ABN Amro bericht klanten over betere compensatieregeling

ABN Amro (logo schild)

ABN Amro heeft klanten brieven gestuurd over de aanpassing van de compensatieregeling doorlopende kredieten met variabele rente.

ABN Amro schrijft: "Klanten die in hiervoor in aanmerking komen, krijgen nu ook een vergoeding voor rente-op-rente. Dit hebben we besloten na een uitspraak van de Commissie van Beroep van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening op 10 augustus 2022.

Stichting Geldbelangen.nl en het televisieprogramma Kassa hebben veel aandacht gegeven aan deze zaak en gezorgd voor beweging in dit dossier.

ABN Amro: "We nemen rente-op-rente nu mee in het compensatieaanbod en gaan de compensatiebedragen opnieuw berekenen. Dit betekent het volgende: 1. Klanten die nog geen compensatieaanbod hebben gekregen en hiervoor in aanmerking komen, krijgen een compensatieaanbod waarin rente-op-rente is meegenomen. 2. Klanten die al wel een compensatieaanbod hebben gekregen en recht hebben op een nabetaling, krijgen automatisch bericht van ons. Dit geldt ook voor klanten die het compensatieaanbod al hebben geaccepteerd."

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

ABN Amro: “Woningmarkt op kookpunt”

ABN Amro: “Woningmarkt op kookpunt”

ABN Amro past haar woningmarktramingen opnieuw aan. De aanhoudende prijsstijging zorgt er volgens de bank voor dat het gemiddelde van dit jaar hoger zal uitkomen...

ABN Amro: hogere welvaart door digitaal geld

ABN Amro: hogere welvaart door digitaal geld

Digitale valuta kunnen, vooral in ontwikkelingslanden, leiden tot een hoger welvaartsniveau, zo stelt ABN Amro in het derde deel van het drieluik over cryptocurrencies....

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Geldbelangen eist opschorting compensatieregeling ABN Amro

Geldbelangen eist opschorting compensatieregeling ABN Amro

Stichting Geldbelangen eist dat ABN Amro de compensatieregeling opschort, die de bank – in samenwerking met Consumentenbond Claimservice - voor teveel betaalde...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...

Drempels wegnemen

Drempels wegnemen

(Rondetafelgesprek met partners ABN Amro, AnsvarIdéa, Centraal Beheer, Financieel Zeker, Lot Hypotheken en Scildon in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021)...

“Compensatieregeling ABN Amro voor teveel betaalde rente volstrekt onvoldoende”

“Compensatieregeling ABN Amro voor teveel betaalde rente volstrekt onvoldoende”

De Stichting Geldbelangen roept gedupeerden op niet akkoord te gaan met de compensatieregeling van ABN Amro voor te veel betaalde rente. Voorzitter Rob Goedhart:...