Anwb blijft favoriet bij klant online autopolis

ANWB BLIJFT FAVORIET BIJ ONLINE AUTOPOLIS 2016

De Anwb is bij consumenten favoriet als het gaat om het online afsluiten van een autoverzekering, Independer.nl als het gaat om het online afsluiten van een woonverzekering.

Dat blijkt uit het meest recente digital experience onderzoek naar het online afsluiten van verzekeringen door WUA!.

Het bureau: "De Anwb scoort met name hoog op Aanbod en Merk.  De Anwb laat de nummer twee – Independer – op deze thema’s met 3 tot 4 punten achter zich. In de onderzoeken van april 2015 en november 2015 eindigde de Anwb ook al op de eerste plaats."

In opmars: Allsecur, van plaats 5 naar plek 3.

De winnaar bij de woonverzekeringen, Independer.nl, doet het vooral goed op het thema Aanbod met een score die 3 punten hoger ligt dan het gemiddelde. Independer.nl laat de nummer 2 Rabobank.nl achter zich met een verschil van 2 punten, het verschil met nummer 3 CentraalBeheer.nl bedraagt 5 punten.

Reactie toevoegen

 
ANWB gaat samenwerking aan met Zego

ANWB gaat samenwerking aan met Zego

Insurtech Zego en ANWB gaan een samenwerking aan om zakelijke wagenparken zo goed mogelijk te ondersteunen. Zego biedt een wagenparkverzekering, waarbij rijgedrag...

Eindvonnis kantonrechter: ANWB mag geen verzekering eisen bij verzoek om pechhulp

Eindvonnis kantonrechter: ANWB mag geen verzekering eisen bij verzoek om pechhulp

(Rechtspraak) Vanwege een niet toegestane koppelverkoop vernietigt de kantonrechter de verzekeringsovereenkomst tussen ANWB en een automobilist die met pech langs...

Kantonrechter: ANWB bezondigt zich aan koppelverkoop

Kantonrechter: ANWB bezondigt zich aan koppelverkoop

(Rechtspraak) Het verplicht stellen van een verzekeringsovereenkomst bij een telefonisch verzoek om pechhulp langs de weg is een oneerlijke handelspraktijk, vindt...

Webinar 'Tien tips voor je website'

Webinar 'Tien tips voor je website'

Dutch Media Lab organiseert 21 juni om 11 uur in samenwerking met Bureau DFO en Faster Forward het webinar ‘Tien tips voor je website! Optimaliseer je website...

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Bedrijven die consumenten online een gepersonaliseerd aanbod doen, moeten de consument daarover informeren vóór de aankoop. Een aanbod kan bijvoorbeeld...

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft ingestemd...

Toezichthouders willen betere voorlichting over online gebruik gegevens

Toezichthouders willen betere voorlichting over online gebruik gegevens

Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden de Autoriteit Consument en Markt (ACM), de...

ARAG neemt rechtsbijstandportefeuilles van Unigarant over

ARAG neemt rechtsbijstandportefeuilles van Unigarant over

De rechtsbijstandportefeuilles van Unigarant, het verzekeringsbedrijf van ANWB, komen vanaf 1 januari 2022 in beheer van ARAG. De samenwerkingsovereenkomst is getekend...

Verzekeringssector van start met Directe Schadeafhandeling

Verzekeringssector van start met Directe Schadeafhandeling

Zoals eerder aangekondigd is de verzekeringssector van start gegaan met Directe Schadeafhandeling. Met deze nieuwe dienstverlening kan schade sneller en eenvoudiger...

“Sneller duidelijkheid en erkenning voor letselschadeslachtoffers”

“Sneller duidelijkheid en erkenning voor letselschadeslachtoffers”

Het Verbond van Verzekeraars, de ANWB en Slachtofferhulp Nederland gaan - samen met branchepartijen - werken aan het eenvoudiger en toegankelijker vaststellen van...