Brand New Day verwacht dit jaar marktleiderschap pensioensparen voor particulieren

Kalo Bagijn 391Kb 2022

In twaalf jaar uitgegroeid van brutaal zolderkamerinitiatief tot marktleider op de pensioenmarkt voor particulieren. Die omschrijving geeft Brand New Day zichzelf mee bij de bekendmaking van de jaarcijfers 2021. Kalo Bagijn, CEO en oprichter van Brand New Day: “Op de markt voor pensioenbeleggen voor particulieren en zzp’ers is Brand New Day ruimschoots marktleider. Verwacht wordt dat in 2022 die positie ook op de markt voor pensioensparen wordt bereikt.”

Het totale toevertrouwde pensioenspaargeld steeg met 440 miljoen euro naar ruim 1,2 miljard, een stijging van 58 procent. Die groei is bijna volledig te danken aan stortingen op de pensioenrekening sparen en de lijfrente-uitkering. Brand New Day laat de markt voor vrij spaargeld links liggen en focust zich alleen op de spaarmarkt voor pensioenen, omdat dat spaargeld voor lange termijn vaststaat.

Brand New Day is ook het afgelopen jaar weer hard gegroeid. Het toevertrouwde vermogen van klanten steeg in 2021 met 1,2 miljard tot ruim 4,4 miljard (plus 37 procent), het totaal aantal rekeninghouders steeg met ruim 25.000 tot 192.000 (plus vijftien procent) en de nettowinst steeg met acht miljoen naar 11,7 miljoen. Met de aanhoudende groei op de particuliere spaar- en beleggingsmarkt gaat Brand New Day steeds meer de concurrentie aan met Nederlandse grootbanken, stelt de neobank.

Voor Brand New Day was 2021 ook een jaar van vernieuwde focus. Het nam definitief afscheid van de divisie voor bedrijfspensioenen, de PPI, die werd verkocht aan a.s.r. Ook werd gestopt met de levensverzekeraar. Door dat afscheid kan Brand New Day zich met haar bankvergunning helemaal richten op sparen, beleggen en pensioenen voor particulieren en zzp’ers.

Reactie toevoegen

 
Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Advieskantoren worden geraakt door de coronacrisis, maar op korte termijn is het voortbestaan van maar weinig kantoren in gevaar. Dit blijkt uit onderzoek van online...

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Het door klanten aan Brand New Day toevertrouwde vermogen steeg vorig jaar met 38 procent tot 3,5 miljard euro. De nettowinst steeg met 55 procent tot 3,5 miljoen....

Oorverdovend stil

Oorverdovend stil

(door Joost Tieland, Brand New Day) Snapt onze adviseur wel de waarde van een bestaande klant? Alhoewel ik dagelijks samenwerk met onafhankelijk financieel...