Hoogst gewaardeerde serviceproviders van 2022

medailles via Pixabay zwarte achtergrond

Bureau DFO heeft de in haar jaarlijkse onderzoek best gewaardeerde serviceproviders bekendgemaakt:

Beste serviceprovider Hypotheken (>700 deelnemers): De Financiële Makelaar

Beste serviceprovider Hypotheken (<700 deelnemers): LNI

Beste franchiseketen Hypotheken: Financieel Fit

Beste serviceprovider Krediet: KredietPunt Nederland

Beste Serviceprovider Particuliere schade (>700 deelnemers): VCN

Beste Serviceprovider Particulieren schade (<700 deelnemers): Acura

Beste Serviceprovider Zakelijk Schade (>700 deelnemers): SUREbusiness

Beste Serviceprovider Zakelijk schade (<700 deelnemers): Acura

(Op basis van in totaal 2217 waarnemingen van meer dan 1.000 adviseurs.)

Steeds belangrijker

Het onderzoek bestaat ook uit een kwalitatief gedeelte dat is gebaseerd op interviews met directieleden van serviceproviders, verzekeraars en financieel adviseurs. Ontwikkelingen die in het onderzoeksrapport uitgebreider worden toegelicht zijn onder meer: servicers op het gebied van hypothecair krediet krijgen door ontwikkeling van technologie en actuele marktomstandigheden langs vier kanten extra uitdagingen, voor kleine financieel advieskantoren (85 procent van het aantal vergunninghouders) worden serviceproviders worden steeds belangrijker voor het zelfstandig en onafhankelijk kunnen blijven werken, ook deelnemers van serviceproviders blijven rechtstreekse contacten met aanbieders hoog waarderen, consolidatie is ook bij serviceproviders te verwachten, over alle serviceproviders heen geeft gemiddeld 20 procent van de deelnemers aan dat de samenwerking leidt tot een hoger rendement voor het kantoor (de verschillen per type activiteit en per serviceprovider verschillen hierbij sterk), het fenomeen ‘kantoor op afstand’ zal binnen het dienstenpakket van serviceproviders steeds belangrijker worden, de transitie van assortimentprovider naar serviceprovider is in volle gang en zal de komende tijd versneld worden.

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO. In een nieuwsbrief...

Digitale basisstructuur werkt

Digitale basisstructuur werkt

(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Innovatie moet geen doel op zichzelf zijn. Primair is het van belang dat de digitale basisstructuur werkt. Ik...

Regie in een digitale wereld

Regie in een digitale wereld

(Jurjen Oosterbaan Martinius in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Daar waar consumenten zich afhankelijk voelen, zullen zij zich vrij snel schikken naar de...

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

De Goudse, Nh1816 en Scildon verkennen in samenwerking met Bureau DFO de ontwikkeling van een centraal platform waar iedereen die overweegt om zich als zelfstandig...

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

“De vraag is”, aldus Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) in de nieuwe VVP 03-2023, “of in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert...

Acceptatiebeleid doorslaggevend bij keuze aanbieder

Acceptatiebeleid doorslaggevend bij keuze aanbieder

Uit onderzoek door Bureau DFO naar performance indicatoren van verzekeraars en hypotheekaanbieders blijkt dat het acceptatiebeleid voor financieel adviseurs de belangrijkste...

DFO: "Let op privaatrechtelijke consequenties onafhankelijkheidsbegrip Vergelijkingskaart"

DFO: "Let op privaatrechtelijke consequenties onafhankelijkheidsbegrip Vergelijkingskaart"

Bureau DFO adviseert op dit moment in de Vergelijkingskaart alleen aan te geven dat het een onafhankelijk advies betreft wanneer het kantoor de privaatrechtelijke...

Bureau DFO: “Vraag en aanbod assurantieportefeuilles meer in balans”

Bureau DFO: “Vraag en aanbod assurantieportefeuilles meer in balans”

“De markt ervaart dat er nog steeds meer vraag dan aanbod is naar portefeuilles, maar dit beeld verandert wel naar een situatie van meer evenwicht.”...

Adviseur mag leennormen niet blind volgen

Adviseur mag leennormen niet blind volgen

Adviseurs hebben, aldus Bureau DFO, een zelfstandige verplichting om te komen tot een advies of een bepaalde financiering voor hun cliënt verantwoord is. Bureau...

Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’

Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’

Bureau DFO introduceert de ‘Week van de Serviceproviders’. De week wordt gehouden van 7 tot en met 11 november. Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur...