Digitale mijn-omgeving ASR: klant meer zelf doen, adviseur blijft aanspreekpunt

Robert van der Schaaf 2019

ASR heeft recent een 'mijn omgeving' gelanceerd voor particuliere schadeklanten. "Met deze online omgeving kunnen klanten hun schadeverzekeringen eenvoudig inzien. De adviseur blijft het aanspreekpunt", aldus Robert van der Schaaf (directeur Schade, foto) en Adéle Jeuken (adjunct-directeur Volmacht en Intermediaire Distributie)..

Van der Schaaf: "De afgelopen jaren hebben we ons schadebedrijf verder gemoderniseerd. Dit hebben we onder meer gedaan door harmonisatie van ons productassortiment, een nieuwe productinrichting aan de IT-kant en nu ook de lancering van een mijn-omgeving voor onze klanten."

Klanten krijgen binnen één omgeving eenvoudig inzage in hun polisgegevens, schadegegevens, correspondentie en algemene gegevens. Jeuken: "Van oudsher zochten verzekerden en adviseurs elkaar op voor bijvoorbeeld statusvragen. In sommige gevallen onnodig tijdrovend en ook vertragend. Door deze informatie online beschikbaar te stellen in een veilige online omgeving lossen we dat probleem nu op."

Volgens Jeuken en Van der Schaaf zijn klanten steeds meer gewend aan een omgeving waar ze op ieder gewenst moment actueel inzicht hebben in een product of de status van een type dienst of dienstverlening. "Met de mijn-omgeving geven we een invulling aan de veranderde klantbehoefte. Samen met de adviseur willen we als verzekeraar een keten vormen waar klanten graag komen. Daarbij staan we ook stil bij de vraag: welke activiteit voegt waarde toe voor de klant en welke handeling is door techniek op te lossen? Zo komt de winst in efficiëntie die we in de keten boeken ook de klant ten goede", zegt Jeuken.

Tevens wil ASR met deze digitaliseringsslag de papieren poststromen verminderen. "Het vervangen van papieren post past ook bij ons duurzame karakter. Daarnaast geven we hiermee ook gehoor aan de feedback van adviseurs. En om de digitalisering middels de mijn-omgeving nu al kracht bij te zetten, plant ASR per honderd aangemaakte accounts een boom op landgoed Junne", aldus Jeuken.

Van der Schaaf benadrukt dat de samenwerking met de adviseur ook bij verdere digitalisering cruciaal blijft. "Voor het aanvragen of bijsluiten van een verzekering, evenals voor het wijzigen van gegevens, kunnen klanten nog steeds bij hun adviseur terecht. De adviseur blijft hierbij dus het vaste aanspreekpunt voor de klant. Verder zien we dat deze vorm van digitalisering en efficiëntie in de keten de adviseur de mogelijkheid zal geven om meer tijd en aandacht te besteden aan de dienstverlening en service richting de klant. In de voorbereiding hebben we gesproken met een groot aantal adviseurs. Ook de vervolgstappen zullen we in samenspraak met de adviseur gaan zetten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Kees van den Berg - Depremievergelijker.nl 24 november 2020

Slaap zacht, dames en heren van het intermediair.

Meer over
ASR groeit zowel bij Leven als bij Schade

ASR groeit zowel bij Leven als bij Schade

De bruto geschreven premies van het WerknemersPensioen zijn toegenomen met ruim 50 procent, waarmee ASR een sterke positie op de DC- markt verworven heeft. Samen...

ASR eerste verzekeraar op Trede 1 Prestatieladder Socialer Ondernemen

ASR eerste verzekeraar op Trede 1 Prestatieladder Socialer Ondernemen

ASR is de eerste verzekeraar in Nederland die trede 1 van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) heeft bereikt. Doel van PSO, een meetinstrument van TNO dat...

ASR rondt migratie van ruim 800.000 levenpolissen af

ASR rondt migratie van ruim 800.000 levenpolissen af

Met de migratie van meer dan 800.000 polissen van negen verschillende Leven-systemen naar het Keylane platform, komt na vijf jaar een einde aan het ASR-programma...

Annemiek van Melick beoogd CFO van ASR

Annemiek van Melick beoogd CFO van ASR

Annemiek van Melick (tot voor kort werkzaam als CFO van de Volksbank) wordt de opvolger van Chris Figee als CFO van ASR, die op 1 februari 2020 aan de slag gaat...

Vakbonden ondertekenen Werkcode met verzekeraars

Vakbonden ondertekenen Werkcode met verzekeraars

Vakbonden FNV, CNV en  De Unie ondertekenen vandaag samen Achmea, VGZ, Nationale-Nederlanden, ING en ASR een 'Werkcode' die de verschillen tussen medewerkers...

ASR introduceert variabel pensioen

ASR introduceert variabel pensioen

Ook ASR komt met een variabel pensioen. De klant heeft bij ASR de keuze uit twee varianten: ‘zicht op groei’, bedoeld voor mensen die voorzichtig willen...

Van Olphen en Van Vollenhoven in RvC ASR

Van Olphen en Van Vollenhoven in RvC ASR

Gisella van Vollenhoven en Gerard van Olphen zijn door de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen...

Zakelijke polissen vanaf eind 2020 op nieuw ASR-systeem

Zakelijke polissen vanaf eind 2020 op nieuw ASR-systeem

ASR verwacht de migratie naar één systeem voor alle schadeverzekeringen in 2021 af te ronden. Dan zijn ook de zakelijke klanten overgezet, aldus het...

Jolanda Sappelli (HR directeur ASR) bij VPV Rotterdam

Jolanda Sappelli (HR directeur ASR) bij VPV Rotterdam

Mensen en werken in de verzekeringssector. Dat is het thema van derde deel van het drieluik van de VPV Rotterdam over de vierde industriële revolutie. Jolanda...

ASR breidt overstromingsdekking uit

ASR breidt overstromingsdekking uit

ASR breidt volgens eigen zeggen als eerste verzekeraar in Nederland de verzekeringen voor gebouwen en roerende goederen uit met een overstromingsdekking. Met de...