VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Cover VVP 4 2019

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken en zich meer te richten op het wegnemen van zorgen bij consumenten. Een belangrijke conclusie uit het ‘Trendonderzoek klantgerichtheid verzilveren 2019’ onder zowel adviseurs als consumenten van Fred de Jong in samenwerking met Björn Bierhaalder (MCH Consultancy) en Susan Visser (Zeker Susan).

In VVP 4 van 9 juli is er volop aandacht aan dit voor adviseurs belangrijke onderzoek dat in opdracht van VVP, DELA en Scildon werd gedaan ten behoeve van de Dag van het Topadvies. VVP 4 staat dan ook weer boordevol tips, best practices en inspiratie voor adviseurs om hun pole position nu en in de toekomst nog beter te verzilveren.

Wat te denken van het tweede rondetafelgesprek onder de titel 'Weet wat je verkoopt' met adviseurs die hun onderneming hebben verkocht. "Het is misschien een nog wel spannender moment dan starten met een bedrijf, het verkopen ervan. In het gesprek vertellen adviseurs Michael Mackaaij, Marcel Polak en Niels Vermolen over hun ervaring met de verkoop van onderneming. Ook overnameadviseur Edwin Bosma (BHB Dullemond, tevens lid van het VVP Ondernemerspanel) deelt zijn praktijkervaringen en geeft tips aan adviseurs die hun adviesbedrijf willen verkopen of een aankoop overwegen.

In dit kader is de visie van VVP 4 van Bob Klijn (Herenvest Groep, eveneens lid van het VVP Ondernemerspanel) minstens zo interessant. Klijn stelt namelijk vragen over de nut en noodzaak van overnames. Hij zegt: "De afgelopen jaren wordt onze branche overspoeld door fusies en overnames. Groot, groter, grootst, lijkt het credo. Dit geldt zowel aan de kant van de verzekeraars, de aanbieders, als aan de kant van het intermediair, de adviseurs. Achter iedere overname zit een strategische keuze. De vraag die wij als branche onszelf zouden mogen stellen is: wat is de toegevoegde waarde van deze consolidatieslag voor de eindklant, de verzekerde?"

Verder uiteraard het praktijkgerichte vakkatern Ken je Vak!, het hart van iedere VVP-editie met need to know informatie voor adviseurs. En uiteraard twee nieuwe ideeën in het kader van de Adviescampagne 2019. VVP vraagt gedurende dit jaar financieel dienstverleners een campagne te bedenken die de meerwaarde van advies breed in Nederland over het voetlicht brengt. De campagne moet impactvol en betaalbaar zijn. In VVP 4 de Adviescampagne van Lloyds Bank en VKG.

De winnaar wordt door de jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), bekend gemaakt op 27 november tijdens het VVP Vakevent 'Waardecreatie'.

Dit en veel en veel meer in VVP 4.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van uw vakblad, na de overname door hoofdredacteur...

VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

Stel als financieel adviseur vragen aan het VVP Ondernemerspanel! Het panel bestaat uit zes topondernemers die gespecialiseerd zijn in HR en personeelsbeleid, financieel...

Zelfstandig VVP blijft volledig gefocust op onafhankelijk adviseur

Zelfstandig VVP blijft volledig gefocust op onafhankelijk adviseur

Het VVP-team, bestaande uit Toon Berendsen, Arjan Cornelisse en Willem Vreeswijk, wenst iedereen in de financiële adviessector een gezond, succesvol, inspirerend...

VVP heeft historie van 75 jaar

VVP heeft historie van 75 jaar

VVP, het vaktijdschrift voor financieel adviseurs dat wordt overgenomen door hoofdredacteur Willem Vreeswijk, heeft een lange historie. Trouwe lezers weten dat VVP...

Vreeswijk 20 jaar hoofdredacteur

Vreeswijk 20 jaar hoofdredacteur

Willem Vreeswijk, die VVP overneemt, is hoofdredacteur van VVP sinds 1998. Het VVP-team bestaat verder uit redacteur Toon Berendsen en Senior Account Manager Arjan...

VVP op volle kracht vooruit

VVP op volle kracht vooruit

Per 1 januari 2019 gaat VVP zelfstandig verder. Het VVP-team heeft er ongelooflijk veel zin. Ook de komende jaren willen we met vakkennis, praktijkinformatie, scherpe...

Een diepe buiging uit dankbaarheid

Een diepe buiging uit dankbaarheid

Als VVP-team zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat ons 75-jarig jubileum niet ongemerkt voorbij is gegaan. Dankzij de support van een groot aantal bedrijven...

Kandoor

Kandoor

VVP bestaat 75 jaar en daar zijn we vanzelfsprekend trots op. Al 75 jaar lang geloven we onvoorwaardelijk in de kracht en de toegevoegde waarde van het intermediair...

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Acquisitie, het is een vies woord geworden. Het advies is vandaag de dag het product en dat advies moet vooral professioneel, integer en kundig worden gegeven....