"Geslaagde demonstratie bij asr"

Jongeren Demonstrerend

De Consumentenbond betitelt haar demonstratie vrijdagmiddag bij ASR als geslaagd.

Vrijdag 15 april verzamelden bijna honderd consumenten met een Waerdye-polis van ASR zich bij het hoofdkantoor van deze verzekeraar om samen met de Consumentenbond te demonstreren tegen de volgens de bond oneerlijke behandeling van gedupeerden met deze woekerpolis.
Bart Combée, directeur Consumentenbond: "We willen de verzekeraars en de minister van Financiën laten zien dat woekerpolishouders geen dossiernummers zijn maar dat achter elke polis een persoonlijk verhaal en een gezicht schuil gaat. We vinden het fantastisch dat zoveel consumenten de moeite hebben genomen om naar Utrecht te komen." Naast de demonstranten bij het ASR-hoofdkantoor lieten ook honderden consumenten op Facebook weten de demonstratie te steunen en op het meldpunt van de Consumentenbond hebben zich bijna 2.000 gedupeerden met een Waerdye-polis aangemeld. Combée: "We willen dat ASR alle klanten met een Waerdye-verzekering eerlijk compenseert voor de gebreken van deze woekerpolis en niet alleen een kleine groep klanten in het geheim."
Combée de demonstranten toe en riep de directie van de verzekeraar op consumenten eerlijk te behandelen. Combée overhandigde Philippe Wits, directeur levensverzekeringen van ASR, nogmaals de sommatie van de Consumentenbond. ASR had deze eerder, zonder inhoudelijk te reageren, naast zich neergelegd. Combée: "Wij zijn teleurgesteld in de reactie van ASR van vandaag want zij zeggen nu weer dat zij elk geval individueel willen behandelen waardoor de ongelijkheid in stand blijft en mensen niet eerlijk gecompenseerd worden. De individuele gevallen kunnen wellicht verschillen, maar de polissen hebben allemaal dezelfde mankementen."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Chris de Bruin - 18 april 2016

Deze actie van de CB is ronduit een aanfluiting! Niet omdat er niet geageerd mag worden tegen een verkeerde of ongelijke behandeling bij herstel of compensatie van beleggingsverzekeringen. Wel omdat dit soort acties me veel te veel doet denken aan populistische vakbondsacties en dat past wat mij betreft niet bij een organisatie als de CB. Let wel: dit is dus dezelfde club die onlangs een meerderheidsbelang in Advieskeuze.nl heeft gekregen. Prettig idee wel: je gaat als consument straks te rade op een site die evenwichtige, neutrale vergelijkingsinformatie zegt te geven, maar eigendom is van een club die standpunten ook middels protestacties ventileert. Ik weet het niet, maar een goed gevoel geeft het mij niet. Zou me niks verbazen als Tros Radar er vanavond nog een schepje bovenop doet.

Achmea sluit definitieve overeenkomst woekerpolissen

Achmea sluit definitieve overeenkomst woekerpolissen

Achmea heeft een akkoord bereikt met de belangenorganisaties Consumentenclaim, Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en de Consumentenbond over een finale...

Consumentenbond dient handhavingsverzoek in bij NZa

Consumentenbond dient handhavingsverzoek in bij NZa

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de contractering van zorgaanbieders dit jaar weer niet rond is bij de start van het overstapseizoen. De Consumentenbond...

Consumentenbond luidt noodklok over zorgstelsel

Consumentenbond luidt noodklok over zorgstelsel

De informatievoorziening over de inhoud van zorgverzekeringen is volgens de Consumentenbond onder de maat en de solidariteit wordt ondermijnd. “Daarnaast wordt...

Consumentenbond: “Uitwerking provisietransparantie moet concreter”

Consumentenbond: “Uitwerking provisietransparantie moet concreter”

De Consumentenbond is blij dat de Tweede Kamer een motie heeft aangenomen waarin minister Kaag wordt opgeroepen haast te maken met de invoering van actieve provisietransparantie...

Consumentenbond: vraag naar exacte beloning adviseur

Consumentenbond: vraag naar exacte beloning adviseur

De Consumentenbond roept Nederlanders op te vragen naar de exacte beloning die hun financieel adviseur ontvangt. De nieuwste Consumentengids gaat in op de ontwikkelingen...

Geldbelangen eist plek aan onderhandelingstafel met ABN Amro

Geldbelangen eist plek aan onderhandelingstafel met ABN Amro

Het televisieprogramma Kassa besteedde 22 augustus opnieuw aandacht aan de compensatieregelingen voor teveel betaalde rente op doorlopende kredieten met variabele...

Stichting Geldbelangen: Kifid tikt Consumentenbond op vingers

Stichting Geldbelangen: Kifid tikt Consumentenbond op vingers

“Volkomen terecht” is de reactie van Rob Goedhart, voorzitter van Stichting Geldbelangen op de uitspraak van de Commissie van Beroep van het Kifid, waarin...

Consumentenbond wil nationale vergelijker zorgverzekeringen

Consumentenbond wil nationale vergelijker zorgverzekeringen

De Consumentenbond wil dat er in 2023 een nieuwe, onafhankelijke nationale vergelijkingssite voor zorgverzekeringen komt. Op die site kunnen consumenten uitgebreide...

“Geef klant inzicht in data die premie bepalen”

“Geef klant inzicht in data die premie bepalen”

De Consumentenbond roept verzekeraars op klanten inzage te geven in de data die ze gebruiken bij hun premiebepaling. De bond in de dinsdag verschenen Consumentengids:...

Consumentenbond lanceert Zorgeloos Duurzaam Wonen Huisscan

Consumentenbond lanceert Zorgeloos Duurzaam Wonen Huisscan

De Consumentenbond heeft de Zorgeloos Duurzaam Wonen Huisscan gelanceerd. Met de scan regelt de consument op één plek advies, offertes en installatie....