Anva maakt Safebay beschikbaar voor hele markt
Anva biedt Safebay aan de hele markt aan, dus ook aan niet-gebruikers van Anva. Safebay is een chatapplicatie waarmee veilig documenten en gegevens uitgewisseld kunnen worden tussen adviseur en klant of tussen adviseurs onderling.
Justin Schlee, strategisch directeur bij Anva: "Omdat ons experiment met zoveel enthousiasme ontvangen is en we het belangrijk vinden dat de markt een veilig alternatief heeft voor het uitwisselen van privacygevoelige informatie, ontwikkelen we het experiment door en stellen we het onder de naam Safebay beschikbaar aan de hele financiële branche. Het gebruik van Anva’s andere software is geen vereiste om Safebay te kunnen gebruiken. Safebay is er voor iedereen, dus ook voor hypotheekadviseurs, notarissen, makelaars en andere belanghebbenden."
Safebay biedt "een oplossing voor problemen die adviseurs ervaren door de komst van de AVG, recente privacy schandalen en de langzaam toenemende bewustwording bij de consument omtrent veilig communiceren". Aldus Anva.
"We merken dat veel van onze klanten worstelen met de vraag welke kanalen zij nog kunnen gebruiken", zegt Schlee. "Sommigen zijn zelfs weer overgestapt op fysieke post."
"Gebruikers van de app moeten zich identificeren met iDIN, op termijn komt hiernaast de mogelijkheid bij om in te loggen met het, bij de KNB in ontwikkeling zijnde, NotarisID. Doordat de identiteit van de partijen daarmee is vastgesteld, weet de gebruiker altijd met zekerheid wie de verzender of de ontvanger is. Daardoor kan deze app ook gebruikt worden voor klantakkoord en het digitaal ondertekenen van contracten."
Gegevens en documenten die via de app worden uitgewisseld worden versleuteld verzonden en opgeslagen. In tegenstelling tot andere populaire instant messengers, slaat Safebay documenten niet automatisch op in de smartphone van de gebruiker. Daarnaast vallen de servers waarvan de app gebruik maakt onder Nederlands recht en voldoen daarmee aan de richtlijnen die DNB stelt aan hosting.
Klantakkoord
Schlee: "Safebay is onlangs getest door een grote hypotheekverstrekker. Die doorliep met behulp van deze oplossing succesvol een klantproces. De app maakt het voor hen mogelijk om op een veilige manier online klantakkoord op offertes en data te verkrijgen en vast te leggen. Ook brancheorganisaties Adfiz en Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie onderzoeken het initiatief om daarmee Safebay te erkennen als oplossing voor het veilig uitwisselen van privacygevoelige informatie."
Safebay wordt momenteel uitgebreid met twee onderdelen, namelijk blockchain en chatbots.
Op de VVP Dag van het Topadvies (20 juni), zal Justin Schlee in zijn presentatie ook een demonstratie geven van Safebay.
Reactie toevoegen
Meer over
Als VVP-team zijn we ongelooflijk blij en dankbaar dat ons 75-jarig jubileum niet ongemerkt voorbij is gegaan. Dankzij de support van een groot aantal bedrijven...
Veilige klantcommunicatie met Safebay
Afgelopen jaar stond in het teken van de AVG. De eisen die gesteld worden aan het veilig uitwisselen van privacygevoelige gegevens brachten veel werk met zich...
Klaar met straightthrough processing
De afgelopen jaren zijn we druk bezig geweest minuten af te snoepen van onze vertrouwde administratieve processen. Natuurlijk een prima zaak om kosten...
Door de AVG lijkt financieel dienstverlenend Nederland wel in rep en roer: discussies over gebruik van privacygevoelige informatie, het op verzoek leveren van...
Met blockchain financiële wereld beter maken
Een revolutie in de advieswereld. Dat is Safebay, een chatapplicatie, ontwikkeld op basis van blockchaintechnieken, die is voorzien van IDIN, Idensys, e-herkenning...
Met blockchain de financiële wereld beter maken
Een revolutie in de advieswereld. Dat is Safebay, een chat applicatie, ontwikkeld op basis van blockchain technieken, die is voorzien van iDIN, idensys, e-herkenning...
Thoma en ten Hag live met Anva-/Postex-koppeling
In de afgelopen periode is, in nauwe samenwerking met de pilotkantoren ten Hag Groep en Thoma Groep de officiële koppeling gerealiseerd tussen Anva en Postex. Sinds...
We kunnen er helaas niet omheen: ‘blockchain is het einde voor de middle man’. Ik vraag me af of degenen die dit van de daken schreeuwen, beseffen...
Bouten neemt Telefoniekoppeling Anva CRM in gebruik
Bouten Groep heeft als eerste advieskantoor de telefoniekoppeling in gebruik genomen met Anva CRM. De koppeling is mogelijk dankzij een samenwerking van Anva met...
Anva-koppeling voor Connect claims en postex
Anva heeft eeen Connect Claims- en een Postex-koppeling gerealiseerd voor bestaande Anva-gebruikers. Risk was het afgelopen jaar als launching customer actief betrokken...