatie, ontwikkeld op basis van blockchaintechnieken, die is voorzien van IDIN, Idensys, e-herkenning...

Met blockchain de financiële wereld beter maken

Met blockchain de financiële wereld beter maken

Een revolutie in de advieswereld. Dat is Safebay, een chat applicatie, ontwikkeld op basis van blockchain technieken, die is voorzien van iDIN, idensys, e-herkenning...

Thoma en ten Hag live met Anva-/Postex-koppeling

Thoma en ten Hag live met Anva-/Postex-koppeling

In de afgelopen periode is, in nauwe samenwerking met de pilotkantoren ten Hag Groep en Thoma Groep de officiële koppeling gerealiseerd tussen Anva en Postex. Sinds...

Anva maakt Safebay beschikbaar voor hele markt

Anva maakt Safebay beschikbaar voor hele markt

Anva biedt Safebay aan de hele markt aan, dus ook aan niet-gebruikers van Anva. Safebay is een chatapplicatie waarmee veilig documenten en gegevens uitgewisseld...

Ecosysteem zonder wantrouwen

Ecosysteem zonder wantrouwen

We kunnen er helaas niet omheen: ‘blockchain is het einde voor de middle man’. Ik vraag me af of degenen die dit van de daken schreeuwen, beseffen...

Bouten neemt Telefoniekoppeling Anva CRM in gebruik

Bouten neemt Telefoniekoppeling Anva CRM in gebruik

Bouten Groep heeft als eerste advieskantoor de telefoniekoppeling in gebruik genomen met Anva CRM. De koppeling is mogelijk dankzij een samenwerking van Anva met...

Anva-koppeling voor Connect claims en postex

Anva-koppeling voor Connect claims en postex

Anva heeft eeen Connect Claims- en een Postex-koppeling gerealiseerd voor bestaande Anva-gebruikers. Risk was het afgelopen jaar als launching customer actief betrokken...