Digitale mijn-omgeving ASR: klant meer zelf doen, adviseur blijft aanspreekpunt

Robert van der Schaaf 2019

ASR heeft recent een 'mijn omgeving' gelanceerd voor particuliere schadeklanten. "Met deze online omgeving kunnen klanten hun schadeverzekeringen eenvoudig inzien. De adviseur blijft het aanspreekpunt", aldus Robert van der Schaaf (directeur Schade, foto) en Adéle Jeuken (adjunct-directeur Volmacht en Intermediaire Distributie)..

Van der Schaaf: "De afgelopen jaren hebben we ons schadebedrijf verder gemoderniseerd. Dit hebben we onder meer gedaan door harmonisatie van ons productassortiment, een nieuwe productinrichting aan de IT-kant en nu ook de lancering van een mijn-omgeving voor onze klanten."

Klanten krijgen binnen één omgeving eenvoudig inzage in hun polisgegevens, schadegegevens, correspondentie en algemene gegevens. Jeuken: "Van oudsher zochten verzekerden en adviseurs elkaar op voor bijvoorbeeld statusvragen. In sommige gevallen onnodig tijdrovend en ook vertragend. Door deze informatie online beschikbaar te stellen in een veilige online omgeving lossen we dat probleem nu op."

Volgens Jeuken en Van der Schaaf zijn klanten steeds meer gewend aan een omgeving waar ze op ieder gewenst moment actueel inzicht hebben in een product of de status van een type dienst of dienstverlening. "Met de mijn-omgeving geven we een invulling aan de veranderde klantbehoefte. Samen met de adviseur willen we als verzekeraar een keten vormen waar klanten graag komen. Daarbij staan we ook stil bij de vraag: welke activiteit voegt waarde toe voor de klant en welke handeling is door techniek op te lossen? Zo komt de winst in efficiëntie die we in de keten boeken ook de klant ten goede", zegt Jeuken.

Tevens wil ASR met deze digitaliseringsslag de papieren poststromen verminderen. "Het vervangen van papieren post past ook bij ons duurzame karakter. Daarnaast geven we hiermee ook gehoor aan de feedback van adviseurs. En om de digitalisering middels de mijn-omgeving nu al kracht bij te zetten, plant ASR per honderd aangemaakte accounts een boom op landgoed Junne", aldus Jeuken.

Van der Schaaf benadrukt dat de samenwerking met de adviseur ook bij verdere digitalisering cruciaal blijft. "Voor het aanvragen of bijsluiten van een verzekering, evenals voor het wijzigen van gegevens, kunnen klanten nog steeds bij hun adviseur terecht. De adviseur blijft hierbij dus het vaste aanspreekpunt voor de klant. Verder zien we dat deze vorm van digitalisering en efficiëntie in de keten de adviseur de mogelijkheid zal geven om meer tijd en aandacht te besteden aan de dienstverlening en service richting de klant. In de voorbereiding hebben we gesproken met een groot aantal adviseurs. Ook de vervolgstappen zullen we in samenspraak met de adviseur gaan zetten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Kees van den Berg - Depremievergelijker.nl 24 november 2020

Slaap zacht, dames en heren van het intermediair.

Meer over
ASR lijft levenbedrijf VvAA in

ASR lijft levenbedrijf VvAA in

ASR neemt het levensverzekeringsbedrijf over van VvAA. Hiermee zegt VvAA de toegang voor haar ruim 120.000 leden te borgen tot levensverzekeringsproducten en zal...

Medewerkers ASR mogen participeren via aandelenplan

Medewerkers ASR mogen participeren via aandelenplan

Medewerkers van ASR worden in staat gesteld in te schrijven op aandelen van ASR. Het aandelenplan maakt het mogelijk voor medewerkers om twee keer per jaar, op...

ASR schrapt Rechtsbijstandverzekering Bewust

ASR schrapt Rechtsbijstandverzekering Bewust

ASR stopt met de Rechtsbijstandverzekering Bewust. Dit omdat het product niet meer aansluit bij de verwachtingen van de klant. ASR schrijft aan financieel adviseurs:...

Hypotheken centraal in tweede reeks ASR-campagne

Hypotheken centraal in tweede reeks ASR-campagne

In de nieuwe reeks van de ASR-campagne staat onder meer de startershypotheek centraal. Dit is de eerste hypotheek met een looptijd van maximaal 40 jaar. In maart...

Aandeelhouders ASR omarmen nieuw beloningsbeleid

Aandeelhouders ASR omarmen nieuw beloningsbeleid

Aandeelhouders van ASR hebben tijdens de algemene ledenvergadering ingestemd met het nieuwe beloningsbeleid. Bonussen zijn vanaf 2020 van de baan, in plaats daarvan...

Fleur Rieter van ASR naar MN

Fleur Rieter van ASR naar MN

Fleur Rieter stopt als directeur Pensioenen bij ASR en wordt als CFRO per 1 juli lid van het executive committee en statutair bestuurder in de Raad van Bestuur bij...

ASR rondt overname Loyalis af

ASR rondt overname Loyalis af

ASR heeft de overname van Loyalis afgerond. Het schadeverzekeringsbedrijf blijft gevestigd in Heerlen en blijft onder de naam Loyalis actief. ASR wil Loyalis verder...

ASR stopt met bonussen

ASR stopt met bonussen

Vanaf 2020 wil ASR geen geldbonussen meer uitkeren aan de bestuurstop. Op 22 mei wordt een voorstel ingebracht tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering van...

Bijzondere verlenging termijn RvC-voorzitter ASR

Bijzondere verlenging termijn RvC-voorzitter ASR

ASR heeft een beroep gedaan op Kick van der Pol om zich beschikbaar te stellen voor een bijzondere verlenging van (maximaal) twee jaar van zijn termijn als RvC-voorzitter....

Pleidooi voor meer solidariteit in financiële sector

Pleidooi voor meer solidariteit in financiële sector

"Verkeerde inzet van algoritmes leidt ertoe dat ik wel eens denk dat het liedje van Louis Davids “als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een...