Cfd: lean-methode zet intermediair op voorsprong

CFD in kring

Onder de naam Lean heeft CFD een nieuw adviesconcept voor financieel adviseurs geïntroduceerd. Door de combinatie van persoonlijke data en gerobotiseerde vragenlijsten kan de klant een persoonlijk advies krijgen. "Met Lean wordt de achterstand op online aanbieders omgebogen in een voorsprong en blijft het intermediair leidend in de distributie van financiële diensten", aldus CFD-voorzitter Edwin Herdink.

Het adviesproces wordt gestroomlijnd door slim te werken volgens het zogenoemde Lean-principe. Kern van Lean volgens Herdink is werken in een cultuur waar het klantbelang centraal staat en alleen dat te doen wat meerwaarde heeft voor de klant. “Het robotiseren van data tot een persoonlijk advies zien we steeds meer om ons heen, bijvoorbeeld in de gezondheidszorg. Zo zijn er diverse medische apps die na het beantwoorden van gezondheidsvragen een standaard diagnose geven. Dit gaan we nu ook beleven in de financiële dienstverlening. De klant levert de gewenste informatie aan, waarna het programma aan de hand hiervan het advies genereert. Zoals men bij de medische apps aan het eind van het traject wordt doorverwezen naar de huisarts, zo verwijst men bij financieel advies door naar de adviseur.”

 

Interactief
Het bijzondere aan de Lean-methodiek volgens Herdink is dat de klant door een combinatie van persoonlijke gegevens én slimme gerobotiseerde vragenlijsten een persoonlijk advies krijgt precies zoals de adviseur dit zou doen in een persoonlijk gesprek. Het verschil is dat dit nu interactief gebeurt. "Met Lean voert men niet één adviesgesprek, maar kan men tegelijkertijd 20, 200, of 2000 klanten informeren en adviseren. Compleet naar eigen keuze. Op deze wijze kan de adviseur het gehele periodieke onderhoud robotiseren en kan hij of zij à la minute inspelen op actuele ontwikkelingen in de markt."

 

Op voorsprong
Met Lean biedt CFD haar achterban een totaaloplossing, zegt Herdink. "De financiële adviseur kan nu zijn hele portefeuille met èèn muisklik van advies voorzien, meer klantwaarde realiseren in veel minder tijd en daardoor het verschil maken met online aanbieders. Met Lean wordt de achterstand op online aanbieders omgebogen in een voorsprong en blijft het intermediair leidend in de distributie van financiële diensten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Willem van Spronsen - 4 november 2015

@ Albert, jij gaat het maken, dat lees je niet alleen tussen de regels door maar ook hoe je afsluit. Mijn inschatting is dat je zodra je er mee werkt je ook nog gewoon uit je dak gaat. Heb je je al aangemeld zodat ze jouw ook kunnen terugvinden? Verder Albert ik zie je denk ik wel in Utrecht op de branchedag,17 november aanstaande. Groeten, Willem

Albert van der Poll - 3 november 2015

Ik zie de ouwe trouwe tussenpersoon met van wat handig Multi tool gereedschap beginnen aan een come-back van heb ik jou daar. Mogelijk een oplossing om de modale consument toch van een goed advies te blijven voorzien. Jeetje wat voel ik me positief. Effe wennen.

Edwin Herdink - 3 november 2015

Meer info over het nieuwe Lean advies concept, vindt u op de CFD website: http://www.commissiecfd.nl/index.php/pers-a-publicaties/laatste-nieuws/item/introductie-gerobotiseerd-advies

Vertrouwensrelatie had altijd al de toekomst

Vertrouwensrelatie had altijd al de toekomst

(door Edwin Herdink, voorzitter CFD) Het is wat mij persoonlijk betreft kristalhelder. De klant heeft het meeste vertrouwen in de financieel adviseur en daar ligt...

CFD: "Partiële transparantie = perverse transparantie"

CFD: "Partiële transparantie = perverse transparantie"

CFD schrijft zich grote zorgen te maken over het standpunt van het Verbond van Verzekeraars in de discussie over actieve provisietransparantie bij schadeverzekeringen....

CFD roept intermediair op zich aan te melden voor Actieplan Consumentenkeuzes

CFD roept intermediair op zich aan te melden voor Actieplan Consumentenkeuzes

"De mogelijkheid die het intermediair nu geboden wordt om hun kennis en ervaring in te zetten, ten gunste van financieel kwetsbare consumenten, is een unieke gelegenheid...

CFD ontwikkelt nieuwe BAV met LNI en JNPG

CFD ontwikkelt nieuwe BAV met LNI en JNPG

CFD heeft in samenwerking met LNI en verzekeringsmakelaar JNPG een nieuwe BAV ontwikkeld. Volgens CFD was de BAV-markt nodig toe aan een nieuwe speler, die op basis...

CFD kondigt nieuwe BAV-propositie aan

CFD kondigt nieuwe BAV-propositie aan

CFD zegt vrijdag 13 september in samenwerking met serviceprovider LNI met een nieuwe BAV-propositie te komen. Voorzitter Edwin Herdink: "Vrijdag worden alle details...

CFD denkt grootste intermediaire beroepsorganisatie te worden

CFD denkt grootste intermediaire beroepsorganisatie te worden

Volgens voorzitter Edwin Herdink zal CFD nog voor 2025 de grootste beroepsorganisatie in de branche zijn. Hij schrijft in een nieuwsbrief van de CFD: "Het is duidelijk...

CFD haalt hard uit naar Consumentenbond

CFD haalt hard uit naar Consumentenbond

CFD verwijt Kassa en de Consumentenbond "tendentieuze berichtgeving inzake het verzuimen van de nazorg bij overlijdensrisicoverzekeringen. In hun berichtgeving wekken...

Brede consensus: maak onderscheid tussen onafhankelijk en gebonden adviseur

Brede consensus: maak onderscheid tussen onafhankelijk en gebonden adviseur

Hoewel de minister van Financiën eerder pleitte voor de termen 'onafhankelijk adviseur', 'zelfstandig adviseur' en 'verkoopadviseur' is er bij de stakeholders...

CFD: Financiën wil meer weten over negatieve gevolgen provisieverbod

CFD: Financiën wil meer weten over negatieve gevolgen provisieverbod

Na een gesprek met het ministerie van Financiën concludeert CFD dat Financïen meer wil weten over de negatieve gevolgen van het provisieverbod. Volgens...

Gratis workshop Risicomanagement Woekerpolisclaims

Gratis workshop Risicomanagement Woekerpolisclaims

CFD organiseert dinsdag 7 en donderdag 9 mei de eerste workshops 'Risicomanagement Woekerpolisclaims' voor financieel adviseurs. De workshops zijn gratis toegankelijk...