Digitale mijn-omgeving ASR: klant meer zelf doen, adviseur blijft aanspreekpunt

Robert van der Schaaf 2019

ASR heeft recent een 'mijn omgeving' gelanceerd voor particuliere schadeklanten. "Met deze online omgeving kunnen klanten hun schadeverzekeringen eenvoudig inzien. De adviseur blijft het aanspreekpunt", aldus Robert van der Schaaf (directeur Schade, foto) en Adéle Jeuken (adjunct-directeur Volmacht en Intermediaire Distributie)..

Van der Schaaf: "De afgelopen jaren hebben we ons schadebedrijf verder gemoderniseerd. Dit hebben we onder meer gedaan door harmonisatie van ons productassortiment, een nieuwe productinrichting aan de IT-kant en nu ook de lancering van een mijn-omgeving voor onze klanten."

Klanten krijgen binnen één omgeving eenvoudig inzage in hun polisgegevens, schadegegevens, correspondentie en algemene gegevens. Jeuken: "Van oudsher zochten verzekerden en adviseurs elkaar op voor bijvoorbeeld statusvragen. In sommige gevallen onnodig tijdrovend en ook vertragend. Door deze informatie online beschikbaar te stellen in een veilige online omgeving lossen we dat probleem nu op."

Volgens Jeuken en Van der Schaaf zijn klanten steeds meer gewend aan een omgeving waar ze op ieder gewenst moment actueel inzicht hebben in een product of de status van een type dienst of dienstverlening. "Met de mijn-omgeving geven we een invulling aan de veranderde klantbehoefte. Samen met de adviseur willen we als verzekeraar een keten vormen waar klanten graag komen. Daarbij staan we ook stil bij de vraag: welke activiteit voegt waarde toe voor de klant en welke handeling is door techniek op te lossen? Zo komt de winst in efficiëntie die we in de keten boeken ook de klant ten goede", zegt Jeuken.

Tevens wil ASR met deze digitaliseringsslag de papieren poststromen verminderen. "Het vervangen van papieren post past ook bij ons duurzame karakter. Daarnaast geven we hiermee ook gehoor aan de feedback van adviseurs. En om de digitalisering middels de mijn-omgeving nu al kracht bij te zetten, plant ASR per honderd aangemaakte accounts een boom op landgoed Junne", aldus Jeuken.

Van der Schaaf benadrukt dat de samenwerking met de adviseur ook bij verdere digitalisering cruciaal blijft. "Voor het aanvragen of bijsluiten van een verzekering, evenals voor het wijzigen van gegevens, kunnen klanten nog steeds bij hun adviseur terecht. De adviseur blijft hierbij dus het vaste aanspreekpunt voor de klant. Verder zien we dat deze vorm van digitalisering en efficiëntie in de keten de adviseur de mogelijkheid zal geven om meer tijd en aandacht te besteden aan de dienstverlening en service richting de klant. In de voorbereiding hebben we gesproken met een groot aantal adviseurs. Ook de vervolgstappen zullen we in samenspraak met de adviseur gaan zetten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Kees van den Berg - Depremievergelijker.nl 24 november 2020

Slaap zacht, dames en heren van het intermediair.

Meer over
Achmea lijft deel bancaire activiteiten ASR in

Achmea lijft deel bancaire activiteiten ASR in

Achmea neemt een deel van de bancaire activiteiten over van ASR bank. Het gaat om een spaarportefeuille met circa 125.000 klanten met een volume van 1,7 miljard...

ASR: nieuwe campagne "optimistisch en concreet"

ASR: nieuwe campagne "optimistisch en concreet"

"De campagne daagt uit om naast ergens iets van te ‘vinden’ ook iets te doen." Aldus ASR bij de lancering maandag van haar nieuwe campagne ‘de...

ASR verhoogt autopremies met acht procent

ASR verhoogt autopremies met acht procent

ASR verhoogt de autopremies per juni met acht procent. Ook een aantal andere premies gaan omhoog. ASR schrijft de adviseurs: "Door het veranderende klimaat en stijgende...

Loonsverhoging en partnerverlof voor ASR-medewerkers

Loonsverhoging en partnerverlof voor ASR-medewerkers

De vakbonden hebben afspraken kunnen maken over een nieuwe cao voor de circa 3.000 medewerkers bij ASR. Eerder werd een voorstel nog afgewezen door leden van de...

ASR groeit mede dankzij integratie Generali

ASR groeit mede dankzij integratie Generali

De integratie van Generali legde ASR in 2018 geen windeieren. De bruto geschreven premies in het segment Leven stegen van 1.453 miljard euro naar 1,566 miljard,...

ASR: concept vitality samen met Discovery

ASR: concept vitality samen met Discovery

ASR start dit jaar in samenwerking met Discovery het concept ASR Vitality. Discovery verleent ASR het exclusieve recht om het Vitality-programma gericht op duurzame...

Het vuur van... Marijke Troost

Het vuur van... Marijke Troost

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van... ’ zet VVP deze mensen op een voetstuk....

ASR verzorgt WA-dekking deelscooters Felyx

ASR verzorgt WA-dekking deelscooters Felyx

ASR verzekert sinds 1 januari de WA-dekking van de elektrische scooters van verhuurplatform Felyx. Deze snelgroeiende organisatie heeft inmiddels in Amsterdam en...

Goedhart wil verbod op ASR-reclame

Goedhart wil verbod op ASR-reclame

Rob Goedhart (voorzitter Geldbelangen) eist in een brief aan minister Wopke Hoekstra (Financiën), minister Arie Slob (Onderwijs) en AFM-voorzitter Merel van...

Nieuw perspectief voor financiële sector

Nieuw perspectief voor financiële sector

“Bedrijven moeten doen wat ze beloven en wat ze doen moet relevant zijn voor klanten. Veel moeilijker is het niet. De financiële sector heeft de afgelopen...