Anva maakt Safebay beschikbaar voor hele markt

Safebay logo nieuw 150

Anva biedt Safebay aan de hele markt aan, dus ook aan niet-gebruikers van Anva. Safebay is een chatapplicatie waarmee veilig documenten en gegevens uitgewisseld kunnen worden tussen adviseur en klant of tussen adviseurs onderling.

Justin Schlee, strategisch directeur bij Anva: "Omdat ons experiment met zoveel enthousiasme ontvangen is en we het belangrijk vinden dat de markt een veilig alternatief heeft voor het uitwisselen van privacygevoelige informatie, ontwikkelen we het experiment door en stellen we het onder de naam Safebay beschikbaar aan de hele financiële branche. Het gebruik van Anva’s andere software is geen vereiste om Safebay te kunnen gebruiken. Safebay is er voor iedereen, dus ook voor hypotheekadviseurs, notarissen, makelaars en andere belanghebbenden."

Safebay biedt "een oplossing voor problemen die adviseurs ervaren door de komst van de AVG, recente privacy schandalen en de langzaam toenemende bewustwording bij de consument omtrent veilig communiceren". Aldus Anva.

"We merken dat veel van onze klanten worstelen met de vraag welke kanalen zij nog kunnen gebruiken", zegt Schlee. "Sommigen zijn zelfs weer overgestapt op fysieke post." 

"Gebruikers van de app moeten zich identificeren met iDIN, op termijn komt hiernaast de mogelijkheid bij om in te loggen met het, bij de KNB in ontwikkeling zijnde, NotarisID. Doordat de identiteit van de partijen daarmee is vastgesteld, weet de gebruiker altijd met zekerheid wie de verzender of de ontvanger is. Daardoor kan deze app ook gebruikt worden voor klantakkoord en het digitaal ondertekenen van contracten."

Gegevens en documenten die via de app worden uitgewisseld worden versleuteld verzonden en opgeslagen. In tegenstelling tot andere populaire instant messengers, slaat Safebay documenten niet automatisch op in de smartphone van de gebruiker. Daarnaast vallen de servers waarvan de app gebruik maakt onder Nederlands recht en voldoen daarmee aan de richtlijnen die DNB stelt aan hosting. 

Klantakkoord

Schlee: "Safebay is onlangs getest door een grote hypotheekverstrekker. Die doorliep met behulp van deze oplossing succesvol een klantproces. De app maakt het voor hen mogelijk om op een veilige manier online klantakkoord op offertes en data te verkrijgen en vast te leggen. Ook brancheorganisaties Adfiz en Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie onderzoeken het initiatief om daarmee Safebay te erkennen als oplossing voor het veilig uitwisselen van privacygevoelige informatie."

Safebay wordt momenteel uitgebreid met twee onderdelen, namelijk blockchain en chatbots.

Op de VVP Dag van het Topadvies (20 juni), zal Justin Schlee in zijn presentatie ook een demonstratie geven van Safebay.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Vernieuwer Cedric Muchall geeft finaleronde Advies Award 2021 extra glans

Vernieuwer Cedric Muchall geeft finaleronde Advies Award 2021 extra glans

Evenals vorig jaar vindt de online finale van de VVP Advies Award op 7 oktober plaats in de spectaculaire studio's van First Impression in Tilburg. Cedric Muchall...

Meer transparantie is niet nodig!

Meer transparantie is niet nodig!

We zijn even terug in 2007, een auto met chauffeur stopt voor de deur om mij naar het mooie Assen te brengen. De volgende ochtend, nog voordat de zon Drenthe heeft...

Coen van Ham nieuwe voorzitter RvC ANVA

Coen van Ham nieuwe voorzitter RvC ANVA

Coen van Ham is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen van Anva. Van Ham volgt Wim Heeres op, die heeft aangegeven te zullen stoppen maar...

Het werk gaat door... Jurriën Schel

Het werk gaat door... Jurriën Schel

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in...

Anva en Adfiz stellen Safebay twee maanden gratis beschikbaar

Anva en Adfiz stellen Safebay twee maanden gratis beschikbaar

Anva en Adfiz stellen het communicatieplatform Safebay twee maanden lang gratis beschikbaar. Op deze manier willen Anva en Adfiz adivseurs helpen om communicatie...

Unieke en cruciale samenwerking in het volmachtkanaal

Unieke en cruciale samenwerking in het volmachtkanaal

(Uit VVP-special Digitale Transformatie) “Het massaal omarmen door verzekeraars én volmachtbedrijven van het door de Stichting Uniforme Inrichting...

Bijzonder en persoonlijk

Bijzonder en persoonlijk

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk...

Lezing VPV Rotterdam: durf buiten je eigen kaders te kijken

Lezing VPV Rotterdam: durf buiten je eigen kaders te kijken

"Buiten je eigen kaders kijken en durven samenwerken zijn belangrijke competenties om te ontwikkelen wil je als sector mee blijven doen en niet worden ingehaald...

Anva lanceert Anva Hub

Anva lanceert Anva Hub

Anva lanceert tijdens het Anva Fest op 17 april Anva Hub, een nieuw cloudplatform. Het platform biedt apps waarmee gebruikers werkprocessen zo efficiënt mogelijk...

Adresscan webservice Infofolio in Anva Rules

Adresscan webservice Infofolio in Anva Rules

De Adresscan webservice van Infofolio is vanaf nu geïntegreerd in de software van Anva. Hierdoor zijn de noodzakelijke premiebepalende kenmerken, waaronder...