Consument positief over hypotheekadviseur als geldverstrekker review vraagt

Review via Pixabay

Ook als de onafhankelijk adviseur op geen enkele wijze betrokken is bij het uitvragen van reviews blijken consumenten heel tevreden. Dat is de conclusie op basis van een doorlopend onderzoek van Advieskeuze.nl in samenwerking met Lloyds Bank. Zowel de hypotheekadviseur als Lloyds Bank krijgt een hoog rapportcijfer.
 
De uitkomsten van dit onderzoek zijn gebaseerd op ruim 300 gecontroleerde reviews, die klanten van Lloyds Bank hebben gegeven op het onafhankelijke platform Advieskeuze.nl. De onafhankelijk adviseur zelf is op geen enkele wijze betrokken bij de uitvoering van het onderzoek.
 
De gemiddelde reviewscore van 9,3 voor de hypotheekadviseur is bijzonder hoog. De waardering van een 8,5 voor Lloyds Bank is ook goed te noemen. Consumenten zien de geldverstrekker als belangrijkste factor in het hypotheekproces waar zaken beter kunnen.
 
Christian Bouter van Advieskeuze.nl: “Lloyds Bank levert een belangrijke bijdrage door de service van onafhankelijke advieskantoren online in beeld te brengen met reviews. Een uitstekend initiatief en een voorbeeld voor andere geldverstrekkers om te volgen.”
 
Lloyds Bank is tot nu toe de enige geldverstrekker in Nederland die het initiatief heeft genomen om klanten niet alleen te vragen de kwaliteit van de eigen organisatie te beoordelen, maar óók die van de adviseur die heeft geadviseerd en bemiddeld bij de tot stand gekomen hypothecaire geldlening.
 

Reactie toevoegen

 
Bijna helft financieel dienstverleners is telefonisch slecht bereikbaar

Bijna helft financieel dienstverleners is telefonisch slecht bereikbaar

Advieskeuze constateert dat 43,7 procent van de financieel dienstverleners telefonisch slecht bereikbaar is. In het eerste kwartaal van 2023 deed Advieskeuze 5.156...

Financiering van kosten actief klantbeheer moeilijk

Financiering van kosten actief klantbeheer moeilijk

Adviseurs worstelen met de financiering van de kosten van actief klantbeheer, blijkt uit een klankbordgesprek van Lloyds Bank met adviseurs. Een verslag van het...

Advieskeuze voegt reviews van externe bronnen toe

Advieskeuze voegt reviews van externe bronnen toe

Advieskeuze.nl gaat de reviews van externe bronnen toevoegen aan het eigen reviewplatform. Er zijn meer dan 50.000 externe reviews over hypotheekadviseurs van internet...

Independer draagt reviews hypotheekkantoren over aan klantenvertellen

Independer draagt reviews hypotheekkantoren over aan klantenvertellen

Independer heeft de reviews van hypotheekkantoren overgedragen aan klantenvertellen. Marga Lankreijer, manager hypotheken bij Independer: “Aangezien deze reviews...

Hoogspanning achter de schermen over hypotheekrente

Hoogspanning achter de schermen over hypotheekrente

(Partner in kennis Lloyds Bank in VVP 4-2022) Nadat de rente jarenlang historisch laag was, heeft deze de afgelopen maanden een spurt omhoog gemaakt. Wat gebeurt...

Meeste hypotheekadviseurs bespreken verduurzaming met klant

Meeste hypotheekadviseurs bespreken verduurzaming met klant

Volgens 30.000 hypotheekreviews op Advieskeuze.nl met inzicht of verduurzaming is besproken, neemt 61,7 procent van de adviseurs het onderwerp mee. “Op peildatum...

Anti-stressvideo's voor financieel dienstverleners

Anti-stressvideo's voor financieel dienstverleners

Lloyds Bank heeft samen met Instituut Vitae een aantal korte video’s op te nemen waarin financieel ondernemers concrete tips krijgen om de stressfactoren in...

Hypotheekadviseur primair om financiering voor verduurzaming te regelen

Hypotheekadviseur primair om financiering voor verduurzaming te regelen

De hypotheekadviseur wordt in onderzoek door Advieskeuze.nl door de meeste consumenten (49,3 procent) primair gezien als dienstverlener om de financiering voor de...

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Bedrijven die consumenten online een gepersonaliseerd aanbod doen, moeten de consument daarover informeren vóór de aankoop. Een aanbod kan bijvoorbeeld...

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft ingestemd...