Ditzo: “Zelfverzonnen vergoeilijking”

Ronald Pont

“Ditzo was als zelfstandig merk niets meer dan een zelfverzonnen vergoelijking voor directe distributie van a.s.r. verzekeringsproducten.” Aldus business consultant Ronald Pont (foto) in een thread op LinkedIn over Ditzo en de aanstaande naamswijziging in a.s.r. Pont: “(Ditzo is) voortbrengsel van een tijd met nog oude conventies en opmerkelijke overschattingen van externe distributieafhankelijkheid door interne vrees voor het zelfstandig intermediair. a.s.r. lijkt die vrees te boven en realiseert zich dat merken voor klanten en distributiepartners multi-channel zijn. Zich ook zo moeten aanbieden. Zakelijk was het daarom destijds al verstandig om te gaan bouwen aan één sterk merk dat zowel kan rekenen op het zelfstandig intermediair als belangrijkste distributiekanaal als ook digitaal gebruikt kan worden voor rechtstreekse distributie. Je zou eigenlijk wensen dat het niet nog eens vijftien jaar duurt voordat a.s.r. erachter komt dat stoppen met merken niet automatisch alle sympathie voor onderliggende merken bundelt en toevoegt aan het hoofdmerk. Zo bezien had ik liever gelezen over de verschillende initiatieven waarmee ze van a.s.r. een superaantrekkelijk verzekeringsmerk gaan maken dat met slimme producten en diensten aansluit op de hedendaagse behoefte aan financiële zekerheid voor nu en later.”

Weemoed

De thread begint met Peter Hoitinga, commercieel directeur bij de oprichting van Ditzo in 2007. (en later een tijd algemeen directeur). Hoitinga: “Het is in de huidige context misschien een logische keuze maar persoonlijk vind ik het natuurlijk erg jammer. Een ondernemende tijd waar ik met veel plezier op terug kijk. Met een heel mooi en betrokken team hebben we in 2007 in vele opzichten ons nek uit gestoken om de verzekeringsmarkt eens flink op te schudden voor de klant. En met succes op vele fronten. Een merk dat in een recordtempo bekend was, een snelle groei, vele vernieuwingen in product en service, on- en offline marketingaanpak voordat we wisten van het werk van Les Binet en Peter Field en het ontstaan van een groep volgers zoals onder andere Allsecur (nu Allianz Direct) en InShared waardoor er een nieuwe categorie internetverzekeraars ontstond.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Ditzo-miljoen voor kankeronderzoek snel gehaald

Ditzo-miljoen voor kankeronderzoek snel gehaald

John de Wolf heeft een cheque van Ditzo ter waarde van 1 miljoen euro overhandigd bij het Antoni van Leeuwenhoek. In plaats van het bedrag van 1 miljoen euro te...

Ditzo: "geld stoppen in zorg, niet in marketing"

Ditzo: "geld stoppen in zorg, niet in marketing"

Ditzo stopt het marketingbudget voor de jaarlijkse zorgcampagne daadwerkelijk in de zorg. De verzekeraar stelt dit jaar 1 miljoen euro beschikbaar voor kankeronderzoek...

"niet ook distributie complex maken"

"niet ook distributie complex maken"

"Complexe oplossingen hebben we genoeg in ons vak. Laat distributie dat alsjeblieft ook niet worden." Dat verzucht voorzitter René Graafsma in de...

Zorgpremie ditzo vanaf 66,75 euro per maand

Zorgpremie ditzo vanaf 66,75 euro per maand

Ditzo biedt in 2014 een zorgverzekering aan vanaf 66,75 euro per maand bij een eigen risico van 860 euro. Klanten behouden altijd vrije zorgkeuze.   De basispremie...

Distributie aov's verschuift

Distributie aov's verschuift

Volgens Baken Adviesgroep is de distributie van aov's via het bankkanaal en vergelijkingssites relatief sterk gegroeid.   De groep schrijft dit bij haar Marktrapport...

Consument vindt IZA en Ditzo meest klantvriendelijk

Consument vindt IZA en Ditzo meest klantvriendelijk

IZA en Ditzo hebben uit handen van Frits Huffnagel een Customer Centric DNA Award 2013 ontvangen. Ditzo ontving de award voor meest klantgerichte (algemeen) verzekeraar....

Ditzo claimt goedkoopste zorgverzekeraar te zijn

Ditzo claimt goedkoopste zorgverzekeraar te zijn

Ditzo verhoogt de premies van haar zorgverzekering niet. Daarmee claimt Ditzo de goedkoopste zorgverzekeraar te zijn. In 2013 blijft de premie voor de basisverzekering...

Ditzo bindt zorgconcurrentieslag aan met John de Wolf

Ditzo bindt zorgconcurrentieslag aan met John de Wolf

Ditzo heeft zorg.ditzo.nl gelanceerd. Wie zich inschrijft ontvangt een persoonlijk premievoorstel en maakt kans op kaartjes voor een thuiswedstrijd van Feyenoord...

"ook Ditzo bestraft voortaan autoschade"

"ook Ditzo bestraft voortaan autoschade"

Volgens de Geldgids van de Consumentenbond heeft Ditzo per mei de bonus/malusladder ingevoerd bij de motorrijtuigenverzekering. Daardoor stijgt de premie voortaan...

Robert van der schaaf directeur Ditzo

Robert van der schaaf directeur Ditzo

Robert van der Schaaf, die vanaf 2008 directeur was van Ardanta, is onlangs benoemd tot directeur Ditzo.   Van der Schaafs functie bij Ardanta is overgenomen...