Advieskeuze: helft consumenten zoekt online naar adviseur
Ruim de helft (52,2%) van de consumenten zoekt online gericht naar een financieel adviseur, zo blijkt uit onderzoek van Adviekeuze.nl onder 7.000 consumenten die eerder een adviseur een review gaven op internet.
Uit het groeiend aantal bezoeken op het platform van Advieskeuze.nl (1 miljoen per jaar) blijkt dat steeds meer consumenten online de keuze maken voor een financieel dienstverlener. De kantoren met een actief profiel ontvangen de meeste adviesgesprekken (leads) via Advieskeuze.nl en de ‘adviseurzoekers’ op partnersites. Het onderzoek toont aan dat de belangrijkste aspecten voor consumenten tijdens het zoeken naar een adviseur zijn: reviews (35%) gevolgd door naamsbekendheid (29,7%) en tarief (13,0%). Ook keurmerken (8,7%), afstand (8,0%) en openingstijden (5,6%) werden genoemd.
De vragen uit het consumentenonderzoek werden tevens voorgelegd aan 74 financieel adviseurs. Opvallend was het verschil van inzicht van de adviseurs op de vraag wat consumenten motiveert om een review te geven. De meeste financieel adviseurs dachten dat consumenten dat doen omdat het hen gevraagd wordt. In de praktijk blijkt echter dat maar liefst 58,3% van de consumenten een review geeft als dank voor de dienstverlening en de financieel adviseur iets wil teruggeven.
Lees hier de uitkomsten van het onderzoek.
Reactie toevoegen
Advieskeuze: Aegon meest populaire hypotheekaanbieder
Aegon is onder consumenten de meest populaire hypotheekaanbieder in het tweede kwartaal van 2021, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl onder 8.240 consumenten....
Advieskeuze.nl: “Huizenbezitter financieel niet geraakt door coronacrisis”
Op basis van een grootschalig onderzoek onder 4.000 consumenten concludeert Advieskeuze.nl dat de meeste huizenbezitters financieel niet geraakt zijn door de Coronacrisis....
Werk, inkomen en economie belangrijkste thema bij politieke keuze woonconsumenten
De belangrijkste onderwerpen bij de politieke keuze van woonconsumenten zijn: werk, inkomen en economie (39,3%) duurzaamheid, klimaat en milieu (17,1%) en volksgezondheid...
Besparen op verzekeringen hoog op agenda consument
Consumenten willen in 2021 als eerste besparen op hun energierekening (34,3 procent). Daarna volgen besparingen op verzekeringen (16,5 procent) en hypotheek- of...
Veldsink Advies: 10.000 reviews op Advieskeuze.nl
De vestigingen van Veldsink Advies hebben gezamenlijk de mijlpaal van 10.000 goedgekeurde reviews behaald op Advieskeuze.nl. Volgens Advieskeuze is Veldsink Advies...
Samenwerking ARAG en Advieskeuze.nl
ARAG een samenwerking aangegaan met Advieskeuze.nl. Frank Rensen, manager Commercie bij ARAG: “Om klanten beter te helpen bij de keuze van een onafhankelijk...
Consument ziet beeldbellen wel zitten
Twee op de drie consumenten wil in de toekomst een videogesprek met een dienstverlener, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl onder ruim 5.000 consumenten. Van...
Rabobank biedt onafhankelijk adviseurzoeker Advieskeuze.nl aan op website
Rabobank heeft de adviseurzoeker van Advieskeuze.nl geïmplementeerd op haar website. De optie voor consumenten om te kiezen voor een onafhankelijk hypotheekadviseur...
Advieskeuze.nl: consument komt pas in actie na ingrijpende gebeurtenis
Iets meer dan de helft van de consumenten gaat naar de hypotheek en verzekering kijken als er iets ingrijpends is gebeurd, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl...
Advieskeuze.nl maakt ‘advies op afstand’ bij dienstverleners gratis zichtbaar
Advieskeuze.nl biedt voortaan de mogelijkheid om ‘advies op afstand’ zichtbaar te maken op het profiel van de dienstverlener. Het...