Alpina reikt uit naar doven en slechthorenden

Tolkcentrum

Alpina is de eerste financiële dienstverlener die via Tolkcontact Telefonie van Berengroep bereikbaar is voor doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking. Marc Diks van Alpina: “Doven en slechthorenden die klant zijn of willen worden bij Alpina kunnen telefonisch contact opnemen met het bedrijf op de manier waarop zij dat willen: in gebarentaal, spraak of tekst. Met één knopdruk op de Alpina-website en zonder extra kosten bellen ze via een tolk, gebarentaal of met tekstondersteuning naar de financiële dienstverlener.”

Maaike van der Hagen van Berengroep: “Mensen die doof of slechthorend zijn en mensen met een spraak- of taalbeperking hebben volgens de wet recht op een gelijkwaardige behandeling. Toch lopen doven en slechthorenden in de praktijk dagelijks tegen beperkingen aan als het gaat om toegang tot informatie en communicatie. Denk aan een intercom bij de deur of een uitlegvideo op YouTube.”

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Alpina Group vereenvoudigt bestuurssamenstelling

Alpina Group vereenvoudigt bestuurssamenstelling

Alpina Group vereenvoudigt haar bestuurssamenstelling. Naast Michael de Nijs (CEO), die al onderdeel uitmaakt van het bestuur, treedt ook Arto Willemsen (CFO, foto)...

Diks Verzekeringen als eerste over naar nieuw merk Alpina

Diks Verzekeringen als eerste over naar nieuw merk Alpina

Alpina Group  heeft het nieuwe merk Alpina gelanceerd. Alle bemiddelings- en adviesdiensten op het gebied van verzekeringen, hypotheken, financiële planning,...

Zorg en inkomen beter op elkaar afstemmen

Zorg en inkomen beter op elkaar afstemmen

(Uit katern Zakelijk en Inkomen, VVP 3-2022) Inhoud is steeds bepalender voor een succesvolle propositie inkomen en verzuim. Dit geldt alleen maar nog meer nu...

"Michael de Nijs meest invloedrijk in financiële sector"

"Michael de Nijs meest invloedrijk in financiële sector"

Michael de Nijs (Alpina Group) is de nieuwe nummer 1 in de RiFD Top 100 van meest invloedrijke personen in de financiële adviessector. Hij neemt het stokje...

Adviseur Van den Anker over de drie belangrijkste 21th century skills

Adviseur Van den Anker over de drie belangrijkste 21th century skills

"Bij vaardigheden van de toekomst denken we al snel aan het bijhouden van alle technische ontwikkelingen. Zijn we bijvoorbeeld wel vaardig genoeg om alle nieuwe...

Menselijke factor cruciaal bij overnames

Menselijke factor cruciaal bij overnames

(Roy van den Anker, Alpina Group, in VVP-Special Fusies & Overnames 2022) Dit jaar werk ik 25 jaar in het intermediaire kanaal van de verzekeringsbranche....

Roy van den Anker: de menselijke maat op de werkvloer

Roy van den Anker: de menselijke maat op de werkvloer

"Willen we medewerkers die  betrokken en verantwoordelijk handelen dan moeten we ze niet gebruiken om productie te draaien, maar oprecht luisteren en openstaan...

Alpina Group nieuwe naam fusiebedrijf Voogd & Voogd Groep en Heilbron Groep

Alpina Group nieuwe naam fusiebedrijf Voogd & Voogd Groep en Heilbron Groep

Alpina Group. Dat is de nieuwe naam van de organisatie die is ontstaan na de fusie eerder dit jaar van Voogd & Voogd Groep en Heilbron Groep. Michael de Nijs,...