ABN Amro bericht klanten over betere compensatieregeling
ABN Amro heeft klanten brieven gestuurd over de aanpassing van de compensatieregeling doorlopende kredieten met variabele rente.
ABN Amro schrijft: "Klanten die in hiervoor in aanmerking komen, krijgen nu ook een vergoeding voor rente-op-rente. Dit hebben we besloten na een uitspraak van de Commissie van Beroep van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening op 10 augustus 2022.
Stichting Geldbelangen.nl en het televisieprogramma Kassa hebben veel aandacht gegeven aan deze zaak en gezorgd voor beweging in dit dossier.
ABN Amro: "We nemen rente-op-rente nu mee in het compensatieaanbod en gaan de compensatiebedragen opnieuw berekenen. Dit betekent het volgende: 1. Klanten die nog geen compensatieaanbod hebben gekregen en hiervoor in aanmerking komen, krijgen een compensatieaanbod waarin rente-op-rente is meegenomen. 2. Klanten die al wel een compensatieaanbod hebben gekregen en recht hebben op een nabetaling, krijgen automatisch bericht van ons. Dit geldt ook voor klanten die het compensatieaanbod al hebben geaccepteerd."
Reactie toevoegen
Meer over
FNV vindt bod ABN Amro ver beneden de maat
FNV noemt het bod van ABN Amro voor een loonsverhoging van 3,25 procent per jaar en een eenmalig bedrag van 2.000 euro bruto een schoffering voor de medewerkers. Vorige...
Klant heeft nog veel meer te bieden
(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...
FNV Finance: actiebereidheid medewerkers ABN Amro enorm
Volgens FNV Finance is de actiebereidheid onder medewerkers van ABN Amro groot. Dit omdat het eindbod van de bank voor 5 procent extra loon over twee jaar "volstrekt...
Achmea en ABN AMRO hebben de in mei aangekondigde overname van ABN AMRO PPI afgerond. Hierdoor maakt de PPI vanaf nu deel uit van Achmea. De transactie is goedgekeurd...
Geldbelangen eist plek aan onderhandelingstafel met ABN Amro
Het televisieprogramma Kassa besteedde 22 augustus opnieuw aandacht aan de compensatieregelingen voor teveel betaalde rente op doorlopende kredieten met variabele...
Stichting Geldbelangen: Kifid tikt Consumentenbond op vingers
“Volkomen terecht” is de reactie van Rob Goedhart, voorzitter van Stichting Geldbelangen op de uitspraak van de Commissie van Beroep van het Kifid, waarin...
Kifid: ABN Amro dient compensatieregeling aan te passen
(Uitspraak Commissie van Beroep Financiële Dienstverlening, Kifid, 2022-0036) Bij het berekenen van de compensatie voor te veel betaalde rente op doorlopend...
ABN Amro marktleider hypotheken
ABN Amro claimt het marktleiderschap bij hypotheken in Nederland. De bank bij de presentatie van de Q2-cijfers: “Ons marktaandeel in hypotheken verbeterde...
Ook Beroepscommissie Kifid wijst klacht tegen adviseur over beleggingsverzekering af
(Kifid-uitspraak Commissie van Beroep 2022-0006) Consumenten klagen over de door adviseur Vogelaar Advies verstrekte informatie ten tijde van de totstandkoming van...
Kifid-reglement staat geen beroep toe in woekerrente-zaak
(Kifid-uitspraak CvB 2022-0031) De Kifid-reglementen laten het niet toe dat Interbank beroep in stelt tegen uitspraak GC 2022-0029. De Kifid Commissie van Beroep:...