Gastheerschap

Zomerserie 2019 Jeroen Oversteegen

In een zomerserie stelt VVP branchegenoten de vraag: wat is momenteel de grootste kans voor de financieel adviseur? Dit keer Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond.

Oversteegen: "Als u op vakantie gaat, naar een camping, appartement of hotel, dan heeft u bepaalde verwachtingen en hoopt u dat deze worden waargemaakt. Een hartelijke ontvangst aan de balie, een schone kamer en fris sanitair dragen bij aan uw vakantieplezier. Uitstekend gastheerschap en een stukje extra
service verhogen uw plezier.

"Hoe fijn was het dat de reisorganisatie uw klacht over de verkeerde boeking in het hotel zo snel en
adequaat voor u heeft opgelost. Waarom geeft u aan die ene ober, die u zo attent en vol plezier
heeft bediend, een ruime fooi, terwijl het eten in dat andere tentje eigenlijk lekkerder was maar de
service slecht en u dus geen fooi gaf.

"Dat heeft alles te maken met uw verwachtingen van de vakantie waar u zo naar heeft uitgekeken.
Eigenaren van een hotel, camping of restaurant die dát goed begrijpen en er alles aan doen het u
naar de zin te maken, zijn goed bezig met verwachtingsmanagement, door zich continu in u te
verplaatsen en in te spelen op uw behoeften.

Verplaatst u zich eens in deze hospitality-industrie en kijk wat er gebeurt om het u naar de zin te
maken. Vertaal dit naar uw eigen adviespraktijk en probeert u zich voor te stellen wat uw relatie van
ú verwacht. Pas de bijzondere ervaringen die u heeft opgedaan toe in uw eigen praktijk.
Kortom, geniet van de vakantie, ervaar het gastheerschap en doe er uw voordeel mee."

Reactie toevoegen

 
Meer over
VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

Technisch zijn we ver,  nu de wetgeving nog

Technisch zijn we ver, nu de wetgeving nog

Hoe voorzichtig bent u met uw persoonlijke gegevens? We zijn continu online, delen van alles en downloaden klakkeloos talloze apps. Apps die vervolgens allerlei...