Gastheerschap
In een zomerserie stelt VVP branchegenoten de vraag: wat is momenteel de grootste kans voor de financieel adviseur? Dit keer Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond.
Oversteegen: "Als u op vakantie gaat, naar een camping, appartement of hotel, dan heeft u bepaalde verwachtingen en hoopt u dat deze worden waargemaakt. Een hartelijke ontvangst aan de balie, een schone kamer en fris sanitair dragen bij aan uw vakantieplezier. Uitstekend gastheerschap en een stukje extra
service verhogen uw plezier.
"Hoe fijn was het dat de reisorganisatie uw klacht over de verkeerde boeking in het hotel zo snel en
adequaat voor u heeft opgelost. Waarom geeft u aan die ene ober, die u zo attent en vol plezier
heeft bediend, een ruime fooi, terwijl het eten in dat andere tentje eigenlijk lekkerder was maar de
service slecht en u dus geen fooi gaf.
"Dat heeft alles te maken met uw verwachtingen van de vakantie waar u zo naar heeft uitgekeken.
Eigenaren van een hotel, camping of restaurant die dát goed begrijpen en er alles aan doen het u
naar de zin te maken, zijn goed bezig met verwachtingsmanagement, door zich continu in u te
verplaatsen en in te spelen op uw behoeften.
Verplaatst u zich eens in deze hospitality-industrie en kijk wat er gebeurt om het u naar de zin te
maken. Vertaal dit naar uw eigen adviespraktijk en probeert u zich voor te stellen wat uw relatie van
ú verwacht. Pas de bijzondere ervaringen die u heeft opgedaan toe in uw eigen praktijk.
Kortom, geniet van de vakantie, ervaar het gastheerschap en doe er uw voordeel mee."
Reactie toevoegen
Meer over
Maak een spaarpotje van de rentetoeslag
"Ik wil geldverstrekkers oproepen eens anders te kijken naar de ‘groene hypotheken’, om ruimere budgetten te openen voor duurzaamheidsinvesteringen voor...
"Hogere woningwaarde gunstig voor je hypotheek"
“Ik vind het prima als mensen bezwaar maken tegen hun WOZ-beschikking. Ongeveer 40 procent kreeg na bezwaar een aanpassing van de WOZ-waarde. Dat levert je...
Huidige stelsel hypotheekrenteaftrek onhoudbaar
“Waarom schrappen we die hele hypotheekrenteaftrek niet meteen en geven we de huizenkopers in plaats daarvan tien jaar lang een subsidie via een belastingkorting...
(VVP 02-2020) Overal contact houden met uw klant. Via Webdelen.nl kunt u elkaar persoonlijk spreken, uw scherm delen met uw klant, samen online berekeningen en...
Het werk gaat door... Jeroen Oversteegen
Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in...
Faster Forward en Nationale Hypotheekbond bundelen expertise
Faster Forward en Nationale Hypotheekbond gaan nauwer samenwerken. Beide bedrijven hebben sinds begin dit jaar dezelfde investeringsmaatschappij. De ict-bedrijven...
Persoonlijk advies ten tijde van social distancing
Hoe vervult u uw rol als adviseur nu social distancing de maat voert?, zo vraagt Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond zich af in een blog op het ...
De computer verslaat de mens! Maar voorlopig nog niet
“De computer verslaat de mens.” Aldus Jeroen Oversteegen stellig, als we hem vragen naar zijn visie op de digitalisering van het advieskantoor in 2025....
In een zomerserie stelt VVP branchegenoten de vraag: wat is momenteel de grootste kans voor de financieel adviseur? Dit keer Astrid Duits (AVDB Advies en lid VVP...
In een zomerserie stelt VVP branchegenoten de vraag: wat is momenteel de grootste kans voor de financieel adviseur? Dit keer Ewald Bary, commercieel directeur Lindenhaeghe. Bary:...